Få 4000 miles i Lufthansa Miles & More

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Henry, 19/10/19.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Jeg er medlem af Lufthansas virksomhedsprogram og har fået denne besked fra selskabet:

    As a warm welcome to your colleagues, Lufthansa is offering every new member of Miles & More, Europe’s leading frequent flyer and awards programme, up to 4,000 extra award miles for the first Lufthansa flight they take after signing up.

    Hvis du er interesseret, så send en privat besked med din e-mail adresse.

    Jeg sender samtlige adresser til Lufthansa lørdag d. 26. oktober, så tidsfristen er fredag 25. oktober kl. 24.00.

    For en god ordens skyld, skal jeg skrive, at jeg ikke får nogen form for bonus fra Lufthansa. Jeg bruger ikke Miles & More (har samlet alt *A hos EuroBonus), så kan derfor ikke give vurdering eller tips af Lufthansas program.
     
    SophieHendriksen, Bekgaard, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Glimrende sign-up bonus i sig selv.

    Som Miles&More medlem vil jeg mene at programmet for medlemmer bosiddende uden for Tyskland/Østrig/Schweiz ikke er noget at løbe efter. For os danskere er Eurobonus (trods megen kritik) stadig en del bedre.

    Skidt:

    • Efter ændringen til award-miles optjening baseret på omsætning/billetpris får man markant færre award-miles undtaget på de dyreste billetter (kan "omgås" ved f.eks. at flyve på AC/UA-udstedte billetter til USA, hvor der kan være god værdi)
    • For at få rigtig god værdi skal man bruge langt flere end 4.000 point (f.eks. til "meilenschnäppchen" på business class, se nedenfor)
    • Relativt høje gebyrer/tillæg på awards med LH Group, typisk mere end en betalt Economy billet
    • De billigere billetklasser kan ikke opgraderes med point
    • Svært at optjene status (35k miles for FTL/*S eller 100k miles for SEN/*G)

    Godt:

    • Markant bedre award-tilgængelighed på LH Group, inkl. First
    • "Meilenschnåppchen" awards fra 15-25k miles (t/r i Europa) eller 55k miles (Business t/r long haul)
    • "FlySmart" awards fra 15k (Economy)/20k (Business) (t/r i Europa) inden for 14 dage til afgang
    • Adgang til LH lounges med FTL status (på *A billet)

    Så hvis man har en plan for at skaffe 15.000 eller flere miles i alt, og/eller skal flyve meget LH Group, kan det give god mening, men for det meste er andre *A programmer bedre :)
     
    SebastianBruun, SophieHendriksen, obs og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Takker for den fine gennemgang. Den er meget nyttig.
     
    SebastianBruun, asf og Bekgaard "Synes godt om dette"
  4. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Tak for tilbuddet - jeg har sendt en privat besked. :)
     

Del denne side