Erfaringer med Icelandair?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Flemming Poulsen, 28/1/14.

  1. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Nogle der har erfaringer med Icelandair?

    Af en eller anden grund, så har jeg aldrig prøvet at flyve med dem - måske primært fordi de ikke giver nogen ordentlig bonusoptjening i nogen alliance.

    Men til Sommer skal vi til Florida og Boston og overvejer dem hjem, da de er et af de få selskaber der tilbyder one-way billetter til en god pris.

    Vi overvejer dem hjem fra BOS til CPH.

    Jeg forventer ikke det store og kan læse mig frem til at de på economy efterhånden minder mest om et lavprisselskab mth. catering m.v.

    Men kunne da være fint at få lidt feedback, hvis der var nogle her der havde erfaringer med at flyve med dem....

    Eller endnu bedre hvis nogen kender et trick til gode one-way priser fra BOS til Europa med en Star Alliance carrier, så vi kan få lift Eurobonus point på kontoen ;)
     
  2. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Jeg har ikke prøvet Icelandair - det har endnu ikke passet til mine planer. Men jeg har bemærket, at de tilbyder 2 stks bagage uden beregning. Det skal man normalt have status for at opnå hos andre flyselskaber.

    (Jeg har faktisk fløjet med Icelandair t/r til USA tilbage i firserne, da jeg var 10 år, men det kvalificerer mig vist ikke til at have noget begavet at sige om dem i dag...)
     
  3. Jeanett Wulff

    Jeanett Wulff Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Jeg skal flyve Icelandair i næste uge -med stop i KEF på min vej til Staterne. Skal give feedback efter hjemkomst på siten her.
    Gratis 2 stk bagage samt sædevalg :).-)
    Tilbage i 2001 arbejdede jeg for Icelandair som dengang (i de gode SAS år) var på niveau med SAS, dog mere hjemmelig service ombord. FLYFLÅDE bestående af B757.
    Stop i Keflavik og en tur i den blå lagune er en fantastisk for alle type rejsende, små som store.
     
    tommy777, Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om dette"
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Ser frem til feedback :)

    Havde nogle venner som var med for nogle uger siden og de kunne berette at Icelandair's ombord produkt idag er lig lavprisselskaber på kortrute, hvor man betaler for ALT og de var langt fra imponeret. Men som du skriver så er 2 x 23 kg bagage noget der trækker op (selvom jeg også har det med Star Alliance via mit Guldkort). Vi har booket BOS-KEF-CPH i juli - primært pga. lav pris og rutetider der passer os godt. Men havde prisen ikke været så lav - og at de var de eneste der gav mulighed for one-way billetter fra USA, så havde jeg nok ikke overvejet dem. 757 over Atlanten er langt fra min favorit og normalt ville jeg også foretrække én lang flyvning om natten, så man undgår at få afbrudt nattesøvnen.

    Den manglende mulighed for at optjene point i et større (og mere brugbart) bonusprogram trækker gevaldigt ned - ligesom den manglende lounge og fast track også gør når jeg ikke har status hos dem.

    Men igen - de har ofte rigtig gode priser og det kan naturligvis få selv den største bonus/status-jæger til at booke dem ;)
     
  5. Jeanett Wulff

    Jeanett Wulff Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Forstår - og ja - det handler om pris samt udvalg af destinationer. Der er klart ulempe ved natfly og mindre fly over atlanten.
    Når I flyver retur om natten, er den blue lagoon out of the question :).
     
  6. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Vi har kun lidt over en time på Island denne og vil også hellere bruge tiden på feriemålet, men ja - det kan sagtens være en god mulighed med et stop-over, men tror dog jeg ville blive lidt træt af det 4-5 gange om året og foretrække bare at komme frem til min destination ;)
     

Del denne side