Erfaringer med Mariott (Ritz Carlton, Courtyard, Renaissance, etc.)

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af jakobv84, 16/12/14.

  1. jakobv84

    jakobv84 Premium VIP medlem

    Beskeder:
    2,574
    "Synes godt om" modtaget:
    4,177
    Point:
    113
    Lader til vi ikke har en tråd... jeg har selvisk 7 award nætter jeg skal have brændt af i løbet af det næste års tid så gode ideer og erfaringer modtages gerne!
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Premium VIP medlem

    Beskeder:
    2,574
    "Synes godt om" modtaget:
    4,177
    Point:
    113
    Austin Mariott North, La Frontera

    Bookede: Standard King Room
    Status: Ingen
    Upgrade: Ingen
    Velkomstgave: Ingen
    Bemærkninger: Jeg er ikke en fan. Spændende duft og generelt bare slidt og træt. Udmærket service dog. Ligger også super kedeligt.
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Premium VIP medlem

    Beskeder:
    2,574
    "Synes godt om" modtaget:
    4,177
    Point:
    113
    Renaissance Austin, Arboretum

    Bookede: Standard King Room
    Status: Ingen
    Upgrade: Ingen
    Velkomstgave: Ingen
    Bemærkninger: OK hotel. Rimeligt nyt og generelt nydeligt. Ligger i et OK område med nogle restauranter i gå afstand. Atrium style hotel hvilket jeg ikke er fan af.
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Premium VIP medlem

    Beskeder:
    2,574
    "Synes godt om" modtaget:
    4,177
    Point:
    113
    Courtyard Austin Downtown

    Bookede: Standard King Room
    Status: Ingen
    Upgrade: Ingen
    Velkomstgave: Ingen
    Bemærkninger: Faktisk helt OK hotel til prisen. Rigtigt god lokation og dejligt ukompliceret. Ingen atmosfære overhovedet som man kan forvente.
     
  5. jakobv84

    jakobv84 Premium VIP medlem

    Beskeder:
    2,574
    "Synes godt om" modtaget:
    4,177
    Point:
    113
    Jeg er chokeret over vi ikke har en Marriott tråd så lad mig da åbne ballet...
     
  6. jakobv84

    jakobv84 Premium VIP medlem

    Beskeder:
    2,574
    "Synes godt om" modtaget:
    4,177
    Point:
    113
    Renaissance St. Croix Carambola Beach Resort & Spa, US Virgin Islands
    Bookede: Standard rum på points (+ $12.5 daily resort fee)
    Status: Gold
    Upgrade: Ja til oceanfacing på 2. sal (et af hotellets bedste værelser)
    Velkomstgave: 2 flasker vand
    Bemærkninger: Brændte 390.000 Marriott points af på 9 nætter på dette resort som normalt går for $400+ per nat. Det er et nydeligt resort der ligger utroligt flot med en rigtigt god strand. Værelserne er lige over 50m2 og godt indrettet og især dem på 2. sal (hvilket er 50%) har også højt til loftet og sågar lidt charme. Vi måtte skifte værelse da wifi ikke virkede i det første, men det gjorde det i nummer to. Bruseren kunne have været lidt varmere og have haft lidt mere tryk på, men alt i alt et ganske solidt 'hard product'.
    Servicen på stedets restauranter lod desværre en del tilbage at ønske. Først skød jeg skylden på "island time" men eftersom vi spiste en del ude var det ikke et generelt fænomen, men udelukkende på resortet. Øvrig service (bellboys, reception, room service, maids) har jeg intet at udsætte på. Samlet set må man gøre sig klart at vi taler om et Renaissance og ikke et JW Marriott eller Ritz-Carlton og jeg synes de leverede som man kan forvente... men $400 er for dyrt og det ville jeg ikke betale!
     
    clager, Nicki Lolk Sørensen, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. alexanderln

    alexanderln Stealth Member

    Beskeder:
    1,782
    "Synes godt om" modtaget:
    3,464
    Point:
    113
    Nogen der har erfaringer med Ritz-Carlton Phulay Bay i Krabi??

    og hvordan er det når der står at et hotel ikke deltager i Marriott Rewards, betyder det at man ikke kan optjene point, eller bare at man ikke kan bruge point på resortet?

    EDIT: nevermind.. ingen points el. stays.. lidt vildt når det ellers er 3.000 kr/nat :S
     
    Senest redigeret: 24/2/16
  8. john christensen

    john christensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    81
    "Synes godt om" modtaget:
    169
    Point:
    33
    Lyon Marriott Hotel Cité Internationale

    Booked: Deluxe Room
    Status: ingen
    Upgrade: Nope
    Velkomstgave: nej

    Ok hotel. Dog virkede værelset en anelse slidt. Et typisk "lækkert værelse" da det var nyt for 15-20 år siden. Marmor og solide træmøbler - som efterhånden har lidt revner hist og pist.

    Fin seng og god plads. Der var også et godt bord og kontorstol at arbejde fra.
    Boede der ifb. invitation fra virksomhed, som også havde booket værelse til ca. 100 pax.
    Generelt er det svært for mig at få point på disse overnatninger, da jeg ofte får nej i receptionen, fordi der er tale om special-aftaler mht. den store booking. Andre der har erfaringer?
     
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    794
    "Synes godt om" modtaget:
    1,107
    Point:
    93
    Courtyard Prague City (Tidligere Courtyard Marriott Flora)
    Booked: Guestroom (særpris: ca 400 kr per nat - dog uden morgenmad)
    Status: Silver
    Upgrade: Ja - til større værelse (som ligger i hjørnet af gangen)
    Velkomstgave: ja

    Nyere hotel lidt uden for centum - men du kommer nemt ind til den gamle by med metro, sporvogn eller taxi (ca 40 danske kroner).


    Velkomstgave: Frugt og en flaske rødvin 12-0A6D1090-1266149-960-100.jpg


    Et lille sofahjørne
    12-0AC19D96-1854305-960-100.jpg


    Der er også en lille lænestol med bord på værelset
    IMAG0034.jpg


    Der er mulighed for at lave en kop kaffe eller te
    IMAG0024.jpg


    Der er naturligvis også plads til at arbejde IMAG0038.jpg


    Og en dejlig stor seng (som den ser ud efter en tiltrængt middagslur)
    IMAG0032.jpg
     
    tbh, alexanderln, isolCBflyer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    794
    "Synes godt om" modtaget:
    1,107
    Point:
    93
    Så faldt jeg lige over en deltalje hos Marriott Rewards. Jeg troede, at man optjente point på alle køb på hotellet, men kan se, at på nogle af dem, optjener man kun point på værelsesprisen (eksempelvis Courtyard), men man på andre også optjener point på det, de kalder "qualifying charges", som også inkluderer regninger fra restauranten:

    Se: https://www.marriott.com/marriott-rewards/earn/hotels.mi

    Så det betyder, at næste gang, jeg bor på Courtyard, vil jeg lige undersøge deres "pakker". Og hvis prisen er OK, kunne jeg da godt finde på at tage den pakke, hvor værelsesprisen inkluderer både morgenmad og transport til lufthavnen. Og dermed også få point på disse omkostninger. Det afhænger dog af tillægsprisen på disse ekstra ydelser.
     
  11. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    513
    "Synes godt om" modtaget:
    1,181
    Point:
    93
    AC Hotels er en del af Mariott. Bella Sky Copenhagen, som tidligere var Comwell, har lavet aftale med Comwell om at man igen kan optjene comwell-points på ophold på Bella Sky....jvf mail fra comwell idag:

    Hvad betyder det for mig?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Som medlem af Comwell Club kan du igen bruge og optjene Comwell Club point på AC Hotel Bella Sky.
    [​IMG]
    Du får adgang til et eksklusivt intro-tilbud, som du kan læse mere om nedenfor.
    [​IMG]
    Du kan fremover indløse din Comwell Club fødselsdagsgave på AC Hotel Bella Sky.

    Note: fødselsdagsgaven plejer at være en kaffe med kage for 2 inden for 2 uger efter ens fødselsdag.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    283
    "Synes godt om" modtaget:
    1,098
    Point:
    93
    Ritz-Carlton i Pentagon City (Washington)

    - Bookede : Hjørneværelse aht udsigten i håb om, at hjørnet vendte mod Pentagon bygningen og Mindesmærket for 911, men desværre nej, jeg kunne kun lige se halvdelen af bygningen.

    - Status : Ingen.

    - Upgrade : Ingen.

    - Velkomstgave : 1. Receptionen spurgte om jeg ville nyde et glas champagne før checkin. 2. En piccolo ledsager én fra man stiger ud af bilen helt op til værelset med bag og spørger om alt er iorden. "Min" piccolo hed Ed. Jeg ønskede blot en flaske vand. På et splitsekund stod Mr. Ed i døren med 4 flasker ! Jeg tror dog ikke forretningsfolk bruger piccoloer.

    Bemærkninger :
    1. Med sit nøglekort har man direkte adgang shopping centret.
    2. Metro nedgangen er liiige udenfor hotellets hovedindgang.
    3. Hop on Hop off busserne (til hele Washington centrum) holder næsten lige udenfor.
    4. Ifg Mr. Ed er der tonsvis af restauranter i området.
    5. Pentagon City er ikke et turist område, men et decideret business område med uanede mængder sindssygt dyre lejligheder pga Pentagon, Reagan airport, samt metroen.
    6. I restauranten stod mr. Charles som min opvarter, han var ikke en af tjenerne.

    Det var som hoteller i gamle dage kan man vist godt sige. Det var ganske sjovt at opleve, men jeg foretrækker nu at være mig selv.
     
    Henry, clager og tbh "Synes godt om dette"

Del denne side