Erfaringer med Curvecard

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Grisefod, 21/11/18.

  1. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Kan se at Curvecard bliver nævnt i en anden tråd og synes at vi egentlig skal have vores egen tråd med erfaringer om Curvecard.

    https://www.curve.app/

    Jeg har prøvet dette af i nu små to måneder og det er hurtigt blevet mit nye favoritkort. Blandt andet af disse grunde:
    1. Man kan handle i kortets valuta og derved spare Fx fees. Ulempen er at det giver lidt færrere point med f.eks. SAS MC, men når jeg kan spare fees, så er der dyre point efter min mening.
    2. Timetravel er genialt når der kører kampagner. Helt konkret går dette ud på at alle handler gjort de sidste to uger på dit curve card kan flyttes til et andet kort. Så f.eks. når der er SAS MC kampagner kan man bruge kortet to uger før og stadigvæk få dobbelt point, bare man har sat et andet kort som standard.
    3. Super simpel app hvor den enkelt og hurtigt kan få overblik over dine kort
    4. Det er gratis. :p
    For mig er den store forskel på Revolut og Curve er at Revolut skal jeg loade med penge, men det behøver jeg ikke med Curvecard. Her bruges det bagvedliggende CC.

    Du må da gerne bruge min reff, så får vi £5 hver. :D
    Ref: FFPV1
     
    DanielBahn, MortenS og Henry "Synes godt om dette"
  2. Abj

    Abj VIP medlem

    Beskeder:
    65
    "Synes godt om" modtaget:
    285
    Point:
    53

    Hej,

    Jeg har brugt Curve de sidste par uger - godt produkt, dog blev det afvist af SEB (SAS MC) efter jeg brugte TimeTravel funktionen 4 gange i træk, den weekend der var kampange. Så pas på med for mange transaktioner for hurtigt efter hindanden med SAS MC. Ingen problemmer med Norwegian.

    Jeg håbende et kort øjeblik, at der var en genvej til at komme uden om begræsningerne hos SAS / Norwegian i forhold til Roger, Revolut osv.., men desværre nej - Curve sender koden for købstype med til det underliggende kort.

    Hvis man handler i udenlandsk valuta, så kan det klart anbefaldes - huske dog at der er 1% gebyr i weekenden, der er stående saldo hos Revolut, i de valuter man bruger mest bedre.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Abj

    Abj VIP medlem

    Beskeder:
    65
    "Synes godt om" modtaget:
    285
    Point:
    53
    I øvrigt - når man opretter sig, siger App'en at man er nr. xxxx i køen for at få kort - så kan man hurtigt tænke at der går laaaang tid får man får et kort. Jeg var dog nr. 5000-ish i køen 14 dage også pluselig en dag, var der ingen kø og kortet var på vej. Så man kan ikke lægge for meget vægt i det nummer App'en siger.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Enig. Tror ikke kø nummer kan bruges til meget. Var selv nummer 7k-ish en uges tid eller to og pludselig sprang jeg op i køen en dagen. Sjovt system...
     
    Henrik Olsen, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  5. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Curve har netop ændret betingelse på dette punkt.
    "From Fridays at 23:59 to Sundays 23:59, the UK foreign exchange markets are closed. During this time, we take the rate from Friday and charge an additional 0.5% for all transactions made in GBP, EUR and USD and 1% for all other supported currencies. From the 19th November 2018, we will charge an additional 1.5% for all other supported currencies."
     
    Henrik Olsen, Bekgaard, DanielBahn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Som bonus information er det vigtig at holde sig for øje at Curvecard sende MCC kode til det bagvedliggende kort. Så de bør kunne se om du har lavet et udtræk i en ATM.
     
    Henrik Olsen, Bekgaard, DanielBahn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Jeg fravalgte at oprette et curve-card i efteråret da jeg synes jeg var rinelrim dækket ind med Revolit. Ombestemte mig dog for nyligt da jeg kommer til at rejse en del mere fremadrettet.
    - Desværre kan jeg se at det ikke længere er en flat-fee på £50 for et Curve-black, og man får heller ikke længere en TTum pung med I handlen.

    Er de af jer der købte det sorte kort før de ændrede prisstruktur stadigt på de gamle vilkår, eller er i blevet flyttet til månedlig betaling?
    - Synes £10/mnd. Virker alt for dyrt, ift. Hvad man får for pengene (men synes også Revolut Metal/Platinum er relativt højt prissat ift. Den ekstra værdi det giver mig)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. mathiasfe

    mathiasfe VIP medlem

    Beskeder:
    112
    "Synes godt om" modtaget:
    513
    Point:
    93
    Stadig gamle vilkår for de som købte det sorte kortet for 50 pund.
     
    mdk og Henry "Synes godt om" dette.
  9. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Hmm, efter at have benyttet Grisefods referal og lavet en konto har jeg fået mit kort.

    Jeg ville så købe nogle varer i USA i dag, og tænkte det var det perfekte tidspunkt både at benytte Curve, og senere deres time-travel feature (Da jeg venter på et nyt Bank Norwegian kort pt.).

    Jeg kunne dog ikke få lov at verificere nogle at mine Visa/Dankort. Er der andre med det problem?

    Jeg kunne dog sagtens verificere mine Revolut kort. MEN da jeg så skulle betale blev betalingen afvist af Revolut kortet. - Nogle der har positive erfaringer med at bruge Revolut kortet gennem Curve?
    - Betalingen gik fint igennem da jeg gav op og bare brugte Revolut kortet direkte..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Er der nogle her der har tænkt sig at investere i Curve, nu de åbner for en crowdfunding runde på tirsdag?

    - Jeg har ikke, hvis jeg kunne smide lidt £££ Efter aktier i Revolut gjorde jeg det, men har ikke samme tiltro til at Curve kommer til at tjene penge på den lange bane.

    Man skal i hvert fald ikke gøre det for at få del i "investor perks"
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Curve Har nu åbnet op for P2P cash transfers.
    - Jeg kunne godt være åben overfor at se om de giver Eurobonus points (omend det formentligt går ind under den månedlige kontantgrænse..

    Hvis der er nogle der endnu ikke har Curve får man stadigt £5 for at oprette sig som bruger, samt et gratis MasterCard, hvor man kan samle alle sine kort (og bruge det til Google Play, så man kan benytte sit BN Visa og SAS EB MC med mobilen)

    Promocode: NRYR79OE
    http://www.curve.app/join#NRYR79OE
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Øv! Efter at have opgraderet til en ny telefon kunne jeg ikke længere tilføje mit Curve Card til Google Pay.
    - Det er åbenbart en generel ændring for non-UK kunder :/
     

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Jeg har nu brugt Curve i 1.5ish år og i dag er det næsten det eneste kørt jeg bruger. Timetravel er fantastisk når der er kampagner. Stresser aldrig over SAS MC dobbelt weekender. Alt handles næsten ugen op til og klares så med time travel.
    I denne uge fik jeg så lov til at opleve lidt ekstra spænding. Havde netop sat mig i biografen da Curve app'en poppede en besked om at der var betalt ca. 6k dkr til et eller andet. Kendte intet til det så hurtigt ind og lukke kortet. De næste 20 min fik jeg så besked om yderligere 3 forsøg.
    Skrev til supporten senere på aftenen og to dage efter var penge på vej tilbage til mit kreditkort samt et nyt Curvekort på vej.
    Super service og lækkert at alt blev klaret via app. Største problem er at vente på det nye kørt.
     
    Erwin Lansing, Henry og mifira "Synes godt om dette"
  14. Ralex

    Ralex Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Jeg betalte lige med Curve og fik nu mulighed at få tilknytte det til Apple Pay. Super rart ikke at behøve at have kortet med længere :)

    Jeg signede op for noget tid siden med mdk's kode ovenover. Hvis andre vil med på Curve, så er I velkomne til at bruge min kode og få 5GBP + gratis kort: NM47Z99D.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    472
    "Synes godt om" modtaget:
    1,029
    Point:
    93
    Har også lige fået mail om, at der er åbnet for ApplePay. Tilmeldt med det samme og det gik glat igennem. Så ad omveje har jeg nu mit SAS MC på ApplePay - det er smart :)
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  16. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    I min optik er det største problem ikke at vente på et nyt kort. Det er den kendsgerning,at kortoplysninger er blevet opsnappet.:eek:
    Til gengæld viser det at sikkerhedsforanstaltninger er nyttige.
     
    Henry og Grisefod "Synes godt om" dette.
  17. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Har netop fået mail om dobbelt point på SAS kørt 14/16 februar. Til dem der ikke har Curve card så kan jeg kun anbefale til sådanne kampagner. Så er der ingen stress om at købet skal være den weekend. Med 14 dages time travel så har man to uger til at få dobbelt point. Bare husk:
    * at have et andet underliggende kørt de to uger op til kampagner.
    * at der er et maks på ca. 10.000 kr (Kan ikke huske eksakt beløb) der kan laves time travel på.
    * tag en 2-3 handler af gangen når du laver time travel. Systemet blokerer time travel i en times tid hvis man laver mange på kort tid.
     
    danielbirch, Henry og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  18. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Det kan du have helt ret i. Tvivler på at vi kan skylde på Curve at oplysninger er opsnappet. Mon ikke mere det er en af stederne jeg har handlet (online) der har et problem.
     
    SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.
  19. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Nu har jeg fået mit Curvecard, men forstår ikke helt hvordan det fungerer. Jeg har eks. brugt 176 kroner i går på mit dankort. Jeg kan se jeg har fået 10 pund i referal bonus, hvordan modregnes de? Hvornår trækkes de 176 på mit dankort? Hvis jeg gerne vil lave "time travel" (der kommer jo snart dobbeltkampagne), hvordan gør jeg så det (og hvis pengene på dankortet er blevet trukket, laver Curve så en bankoverførsel tilbage?)?

    Håber nogen kan hjælpe :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Hvis vi starter med købet på dankort så bliver de trukket når du laver købet. Helt ligesom du havde brugt dit dankort.
    Når du laver timetravel bliver beløbet trukket med det samme fra det nye kørt. Samtidig bliver det lavet som refund af det andet køb. Det tager normalt 2-3 dage før jeg ser beløbet på originalt kort.
    Angående de £10 så skal de bruges når du har dit curvecard som det aktive i app'en. Det trækkes ikke automatisk. Jeg har indbetalt til revolut og så ført tilbage til min konto derfra.
    Disse "bonus" penge er lidt besværlige for man skal jo bruge det beløb man har på konto. Du kan ikke hæve mere og bruger du for lidt, bliver de svære at bruge. Eventuelt kan man sikkert hæve dem hvis man skal til England.
     
    MatthiasWagner og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side