Eurobonus Guld - men igen adgang til fast track

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Euroatc, 14/6/22.

  1. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    674
    Point:
    93
    Jeg har på det seneste oplevet, at jeg ikke kan få adgang til fast track i Dusseldorf, selvom jeg er Eurobonus Guld. I starten af året gik det fint, omend fast track ofte var lukket pga. personalemangel. Men i de seneste 5-6 er der ændret noget. Der står ikke længere "Fast Track available" på boarding pass, når jeg flyver med SAS fra DUS. Jeg har skrevet til guldmailen og spurgt, og fået det noget mærkelige svar, at man som Eurobonus Guld ikke har adgang til fast track i Dusseldorf. Jeg udfordrede svaret og skrev tilbage, at ifølge SAS egen hjemmeside burge jeg have adgang, og også ifølge staralliance.com.
    Linda fra guldmailen har så svaret, at teksten på SAS er en gammel tekst, som ved en fejl er lagt op under opdatering af hjemmesiden.
    Har nogen af jer andre hørt om, at man ikke skulle have adgang til Star Alliance fast track som Eurobonus guld? Synes det er meget mærkeligt, og uheldigt, da der for tiden er laaaaaange køer i DUS.
     
    Beaglen, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Samme problem gør sig gældende i Berlin. Tidligere har jeg haft adgang, nu er det åbenbart slut :-(
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  3. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    Næ netop de officielle "Star Gold Track" burde man altid have adgang til... https://www.staralliance.com/en/airport-details?airportCode=DUS#goldTrack

    I fx. Berlin er det ikke et "Star Gold Track" så der er man afhængig af at flyselskabet gider betale. Det gider SAS så ikke (og iøvrigt heller ikke Aegean...)
     
    Henrik Olsen, jespersm, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg har også tidligere som diamant (guld) medlem haft adgang til Fast Track i de tyske lufthavne, men havde i Hamborg samme oplevelse som jer i fredags. Så endnu en enhancement fra Tanten.

    Det er en meget svær problematik for SAS, når kassen er tom skal man jo nødvendigvis spare hvor spares kan; men hvor langt skal gå for at spare på kundeoplevelsen? Sparer og forringer man for meget, så er det ikke meget tilbage der adskiller SAS fra de andre.

    For mig er det punkt nået; det er kun det faktum at jeg er EBD der holder mig "loyal", da jeg har adgang til Fast Track i Kastrup og få andre steder, adgang til lounge i Kastrup og få Star Alliance destinationer, og frit sædevalg.

    Havde jeg ikke status, er der for mig ingen forskel på SAS og de andre, bortset fra at de fleste andre er billigere end SAS, så man kan sige at man indirekte tildels betaler for de nævnte fordele.

    Så i min optik skal de ikke pille (enhance) meget mere på EDG/D fordelene før jeg bliver mere fikseret på pris da servicen er den samme som konkurrenterne.

    Alt dette er taget med udgangspunk for Europa rejser.
     
    Beaglen, tbh, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    674
    Point:
    93
    Jeg har spurgt lidt mere ind til det i Tyskland. Svaret er, at Security er et anliggende for Bundespolizei og nogen mener ikke det er rimeligt at Bundespolizei giver prioritet til nogle når nu det er er statsanliggende.
    Det kan måske forklare hvorfor der ikke er adgang til fasttrack i Tyskland. Måske er det ikke SAS skyld denne gang?
     
    Beaglen, jespersm, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Måske har du ret, men fast track var åben i Hamborg (fik mig overtalt til adgang), men hvem har så adgang? Jeg kan forstå hvis Bundespolizei mener at alle skal behandles ens eller lige dårligt, men så burde man vel lukke Fast Track?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Men er det så fjernet for samtlige rejsende, eller hvorledes mon det skal forstås ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    674
    Point:
    93
    Jeg synes også det var en mærkelig forklaring. men i DUS skriver de også, at ved stor travlhed vil alle spor (åbenbart også fast track) blive brugt til alle.. Så ryger fordelen jo ligesom også.... Og har netop modtaget ny mail fra SAS. De har ikke længere aftale med DUS om at guldkunder på economy kan benytte fast track. Så hvis man er på plusbilletter kan man åbenbart godt.... DÅrlig stil af SAS.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Ja, det er lige præcis det jeg mener, de udvander stille og roligt statusfordelene, og status hos Eurobonus er lige præcis det der adskiller SAS fra Eurowings, Norwegian etc. Uden EB status ville jeg kun gå efter pris og ergo ikke SAS i 90 % af tilfældene.
     
    Jeblin, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg fik i løbet af et par måneder, med en del emails og beskeder på deres IG, star alliance til at tilføje nedenstående exception til hvordan gold track ikke virker for alle på baggrund af SAS som de eneste ikke giver i BLQ.
    upload_2022-6-14_13-41-52.png
    https://www.staralliance.com/en/gold-track
    Jeg kan kun opfordre til at klage til dem også :)
     
    Jeblin, Ulrik, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Blot en observation; jeg havde adgang til *A Gold track i BRU, FRA og YYZ i sidste uge (EBG).
     
    HenrikM og Henry "Synes godt om" dette.
  12. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Ikke desto mindre annonceres der med, at Star Gold har adgang... og de har de så åbenbart ikke. Men i det hele taget er den nye lufthavn i Berlin et mindre mareridt på mange fronter, så det undrer ikke, hvis der også er noget galt med deres fast track.
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  13. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    Især sikkerhedskontrollen er helt håbløs. I det mindste er personalet venlige, kompetente og hjælpsomme... eller noget :rolleyes:
     
    jespersm og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    674
    Point:
    93
    SAS har nu lukket min sag, efter jeg havde klaget over ikke at have fast track. Har fået dette svar fra guldmailen:
    "Jeg har fået en besked fra Customer Care at de har lukket din henvendelse og anmoder om at vi besvarer dig. Jeg havde forventet at man kunne klage over beslutningen om at lukke for fast track for EuroBonus medlemmer i Dusseldorf.

    Jeg kan desværre ikke give dig yderligere end vedrørende Fast Track i Dusseldorf end at SAS ikke har en aftale om Fastrack for vores EuroBonus medlemmer. Det er nødvendigt at have en billet med Fast track inkluderert for at kunne benytte sig af denne.

    Hvorvidt der er andre lufthavne hvor det samme er gældende afventer jeg fortsat svar på. Du vil kunne se på dit boarding kort om der er Fast Track inkluderet på din billet
    ".

    Det er helt sort. Star Alliance bekræfter, at man som guld SKAL have adgang til fast track (hvis det findes), men det er SAS tilsyneladende fløjtende ligeglade med. Star Alliance har skrevet til mig, at de vil påtale det overfor SAS, men tvivler på det vil have nogen effekt. Men jeg fortsætter med at klage til Star Alliance, hver gang jeg flyver fra nu af...
     
    Thorbjoern, Nielspg, Henry og 9 andre "Synes godt om" dette.
  15. henrik.kristiansen

    henrik.kristiansen EB GOLD

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    91
    Point:
    18
    Vi skulle hjem fra Berlin tidligere på ugen… alt med indtjekning, bagage osv gik super. Ej heller problemer med at tage resten af selskabet igennem i Prioritets checkin. Herligt. Det havde jeg frygtet efter sidste besøg i november. ;-)

    Iht. Fast Track/Star Gold Track, var der total forvirring. Først fik jeg nej, så nævnte jeg Gold status, så fik vi “lov” at gå til div. køer. Vi blev smidt frem og tilbage et par gange…opgav til slut. Meget søde, men som tidligere nævnt i tråden, men forvirrede, haha.
     
    PENSIONISTEN, Erwin Lansing, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    674
    Point:
    93
    Hvad er jeres oplevelser på det sidste mht. dette. Düsseldorf Lufthavn er generelt blevet bedre udover efteråret, men lørdags brugte jeg 1 time og 15 min i kø til security. 1 spor åbent til en hel terminal!?! WTF??? Blev nægtet adgang til fast track/priority lane/gold track.
    Da jeg endelig kom i loungen spurgte jeg personalet - de mente det måtte være et SAS problem. Så jeg skrev igen igen til guldmailen. De svarer, at Tyskland ikke anerkender EB Guld som adgangsgiver til fast track. Hvad det så end betyder. Men på sas.dk og flysas.com står fast track som fordel for guldmedlemmer (uden undtagelser https://www.sas.dk/eurobonus/medlemsniveauer/guld/). Ifølge staralliance.com skal man også have adgang, og det samme ifølge Lufthansa.com.
    Er der nogen der ved, om det er tyskerne, der er problemet, eller det i virkeligheden er SAS der ikke vil betale?
     
    PENSIONISTEN, Erwin Lansing, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Jeg har kun haft det problem i DUS. I MUC og FRA er der fuld adgang til checkin, fast track, lounge mm.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    - Jeg har de sidste mange rejser oplevet at der på boarding kortet (også selvom der er 3 legs) er printed f.eks. fasttrack cph zrh osl eller (en regulær rundrejse) : fasttrack ber-cph-osl-arn.
     
    Beaglen, Erwin Lansing, Calle77 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    674
    Point:
    93
    Rejse endnu en gang fra Düsseldorf idag og så til min store glæde at fast track med SAS er tilbage. Så det ved et tilfælde på boarding pass og det virkede. Nu var der ingen kø men meget rart hvis adgang til fast track er tilbage i Tyskland.
     
    PENSIONISTEN, tbh, Ulrik og 6 andre "Synes godt om" dette.
  20. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    I Berlin er der nu også adgang til Fasttrack
     
    PENSIONISTEN, henrik.kristiansen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side