Eurobonus-rejse annulleret uden varsel på SAS' hjemmeside

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Oletjala, 23/6/17.

  1. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Hej alle

    Jeg bestilte i november sidste år en bonusrejse til NYC på GO. I dag sidder jeg så på SAS' hjemmeside for at se, om jeg kan ændre billetterne til Plus, da jeg lige har fået mit Mastercard Premium. Jeg trykker ombook for at søge på datoerne - og ud af det blå fortæller systemet mig, at billetterne nu er annulleret! Jeg er temmelig rystet over dette - specielt fordi, bonusbilletterne er bestilt i så god tid sidste år, da afrejse er i efterårsferien, hvor det ellers er umuligt at opdrive bonusbilletter. Straks efter jeg får beskeden om, at reservationen er annulleret, skynder jeg mig at søge på ny, men billetterne er selvfølgelig væk. Skynder mig at ringe til SAS, men de siger bare, at de kan ikke gøre noget, da de kan se reservationen er annulleret. Har skrevet til Diamond-mailen, men det kan tage flere dage før de svarer.

    Det er jo vanvittigt, at SAS uduelige IT-system kan gøre dette - er det andre, der har oplevet noget lignende?

    Kasper
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg oplevede for nylig noget lignende. Men billetten fandtes dog stadig i systemet bagefter.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Jeg er sikker på at hvis det er SAS eller deres IT migrering som har annulleret billetten ved en fejl, så kan de også genudstede den. Så lad os se om ikke det løser sig. Ellers kan jeg anbefale at ringe til EBD kundeservice. Der plejer ikke at være mange minutters ventetid.

    Men der er da lidt tid endnu til at SAS kan nå og få fixet problemet. Blot hold fast i at du ikke har annulleret den og det må de jo kunne se i systemet.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Du kunne jo også sende den bekræftelsesmail du fik da du bookede billetten. Så må de jo acceptere din booking.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  5. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    -Du må for guds skyld ikke vente for længe, aller-, allerhøjst et par dage. En annullering ligger tilgængelig i systemet for medarbejderne i nogle få dage, derefter går den over i "historien", og det vil sige, at en medarbejder skal bestille, ja bestille et historisk udskrift, det kan desværre tage noget tid.
    -Man kan se hvem og hvornår annulleringen er foretaget.
    -Tag fat i SAS og find ud af hvem der har foretaget annulleringen - det er jo muligvis en teknisk annullering, enten i.f.m. den store Eurobonus Upgradering i maj eller systemet har annulleret den i det øjeblik du har været inde og søge efter en ny rejse i din oprindelige reservation.
     
    Grisefod og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Hvad sker der i det øjeblik på man trykker "ombook" på en bonusrejse?
    Bliver den oprindelige så først annulleret?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Har fået svar fra diamant-mailen, ar de først kan se på det mandag pga helligdag i Sverige ...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Noget nyt om sagen?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Efter længere tids parlementeren over mail er rejsen nu genoprettet - dog med en anden afgang hjem end oprindeligt bestilt...
     
    Henry, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Vild historie... SKIT når det er bedst (eller værst) :confused::confused::confused:
     
    Henry og Ali Taran "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Super at du fik den genoprettet trods anden afgang.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side