EuroBonus point med SEAS-NVE

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 7/6/17.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    AMJ, jtraveler, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Lige et lille råd til alle der overvejer at gøre brug af tilbuddet, som i sig selv egentlig ser ganske fint ud;

    Jeg har haft en dialog med en sælger, der flere gange har talt direkte usandt vedr tilbuddet. Blandt andet prøvede han ihærdigt at sælge en fastprisaftale og oplyste at variabel pris ikke var pointgivende, selvom deres hjemmeside siger noget andet. Han undskyldte sig med at han ikke sad med den del af forretningen.

    Derudover havde han meget travlt med at lukke handlen og sagde at jeg ville komme til at betale nogenlunde det samme som jeg gør i dag. Det synes jeg er ret godt gået, da han endnu ikke kendte til mit strømforbrug. Han kunne dog ikke oplyse en reel pris pr måned/kvartal/år, efter jeg oplyste mit nuværende strømforbrug, da det var et "større regnestykke". Han kunne ikke forklare hvorfor det var så kompliceret.

    Alt i alt, så er det sælger med stort S, af værste skuffe. Tag jer i agt og undgå at sige ja til noget du ikke havde intentioner om inden du tog telefonen.
     
    AMJ, Henrik Olsen, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Er der nogen der ved om man typisk kommer til at betale mere hos dem hvis man skifter og tager en fastpris-aftale? For så er der jo ikke meget fidus i det...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    skal man gå efter fast pris eller fleks pris. Fordi jeg fik også andbefalet fleks tid hos dem
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Personligt ville jeg lige først checke på hjemmesiden ---> elpris.dk
    og se niveauet, før man tager stilling til SEAS tilbudet. Det er altid godt at være oplyst, inden man får sælgeren i røret ;)
     
    jtraveler, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Altså, der er meget "hype" om elpriser, men realiteten er vel, at godt nok koster en KWh 2,25kr, men da de 1,80kr er elaftgifter/moms, kan man jo se om man gider, at betle 5-10% af 0,30-0,35kr.. - indtidvidere har jeg ikke gidet gøre det store ved det!

    Så medmindre i andre kan tjene store penge ved det, vil jeg lade det være ved det.. har en almindelig DONG Energy Basis El...
     
    Erwin Lansing, THammer, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg ser fastprisaftalen som en forsikring. I det lange løb vil det for langt de fleste være en dårlig aftale. Men som også omtalt her i tråden er langt størstedelen faste afgifter som ikke kan ændres.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Der er jeg måske uenig, tror det har vist sig at være en god ide, at gå efter dag til dag priserne, mener de bruger nordpol el børs: http://www.nordpoolspot.com/Market-data1/#/nordic/table - som rettesnor!

    Fastpris = der er en der tager risikoen, det er dig, for du skal altid have el til den samme pris, året rundt...

    Flydende/Spotpris = så får man den en dagspris, samt at du får den samme pris, som dit elselskab køber ind til. De lægger ikke % på indkøbsprisen!
     
    Senest redigeret: 7/6/17
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  9. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Tror vi snakker forbi hinanden.

    Jeg er i hvert fald enig i det du skriver.

    Det er billigst med variabel pris. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    ups ja, jeg læste den lige hurtig nok.. - nå, men så hjalp jeg da tvivlerne med, at understøtte dit argument!
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg skifter udbyder hver 6 måned til hvem end der er billigst. Typisk er intro fastprisaftaler i introperioden det billigste. Jeg har dog også et ret stort elforbrug qua luft-til-vand varmepumpe og stort hus fra 70'erne (14,000 kwh tror jeg det bliver i år)
     
    jtraveler, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Og det er i dag så let at skifte udbyder. Så det giver god mening.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    vi må have talt med den samme sælger....
    uddrag fra samtale ca. 1:30 inde:
    "sælger:Anders hvis du lige giver mig dit CPR-nummer så kan jeg sætte aftalen (fastpris) i gang - Jeg: hvis du lige starter med at sende mig et tilbud så kigger jeg på det"
    efterfølgende har jeg modtaget en e-mail hvor der ingen! priser er, kun links til:
    http://www.seas-nve.dk/netpriser
    https://www.seas-nve.dk/vilkaarSASEuroBonus
    i min verden vil jeg have svært ved at kalde det et "tilbud" alle lamperne på pyramidespilsdetektoren lyste op! Jeg er ikke imponeret over rådgivningen.
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  14. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Under normale forhold ville jeg heller ikke ha sagt ja til dem. Men 5000 point samt 2000 om året plus en masse her inde har sagt de var skiftede, lokkede lidt. Men jeg har snakket med dem i tlf over 2 omgange. Begge gang tænkte jeg: Sikke en idiot
     
    AMJ, Henry, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93

    Præcis!

    Jeg har også bedt om et tilbud. Det kunne jeg ikke få. Hvis jeg siger ja til tilbuddet vil jeg få detaljerne tilsendt pr mail men aftalen er bindende fra jeg siger ja i telefonen ?!?!

    Desuden er det langt om længe blevet bekræftet at det godt kan lade sig gøre med variabel pris. Sælgeren kunne dog ikke hjælpe mig. Jeg skulle ringe tol et andet nummer det kun har åben fra 8-16 hvorimod salgsafdelingen, eller fast-pris sælgeren har åben 8-18. Forvirringen er total
     
    AMJ og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Jeg har også netop talt med en sælger derindefra, og havde egentlig en fin oplevelse. Fik oplyst priser og betingelser, og får det også sendt på mail, så jeg kan kigge på det i ro og fred.
    Jeg spurgte også til variabel pris, men ifølge sælgeren tilbyder de tilsyneladende ikke variabel pris ifm. EB-tilbuddet. Jeg tænker, at provisionen så nok er mindre ved variabel pris....
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  17. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93

    Lige præcis. Og er provisionen højere må indtjeningen være bedre - ergo variabel må være bedst.

    Det står i allerførste bulletpoint i deres vilkår at både basisenergi og fastenergi giver point.
    https://www.seas-nve.dk/privat/el-og-varme/kundefordele/vilkaar-for-sas-eurobonus
     
    AMJ, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Undskyld: Off topic

    Har lige haft lidt samme oplevelse - men i en helt anden branche: Vi skulle lave en aftale med et firma, der skal levere drikkevand til kontoret (I ved: de der 18 liters "flasker", der sidder ovenpå en vandkøler. Sælgeren kom i dag. De kan naturligvis levere vand - men køleren har de naturligvis kun i en rædsom knaldrød farve - og køleren skal vi købe :eek: . De andre farver kommer hjem om en måneds tid. Så vi kan starte abonnementet på vand i dag, købe en køler og få den leveret om en måned.

    Spurgte om, vi kunne låne en køler i den mellemliggende tid. Naturligvis. Vi skal bare lige lave en lejeaftale og betale leje :confused::confused::confused: Måtte lige tjekke, om vi ikke kunne låne den gratis. Svaret var NEJ. (nok også et spørgsmål om provision)

    Spurgte sekretæren (i sælgers påhør), om der er andre firmaer i Moldavien, der kan levere vand og køler. Det mente hun. Svarede sælgeren, at vi lige ville undersøge markedet lidt mere og hvis vi var interesseret i at handle med hans firma, ville vi komme tilbage til ham.

    Han fik travlt på telefonen - og nu har vi lovning på køleren på mandag eller tirsdag.:):):)
     
    SebastianBruun, Ali Taran, Nielspg og 7 andre "Synes godt om" dette.
  19. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Kunne du ikke bare have sat et hvidt kryds på den. Så slipper for at have et lille flag på bordet...
     
    Jeblin, Henry og clager "Synes godt om dette"
  20. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Har nu også modtaget mailen med tilbuddet - og linket til vilkårene. Kan se, at man godt kan få de kvartalsvise point ved deres variable pris, men der står ikke noget direkte om de 5000 i kampagnepoint. Så måske det er dér finten ligger; at man skal hoppe på fastpris de første seks måneders bindingsperiode for at få de 5000 og derefter kan skifte til variabel og stadig får 500 pr kvartal...
     
    MortenS "Synes godt om" dette.

Del denne side