Hej alle Jeg bestilte i november sidste år en bonusrejse til NYC på GO. I dag sidder jeg så på SAS' hjemmeside for at se, om jeg kan ændre billetterne til Plus, da jeg lige har fået mit Mastercard Premium. Jeg trykker ombook for at søge på datoerne - og ud af det blå fortæller systemet mig, at billetterne nu er annulleret! Jeg er temmelig rystet over dette - specielt fordi, bonusbilletterne er bestilt i så god tid sidste år, da afrejse er i efterårsferien, hvor det ellers er umuligt at opdrive bonusbilletter. Straks efter jeg får beskeden om, at reservationen er annulleret, skynder jeg mig at søge på ny, men billetterne er selvfølgelig væk. Skynder mig at ringe til SAS, men de siger bare, at de kan ikke gøre noget, da de kan se reservationen er annulleret. Har skrevet til Diamond-mailen, men det kan tage flere dage før de svarer. Det er jo vanvittigt, at SAS uduelige IT-system kan gøre dette - er det andre, der har oplevet noget lignende? Kasper
Jeg er sikker på at hvis det er SAS eller deres IT migrering som har annulleret billetten ved en fejl, så kan de også genudstede den. Så lad os se om ikke det løser sig. Ellers kan jeg anbefale at ringe til EBD kundeservice. Der plejer ikke at være mange minutters ventetid. Men der er da lidt tid endnu til at SAS kan nå og få fixet problemet. Blot hold fast i at du ikke har annulleret den og det må de jo kunne se i systemet.
Du kunne jo også sende den bekræftelsesmail du fik da du bookede billetten. Så må de jo acceptere din booking.
-Du må for guds skyld ikke vente for længe, aller-, allerhøjst et par dage. En annullering ligger tilgængelig i systemet for medarbejderne i nogle få dage, derefter går den over i "historien", og det vil sige, at en medarbejder skal bestille, ja bestille et historisk udskrift, det kan desværre tage noget tid. -Man kan se hvem og hvornår annulleringen er foretaget. -Tag fat i SAS og find ud af hvem der har foretaget annulleringen - det er jo muligvis en teknisk annullering, enten i.f.m. den store Eurobonus Upgradering i maj eller systemet har annulleret den i det øjeblik du har været inde og søge efter en ny rejse i din oprindelige reservation.
Hvad sker der i det øjeblik på man trykker "ombook" på en bonusrejse? Bliver den oprindelige så først annulleret?
Efter længere tids parlementeren over mail er rejsen nu genoprettet - dog med en anden afgang hjem end oprindeligt bestilt...