Erfaringer med Marriott (Ritz Carlton, Courtyard, Renaissance, etc.)

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af jakobv84, 16/12/14.

  1. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Marriott kører i tiden en kampagne, hvor man efter 2 stays får et free night certificate, der gælder til et cat 1-5 hotel.
    Stays tæller fra alle hoteller i deres kæde. I Danmark er det Marriott i CPH og AC Hotel Bella Sky - og på Bella Sky kan man få overnatninger til omkring 1000 DKK, så 2 ophold af den slags og der er en free Night i boxen.

    Bella Sky er et cat 6 hotel, så man skal således udenbys for at benytte certificatet.

    Man skal naturligvis være medlem af Marriott Rewards og tilmelding til MegaBonus er nødvendigt. Registrer før 30/11 og gælder for stays frem til udgangen af januar 2018.
    Det er kun muligt at optjene en af de her free nights og den gælder i 6 mdr fra udstedelsesdatoen.

    Mit dukkede op samtidigt med at points for 2. stay blev posteret.
     
    tbh, Henry og Ali Taran "Synes godt om dette"
  2. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    jtraveler, tbh og Henry "Synes godt om dette"
  3. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Renaissance Wien, Vienna, Østrig
    Bookede: Standard rum
    Status: Silver
    Upgrade: Nej
    Velkomstgave: Ingen
    Bemærkninger: Hotellet er rimeligt nyt, men ellers ikke noget at skrive hjem om. På 3 dage lykkedes det mig ikke at få fingre i shampoo og det galt også en af mine kollegaer. Mærkeligt. Morgenmaden var meget travl og utroligt standard. Hotellet ligger ikke i centrum, men var dog også ganske rimeligt prissat... ikke et sted jeg har planer om at komme igen.
     
    Beaglen, Luxury_Globetrotter og Henry "Synes godt om dette"
  5. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Nå, lige en opdatering på det her med “stay 2 and get a free Night”, så kommer der når man har boet 2 gange og optjent certifikatet, et ekstra tilbud, hvilket der også står i artiklen. Jeg fik ikke nogen mail om det, men loggede på min account og der stod der i dag at der var yderligere et tilbud til mig - med sidste udløbsdato for signup i dag. Tilbuddet var, at jeg skulle gennemføre endnu et stay inden for 2 mdr og så ville jeg få ekstra 2000 points - så det må jo tages med.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    WP_20180117_09_01_33_Pro.jpg WP_20180116_16_15_16_Pro.jpg Marriott Waterfront - San Francisco A/P

    Bookede : Standard incl morgenmad
    Status : Ingen
    Upgrade : Ingen
    Velkomstgave : Ingen

    Bemærkninger : Restaurant m.m. opdelt i to afdelinger, én afdeling for almindelige gæster og en afdeling for M-CLUB gæster !!
    Pænt hotel, men ikke den normalt høje Marriott standard.
    Wifi på værelset 7,95 usd
    1 flaske vand på værelset 5,00 usd, men der var en Starbuck ved lobbyen.
    En meget, meget lang promenade foran hotellet direkte ud til vandet og flot udsyn over til SFO´s starter og landinger.
     

    Attached Files:

    clager, THammer, Kristian og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Marriott Hua Hin Resort & Spa, Thailand
    Bookede
    : 2x standard rum det ene med points, det andet med mix af cash, points og free night
    Status: Silver
    Upgrade: Kind of. Vi fik et family room som er interconnecting.
    Velkomstgave: Frugt
    Bemærkninger: Hotellet er spritnyt og meget nydeligt. Alt er lækkert. Meget positiv oplevelse selvom vi også havde høje forventninger. Der er massere af personale og alt fungerer rigtigt godt. Vores eneste anke er at resortet kan føles... travlt. Vi var der under chinese new year og hotellet var fuldt booket så det spiller ind, men der er sådan et vibe af aktivitet. Det er ikke negativt ment og nogle vil synes det er fedt, men det er ikke et hotel med en udpræget zen-stemning. De to andre hoteller jeg har boet på i Hua Hin, Hyatt og Intercontinental, er begge mere rolige og langsomme hvis man kan sige det sådan.
     
    Nielspg, SophieHendriksen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Har lige haft 2 nætter på et Marriott hotel (fra fredag til søndag). Men flyet var forsinket, så i stedet for at ankomme sent fredag aften, kunne jeg tjekke ind lørdag morgen kl. 3.

    Opholdet er allerede registreret på Marriott Rewards. Men som et ophold med en overnatning. Jo, jeg medgiver da, at den første nat var lidt kort :) Andre, der har erfaringer fra lignende situationer?

    Jeg har et par gange tidligere tjekket ind efter midnat på et Marriot lufthavnshotel - og er rejst videre om morgenen. Dér har jeg fået godskrevet en overnatning.

    Hvorfor er dette vigtigt: Jo, jeg har ikke så mange overnatninger på Marriott hoteller, men kan normalt lige nå at få 10 nætter - og dermed beholde mit sølvkort. MEN, hvis de nu ændrer reglerne for registrering af overnatninger, kan det blive mere en vanskeligt for mig at beholde min status.
     
    Beaglen og Luxury_Globetrotter "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvis du har betalt for 2 nætter skal du da have 2 nætter i rewards programmet!
     
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Det synes jeg jo også. Så jeg har skrevet til dem. Venter nu på svar fra dem.

    På den anden side, så er det jo velkendt, at man skal benytte servicen for at få ydelsen godskrevet i loyalitetsprogrammet. Flyskelskaber og hoteller giver normalt ikke points for "no show". Også selvom billetten / overnatningen er betalt.
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Men du tjekkede jo også ind om natten? Jeg forstår ikke problemet og sikker på de nok skal rette det.
     
    Nielspg "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Helt enig - jeg forventer også, at de retter.
     
  13. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    AC Hotel Venezia
    Bookede: Standard
    Status: Platinum
    Upgrade: Ingen. Værelserne er meget ens. Der er kun 3 junior suiter. Så det var ikke overraskende
    Velkomstgave: En lille æske med chokolade.
    IMG-2706.JPG

    Bemærkninger: Hotellet er meget nyt (åbnede i Februar i år), så alt fremstår meget lækkert. Beliggenheden lige ved Piazzale Roma er helt perfekt i min verden. Tag bussen fra lufthavnen, smed bagagen på værelset og så ud over gangbroen og nyde Venedig. Ikke noget bøvl med at slæbe kufferter gennem de mange smalle gader. Morgenmadsbuffeten var også ganske dejlig og fra 1. August bliver den gratis for Platinum-medlemmer.
    IMG-2699.JPG
     
    Senest redigeret: 9/5/18
    Kristian, Henry, Luxury_Globetrotter og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Jonna

    Jonna Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    15
    Point:
    3
    Jeg har kun gode erfaringer med Mariott.
    Top service og så bliver man altid mødt af et venligt ansigt. Vi var på mariott da vi rejste til New York i 2014.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Det gør mig ikke meget gladere, når jeg forsøger at skifte password.
    Screenshot 2018-11-30 at 18.49.49.png
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Courtyard Lake Charles
    Bookede: Standard King Room
    Status: Gold
    Upgrade: Ingen
    Velkomstgave: Ingen
    Bemærkninger: Er ret nyt. Ligger i udkanten af byen og der er ikke meget andet. Gå afstand til et mall område, bl.a. Target.

    D5B2D653-3F88-40DC-A4FF-DC9B894CAB66.jpeg 5E197176-5D9C-4E12-B05B-65CEC7EDA409.jpeg 8B78F050-9BCB-4446-BC59-1B4F8F368490.jpeg 5544FF8A-0A3A-47EB-9937-A44B0DC17BC0.jpeg 54F465FB-F99C-4100-A6E7-7D036CCB63C1.jpeg
     
    Beaglen, clager, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Abj

    Abj VIP medlem

    Beskeder:
    65
    "Synes godt om" modtaget:
    285
    Point:
    53
    Så... Marriot kundeservice er lidt af en joke.

    Jeg havde en konto hos både SPG og Marriot, så efter deres programmer er slået sammen, jeg har nu to Marriot acconts. Marriot vil rigtig gerne have man "combiner" dem, og det vil jeg også rigtig gerne, men...

    Mit efternavn er ikke stavet ens på de to konti (dansk Ø), så det har ikke været muligt bare at bruge den online løsning, til at slå mine konti sammen. I stedet skal man have fat i Marriots kundeservice... og her begynder fornøjelserne så.

    Jeg prøvede mange gange at skrive mail til dem, men endte i blindgyder eller fik aldrig svar. Skriver til en mail, får et svar tilbage om at man skal skrive til en anden mail. Skriver til den, men hører aldrig noget tilbage, skriver til den første mail igen, de vil følge op, hører aldrig noget. Skriver igen, får et svar tilbage, der ret tydligt var til en helt anden kunde ("Dear Msr. Jackson" ???)...

    Ringer til Marriot, de har en automatiseret service, hvor man kan siger komandoer - det værst lort jeg længe har været ude for, man kører i ring, giver svar jeg ikke kan bruge til noget, henviser til deres hjemmeside, som jeg allrede har læst. Efter 10 min, kommer man endelig i gennem til et rigtigt menneske, som er super uhøflig og slet ikke interesseret i mit problem, men bare bliver ved at at henvise til en hjemmeside med for formular jeg allerede har udfyldt to gange uden nogle effekt.

    Lægger på og ringer igen, kom lidt hurtigere igennem der underlige talebot, og er nu on hold på 25 min...

    Så ##&#€ Marriot!

    Jeg bruger Hilton som min primære kæde, og er kun blevet bekræftet i at det er den rigtige strategi, tænk hvis man faktisk skulle bruge Marriots kundeservice til noget vigtig eller akut en dag.
     
    Senest redigeret: 3/2/19
    asf, Frequie, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Det tog et pænt antal email og et par måneder, at få styr på mine konti. Sammenlægning af Marriott og SPG konti gik fint, i følge websiden, men der var også et "tidligere" SPG medlemsnummer, og det nummer, som AMEX sagde min Gold status var lagt på, var et 4. nummer. Ret hurtig svar fra kundeservice (som i timer), som dog alligevel ikke kunne hjælpe og skulle eskalere... og så gik der 2 måneder med det. Det lykkedes til sidst, men ikke uden at hæve stemmen et par gange for ikke at kunne bruge min Gold status til noget i så lang tid. Det var dog fint at læse i medierne, at CEOen mente at sammenlægning gik helt som forventet :rolleyes:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Når der er matglas i væggene til direktørens kontor, er det slet ikke for at han kan holde møder uden at alle forbipasserende kan se hvem han mødes med.:cool:

    Det er for at sikre, at han ikke risikerer at opdage, hvordan virkeligheden ser ud.:eek::oops:
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.

Del denne side