Ville bare poste et billede her fra Newark. Er det ikke usædvanligt, at der er to SAS-fly herovre samtidig?
Lige pt. må man kalde det usædvanligt: http://www.check-in.dk/en-tredjedel-af-sas-langdistancefly-paa-jorden1
Haløj, SAS har 3 afgange fra EWR til henholdsvis Oslo, Stockholm og København indenfor et par timer - så der står nok op til 3 flyvere normalt ;o) Jeg var iøvrigt med HiFly flyet hjem i søndags fra EWR - må nok erkende at jeg ikke var synderligt imponeret over flyet og så var det også næsten 4 timer forsinket ud af EWR pga. catering?? (fik vi at vide) Havde jeg vidst at vi frit kunne ombooke til dagen efter - så havde vi også valgt at gøre det... Eneste positive var, at der en del ledige pladser på flyet, hvilket gjorde det lidt nemmere at sove sig igennem det... Mvh Alex
HiFly er sjældent nogen god løsning - altså lige udover at det er sidste alternativ inden aflysning. Desværre er der ganske begrænset adgang til ledige langrutefly med kort varsel, så alternativer er begrænsede. Et have et eksternt flyselskab til at flyve for sig og opretholde et cateringkoncept, som crew aldrig har prøvet og ikke kender - bliver sjældent perfekt. Jeg forstår dog ikke hvorfor HiFly ikke får flyet i lift bedre stand indvendigt. Hvordan var det med underholdningsysstemet? Var der indhold i det?
@Flemming Poulsen - haha, hvorfor bruge penge på, at shine flyet op, når SAS og Norwegian bliver ved med at købe deres service?? - det er da det der hedder en malkemaskine Men er der ikke forskel? Norwegian lejer det med Portugisisk personale og SAS med Skandinavisk crew? - tror ikke det er sådan, tror man lejer et fly med personale eller?
Både SAS og DY havde portugisisk crew. SAS havde 2 af deres egne med ombord for at hjælpe til. Om DY havde det ved jeg ikke
Korttidsleje er så godt som altid indlejet med crew pga ratings. SK crew må f.eks. ikke flyve på et andet AOC