Eurobonus er BIG business for SAS

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af MortenS, 31/1/18.

  1. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Senest redigeret: 31/1/18
    Ali Taran, Ulrik, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    De mangler jo så bare at sige, at det selvfølgelig også betyder større liabilities for SAS. Endvidere, skal brandet jo heller ikke malkes, så folk ikke får de pladser de ønsker, men godt det er positivt..
     
    Senest redigeret: 31/1/18
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Selvfølgelig.

    Men bonusspillet er klart i SAS favør.

    For det første availability: hvis sædet alligevel med stor sandsynlighed havde været tomt er omkostningen for at tage en ekstra person meget lav.

    Dertil kommer de point, der udløber.

    United oplyste i starten af nullerne profitmarginer på op til 45% på salg af point.

    Så jeg ser det som en vel klar cashcow.

    Kilde:
    http://www.latimes.com/business/la-fi-frequent-flier-programs-20170914-story.html
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,273
    "Synes godt om" modtaget:
    6,765
    Point:
    113
    Mon Børsen er glad for at du uhæmmet kopierer en hel artikel? Det tvivler jeg på...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Formentlig - for så kan de kræve en antagelig bunke penge for brud på ophavsretten:cool:
     
    jtraveler, Henry og Nj4220 "Synes godt om dette"
  6. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    For at gøre alle glade vil jeg afholde mig fra det i fremtiden. Jeg vil i stedet sende et link til Børsen, og derefter bede jer om at sende artiklen til jer selv på facebook messenger, og derefter åbne den med fri adgang. Same shit! Tvivler på der bliver problemer i det.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    872
    "Synes godt om" modtaget:
    2,572
    Point:
    93
    Ikke for at gå i små sko, men det er nu ikke helt det samme. Børsen får trods alt indirekte betaling når vi klikker ind i modsætning til hvis artiklen kopieres. Hvis det var mig ville jeg smide linket i #0 og fjerne billedet - men jeg kan selvfølgelig være ligeglad.

    Med det sagt, så synes jeg det er en interessant artikel. Det er egentlig ikke så overraskende da de jo virkelig har satset meget på EB gennem samarbejdspartnere. Men det kunne være interessant at vide, hvad den reelle fortjeneste er - pointene har jo en positiv værdi for os forbrugere (dvs. negativ værdi for SAS), men lader ikke til at det er indregnet i de 250 mio. ekstra "fortjeneste" i sidste regnskab. Synes umiddelbart, at 45% lyder som en høj profitmargin på pointregnskabet, men jo langt fra alle, der optimerer pointforbrug - o de kan jo også selv styre award availability...
     
    Kenneth K "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeg kan forsikre dig for, at der kan blive rigtig store problemer ud af, ikke at overholde ophavsretsloven! Og det er uanset hvilke krumspring du laver (kender ikke Facebook, men hvorfor ikke bare henvise til Børsen og så lade folk læse der?)
     

Del denne side