EuroBonus point hos LOT

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henry, 24/5/17.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Så fik jeg lige dagens AHA-oplevelse.

    Fløj med LOT fra Chisinau til Warszawa. Havde naturligvis undersøgt alt:
    • Ruten opereres af LOT (som jo er medlem af *A). Altså ingen code-share.
    • Booking klasse R (som jo er pointgivende)
    Så rejsen blev købt i god tro. Men, der kom naturligvis intet på min EB konto. Forsøgte at efter registrere billetten i dag. Og fik så fejlmeddelelse:

    Dette fly-nummer er ikke pointgivende.

    Har skrevet til Diamant-mailen, som hurtigt svarede, at jeg skulle kontakte deres "efter-registrering". Så, de har også hørt fra mig.

    Men har I prøvet, at man ikke kan få point på rejser opereret af et andet *A-selskab, når booking klassen er nævnt som point-givende i oversigten på SAS-hjemmesiden?

    Indtil jeg har fundet ud af den rette sammenhæng, vil jeg boykotte LOT.
     
    Jeblin, Ulrik, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,051
    "Synes godt om" modtaget:
    4,472
    Point:
    113
    Det lyder mystisk. Jeg håber bestemt ikke, at det er en ny "enhancement". Det bliver spændende at høre hvad der kommer til at ske. Forhåbentlig får du dine point!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Jeg prøvede noget tilsvarende på en SQ flyvning i 2014. Jeg bookede billetten på SAS.dk, hvor jeg checkede, at bookingklassen var pointgivende. Men jeg fik ingen point, og svar retur, at min billet ikke var pointgivende. SAS' forklaring var, at den bookingklasse jeg havde fået oplyst da jeg bookede via sas.dk ikke var den samme bookingklasse som den der blev booket hos SQ - der skete altså en "omregning" mellem SK og SQ. Derfor var jeg ikke berettiget til point.

    Min redning blev, at jeg heldigvis havde taget et screenshot da jeg bestilte, hvor man kunne se, hvor mange point turen gav. Det var bevis nok for SAS til at de gav mig pointene. Her kan også ses, at den oplyste bookingklasse ikke stemte overens med, hvad SAS besvarede.
    EB_AUS.png EB_AUS_mail.png
     
    jtraveler, Henry, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    vil ikke være så urolig. Nogle gange giver efterregistreringssiden nogle sjove fejlmeddelelser, men ofte så ender pointene alligevel med at komme ind på kontoen et par dage efter. Det har jeg eksempelvis oplevet med points hos Air Baltic og ved request på ORC. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Så har jeg fået dette lidt svar fra SAS - det er lidt svært at gennemskue for mig:


    Dear Mr. Jørgensen,


    Thank you for your request for retroactive EuroBonus points for flights activities.


    We have received your document of claim missing points and we are pleased to inform you that we have forwarded the request for crediting the EuroBonus points to Lot Polish Airlines (LO).


    However, kindly note that the request for LO516/513 is now under the registration process of rechecking flown and flight details with the operating airline and it might take up to 30 days for points to appear


    on your account from the date (25MAY17) the registration has been done.


    Points eligible for accrual will be credited to your account according to the rules specified in the EuroBonus Membership Conditions.


    For more information please visit our website: www.flysas.com/en/uk/EuroBonus
     
    Ali Taran og silferlood "Synes godt om" dette.
  6. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg har ikke oplevet noget lignenede men fløj med LOT sidste år. Fik point uden problemer.Så mon ikk eogsådu for et eller andet langt brev med bla bla undskyld. Her er dine point.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Det håber jeg da.
     

Del denne side