Erfaringer med National - brug af plan

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af DanielBahn, 8/1/20.

Tags:
  1. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Hej

    Jeg udnyttede mig af det tilbud som National lagde op sidste uge, hvor man fik status via AMEX..

    Vi skal til at bestille bil i florida, og vil jo gerne udnytte denne nye status. Men hvis jeg bruger den contract jeg er på (AMEX EE) så bliver prisen latterlig høj - $500 for 5 dages leje af en mid-size. Hvis jeg ikke bruger kontrakten, så ender prisen på 250 dollars for en Full Size..

    Er der nogen konsekvens ved at lade være med at bruge kontrakten, ift. status?

    Desuden - hvad er jeres generelle erfaringer med National? Deres koncept er jo ret sjovt..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Jeg har lige lavet et par test bookinger i Florida, og jeg får samme pris både indlogget og ikke.
    Har du under din "profil-rental preferences" valgt/accepted nogle ting, i givet fald gør det forskel i pris, for så tager bookingen højde for dine ønsker når du er indlogget.
     
    DanielBahn, Henry og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  3. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Det er weird nok - de her billeder får jeg:
    650FB887-4D2E-4DEB-AE0B-2BB20D0E7DD0.png 4E772A82-DFF1-41C2-A153-F5A7722750E4.png

    Det der er endnu mere underligt, er at LDW er med i prisen uden Amex-kontrakten.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg bruger kun National og er stor fan. Men jeg lejer også på firmaets kontrakt og kreditkort.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Vi har bestilt en midsize til de her knap 1500 kr. så må vi se om der kommer noget LDW oven i.. jeg har skærmbillede på, at det er included.. Igennem Amex blev total prisen knap 3400 kr. inkl LDW.. så er lidt skeptisk..
    Fedt nok - hvordan fungerer det med en upgrade? Er vel kun når man booker en specifik model. Eller får man lov til at vælge en bil fra Premier-rækken?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Du kan vælge fra hele garagen.
     
    jtraveler, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  7. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Så fik vi prøvet avis og national side om side. Er top tier begge steder (via promos, og en fejl hos avis). kort og godt - avis sucks og national takes the win. hold da kæft det er genialt.

    Vi brugte først 25 min hos avis i deres pref skranke. Fik dog en dobbelt upgrade gratis, og gratis ekstra chauffør. Men meget ventetid, og han havde ikke lige et rigtig børnesæde tilgængeligt.

    hos national gik vi ned, vidste mit kort på telefonen, blev henvist til exclusive aisle, som var virkelig fint fyldt op med både cabrioleter, kæmpe SUV’ere, hybrid-biler, muskelbiler og nede bagerst, en lækker Jaguar F-pace som jeg hurtigt sprang på. Kufferter ind, tænd og kør til exit. Tog 10 min. Havde jeg taget den første bil, kunne de 5 min være skåret fra. Valgte så at betale for benzin på forhånd til 2,61/gallon. Det var en fin beslutning, da alle tankstationerne lå til 3,39.
    I morgen finder vi et national kontor og får min far sat på, så han kan få lidt luksus ind i livet.
     

    Attached Files:

    Nielspg, jtraveler og Henry "Synes godt om dette"
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Hvordan fik du status hos National? (match?)
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hvad kører i af forsikring med national?
     
    jtraveler og Henry "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har sagt det før: Jeg er sucker for en god primo PÅNÆR når det gælder National. De er sååå meget bedre
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  11. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Der var en eller anden promo via Amex, hvor man fik elite i et år.
    I vores leje er det inkluderet i prisen på de 1.400 kr for 6 dages leje.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Jeg har lige statusmatchet fra AVIS Presidents Club til National Emerald Executive Elite, det tog et døgn med bekræftelsen. Har en tur i starten af året til Nordcalifornien og National var billigst (i forhold til AVIS og Hertz). Så nu glæder jeg mig til at se hvor gnidningsfrit det forhåbentligt bliver og om der er nogle ordentlige upgrades at vælge imellem.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side