Erfaringer med Hertz

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kenneth K, 26/7/17.

  1. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Opdagede at der åbentbart ikke er nogen tråd med decideret Hertz.

    Jeg har fortrinsvis brugt Hertz på mine rejser i USA, og oprettede i sin tid en profil hos dem mens jeg var i USA, det afstedkom at min profil var på den amerikanske side og ikke den danske selvom jeg havde tastet ind at min hjemmeadresse var i DK.
    Den benefit det medførte var at jeg opdagede at man optjente points hos Hertz, og det gjorde jeg den danske afd. opmærksom på, de var så hurtige og "flyttede" min profil ind på en dansk side og så skjule mine optjente points for mig.
    Danmark var i nogle år ikke med i den pulje af lande hvor man kunne bruge points selvom man optjente dem, de var så at sige skjult i ens profil.
    Det er nu ændret og jeg har fået retroregistrete mine points tilbage til 2008, og man kan nu også bruge sine points som dansker. Ikke noget Hertz aktivt har gjort sine medlemmer opmærksom på desværre, så gå ind og tjek og så ring til dem hvis I mangler nogle points.
     
    Ekeren, Luxury_Globetrotter, Peter F. og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Er der nogen der har erfaringer med fejl registrering af point optjent via SAS EB?
    Jeg lejede et par biler i forbindelse med SAS 25 års jubilæum, hvor man fik 5000 point pr. udlejning. Pointene er nu tikket ind fra begge reservationer, men kun den ene er registret korrekt med de 5000 point. Den anden er registreret som en almindelig reservation, altså til 500 point. Jeg har haft fat i SAS og de bad mig kontakte Hertz direkte, hvilket kun gav et autosvar om at de havde overført dem og de burde komme snart.

    Mit spørgsmål er så om nogen ved hvem man kan tage fat i for at få dem registret korrekt?
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  3. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93

    Jeg har fået point for tre reservationer - 5.000 point pr stk uden problemer. Jeg havde én lejebil ugen inden de tre, men den har jeg endnu ikke fået point for. Jeg giver lige en uge mere inden jeg rykker for point.

    Generelt er det irriterende at det ikke fremgår af bekræftelsen om det er med kampagne eller ej.

    Edit: til info kan man efterlyse manglende point på linket på siden her

    https://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/transportation/hertz/

    Har dog ingen erfaring med det selv, endnu.
     
    Senest redigeret: 1/8/17
    Christianbp17, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,837
    Point:
    113
    Jeg har retro-claimet flere gange uden problemer - og fået korrekt point i forhold til forskellige kampagner. Men det hjælper selvfølgelig ikke, hvis man allerede HAR fået point - bare ikke nok.
     
    Henry, Christianbp17, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Nej, det er lige netop problemet... Så må jeg jo enten finde mig i at de ikke kommer eller igennem en længere process med opringninger og videre stillinger

    Men tak for inputene!
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Er ved at kigge på billeje i Italien (Bologna) fra 24-27 okt.

    Undrer mig over, at man med EBD får MINDRE rabat end man gør som EBG. Og det er ikke første gang jeg oplever det.

    Siden jeg blev EBD for nogle år siden har jeg et par gange prøvet at anvende det tilhørende CDP-nummer for Diamond (787422), men aldrig oplevet, at det skulle give bedre rabat. Faktisk dårligere!

    Andre der har erfaringer - evt. tips til billig billeje?

    Skal i øvrigt have barnestol, og det er jo nærmest lige så dyrt som selve bilen. Nogen tips til, hvordan dette kan gøres billigere (ud over at tage en med selv)?
     
    Senest redigeret: 3/10/17
    tbh og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Landede i går i SFO og havde hjemmefra booket en standard bil til ingen penge.
    Af erfaring så over til skranken og forhandlingerne gik i gang, upgrades til en bedre bil og jeg havde kun 1 i tankerne. Efter lidt renden frem og tilbage ad den søde dame hos Hertz og lidt snak om at mit firma have 10 års jubilæum samme dag lykkedes det mig at køre derfra i en Mustang GT-H Shelby...undskyld mit franske men fuck elbiler :D
     
    Beaglen, DanielBahn, PeterA og 9 andre "Synes godt om" dette.
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg har diverse CDP koder forskellige steder fra, som alle lover 10% rabat. Sjovt nok giver ingen af dem den samme pris for den samme leje. Sådan har det været i åretvis. Hos Hertz oplever jeg også at jeg for en lang bedre pris når jeg ikke er logget ind som Gold Plus Five Star. It's a jungle out there :)

    Min bedste anbefaling vil være at sammenligne forskellige selskaber og rabatkoder. Især tilbehør, som barnestole, kan hurtig blive til en dyr affære. Vi kan heldigvis nøjes med et boostersæde nu, så den ryger i en kuffert. Der man ofte kan spare meget er ved et selskab der tager en pris per leje, i stedet for en pris per dag. Det gør nok ikke en særlig stor forskel for 3-4 dage, men ret meget i en længere periode. Så selvom det er Hertz tråden, se dig lidt omkring, og prøv nogle bookingsites der sammenligner flere selskaber i en søgning.
     
    PeterA og Henry "Synes godt om" dette.
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Autostol og billeje er bare en irriterende kombination. Det er mega dyrt, og nej jeg har ikke fundet noget godt trick til besparelse, desværre, men det er også mega irriterende selv at medbringe. Vi plejer at medbringe, men det handler mest om, at de autostole man får i udlejning som regel er det værste bras o_O Autostol kan stort set altid medbringes UB.
     
    PeterA og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Nu de helt rigtige sted. Kan være en administrator kan slette indlæg i konkurrentens tråd :oops:

    Hertz: LHR
    Bookede: Kategori C
    Lejeperiode: Januar 2018
    Status: PC
    Upgrade: Ja, Nissan X-Trail med GPS, drive assist, m.v.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Sted: Prag, Hotel Diplomat
    Dato: Midt juli
    Bookede: Gruppe B (CDMR)
    Status: PC
    Booking periode: 8 dage
    Bil: Skoda Rapid Spaceback
    Upgrade: Ja, Skoda Octavia 1.6 diesel (Gruppe C (IDMR))

    Gemt væk i et stort hotel, men ret stort kontor for et hotel. Hurtig og venlig hjælp, og tæt på metrostation, så nemt at komme til for afhentning og aflevering.
     
    Kenneth K, Thorbjoern, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Er der nogen der ved om Hertz også er hoppet på Goldcar/mafia metoder for at skabe mersalg ved forsikringer når bil skal udleveres? - undrer mig over at CWD ikke indgår som standard ved billeje...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Det var den oplevelse jeg havde, sidst jeg lejede fra dem. Det var i DK, og der var ingen CDW med.
     
    Henrik Olsen, Henry og Daniel K "Synes godt om dette"
  14. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Det er virkeligt ærgeligt at de traditionelle selskaber også hopper på lavpris bølgen og gør det uigennemskueligt ,især når det så går at skræmme kunderne til at købe vanvittigt dyre forsikringer ved bil udlevering.
     
    Henrik Olsen, RasmusH og Henry "Synes godt om dette"
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Endnu mere pudsigt, så koster leje på Tenerife uden CDW og TP mere end dobbelt så meget end med de to inkluderet. Forsikring er godt, tre dobbelt forsikring er 3 gange så godt? :rolleyes:
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er måske værd at pointere at mange amerikanske kreditkort - som f.eks. det meget populære Chase sapphire -- kommer med bil leje forsikring og derfor skærer selskaberne deres fra da alle med de kreditkort ikke har brug for dem.
     
    Henrik Olsen, MortenS, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det samme gælder Danske Banks MasterCard Platinium Corporate udgave.
     
    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  18. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Det samme gør Handelsbanken Platin MC (inkl. 10 PP besøg)
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Danske Bank har ikke begrænsning på PP besøg til gengæld.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Csiems

    Csiems Aktivt medlem

    Beskeder:
    45
    "Synes godt om" modtaget:
    184
    Point:
    33
    En lille Hertz historie fra Bologna i april 17.
    Jeg havde lejet en "Guaranteed model" - en Nissan X-trail.
    Ved skranken blev der grinet af mig - "det kan man ikke" - Flabet!
    Nå, men jeg fik så en Ford Kuga aut - og det var ok.
    Men medarbejderen holdt hånden henover kontrakten og pegede på underskriftslinjen - og dumt nok anede jeg ikke uråd. Men der var tilføjet personulykkesforikring til over 900 kr for en uge - skønt jeg meget tydeligt havde sagt "No extra insurances".. Det kom i en mail, mens jeg fløj hjem - på italiensk! Jeg klagede til Hertz i Italien.
    Lang historie kort: Jeg fik mine 5000 points og mine 900 kr tilbage - og en undskyldning.
     

Del denne side