Flybilletter fra USA til CPH

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af MIchaelHA, 15/1/15.

  1. MIchaelHA

    MIchaelHA Medlem

    Beskeder:
    17
    "Synes godt om" modtaget:
    33
    Point:
    13
    Jeg er for nyligt flyttet lidt syd for Los Angeles sammen med min hustru og vores soen. Det betyder naturligvis at vi til tider har behov for billetter til CPH. Det som undrer mig er at billetterne typisk er 60-80 procent dyrere for returbilletter fra USA til CPH end CPH til USA.

    I sommerperioden koster det typisk omkring DKK 5.000 med start fra CPH til LAX og typisk DKK 8.000 med start fra LAX, hvis det ikke skal vaere Aeroflot.

    Er der nogen herinde der har en forklaring og meget gerne gode fif til hvordan det eventuelt kan undgaas.

    Pft.
    Michael
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Den primære årsag er markedsvilkårene. Man tager den pris, markedet kan bære, og fra Europa er kunderne ikke villige til at betale så meget, som den modsatte vej. Når det er sagt, så er konkurrencen fra Skandinavien til USA hård, og der er priskrig på visse ruter; især til Californien, Florida og NYC. Det har dels noget at gøre med Norwegians indtog på disse markeder.
    Løsningen kunne være at"vende" dine billetter, så du køber CPH-LAX-CPH billetter i stedet for LAX-CPH-LAX billetter. Det kræver formentlig lidt bedre planlægning, men i det lange løb kan du jo selvsagt spare en del på det.
    Hos Flightfox kan vi typisk spare dig omkring 500 kr på en returbillet fra CPH med BA/AA, men ofte mere på LAX-CPH-LAX (og både med Oneworld og Star Alliance).
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg oplevede det samme da jeg boede i Texas (ikke en destination med priskrig) at det var billigere fra CPH for folk at komme på besøg end for os at komme hjem. Jeg kunne aldrig få mig selv til at planlægge godt nok til at kunne vende ruten som @jefi99 foreslår så hvis jeg var dig ville jeg tage fat i ham igennem flightfox så får du helt sikkert skarpest mulige pris!
     
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Kender flere i USA, som jævnligt flyver til Europa. De allerfleste af dem bruger tricket med at "vende" billetterne, så de starter i Europa og så flyver den anden vej på en anden billet.

    Fra CPH er der ofte rigtigt gode tilbud til USA med både Star Alliance og OneWorld.

    Den en-vejs billet fra USA du så mangler for at "komme igang" kan evt købes for point eller med f.eks. Icelandair eller en af de andre få selskaber, som sælger one-way til fornuftig pris.

    Der kan være ret mange penge at spare på at starte billetten i Europa.

    Det kræver selvfølgelig lidt langtids planlægning.

    Billetpriserne i USA er steget ret meget de senere år - også på domestic. Her kan det også være en god idé at have nogle point at bruge. F.eks. BA Avios, som er ret god value på American Airlines Domestic.
     
  5. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Hvis du flyver Norwegian OW fra LAX til CPH i f.eks april måned, kan du starte de "omvendte" billetter op fra ca. 1.100 kr. plus betaling for bagage og mad.
     
  6. MIchaelHA

    MIchaelHA Medlem

    Beskeder:
    17
    "Synes godt om" modtaget:
    33
    Point:
    13
    Tak for input. Som flere skriver saa er det lidt problematisk at planlaegge i saa god tid og kan blive lidt boevlet. Jeg overvejer dog at forsoege med disse omvendte billetter og hvis min planlaegning er for daarlig og jeg har brug for at aendre den booking der ligger lidt ude i fremtiden saa maa jeg jo betale de $300-350 som et rebooking fee vist koster hos SAS. Dette vil formentlig stadig give mig en besparelse om end den naturligvis bliver mindre.

    Det kan naturligvis ogsaa vaere den gode grund til blot at koebe Business:)
     
  7. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg har selv mange gange booket med omvendte billetter, og det kan som nævnt være svært at planlægge så langt frem. Når du bor syd for LA, er det så ikke ret oplagt at flyve direkte med Norwegian til CPH? Selv om jeg naturligvis som *A-bonushunter helst flyver med SAS/UA, så er det altså et rimelig godt alternativ, især hvis prisen er god. Og med dem er der ikke samme problemstilling omkring højere priser. Faktisk er turen fra US->CPH ofte lidt billigere.
     
  8. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Ellers er alternativet at tage Turkish via IST for ca. 2500 kr. per vej, men det er et langt stopover - Jeg ville personligt tage Norwegian for 1100 pr. vej + mad/bagage pakken :)
     
  9. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Du kan prøve at ansøge om at blive mystery shopper ved SQM. De har Air Canada som partner og ruten LAX-YYZ-CPH kan "prøves" (skal være direkte fly). Når man har besvaret bliver man re funderet 50% af billetten. Men så optjener man heller ikke miles
     
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
  11. MIchaelHA

    MIchaelHA Medlem

    Beskeder:
    17
    "Synes godt om" modtaget:
    33
    Point:
    13
    Hej Jakobv84,

    Foerst og fremmest tusind tak for at taenke paa mig, det er jeg rigtig glad for og prisen er skarp og jeg er ogsaa klar til at koebe. Jeg kan ogsaa sagtens faa prisen frem paa matrix jvf. instruktioner paa siden, men naar jeg gaar til AA hjemmeside saa bliver det ca. dobbelt pris paa de same datoer. Ved du eller andre hvad jeg goer forkert?

    pft
    Michael
     
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ser ud til *A har matchet/slået prisen, i hvert fald de sample dates der var i linket.
    Prøv evt. at søge på kayak.com e.l., de linker også til American Airlines egen side, for at fejlsøge. Hvilke datoer søger du?
     
  13. MIchaelHA

    MIchaelHA Medlem

    Beskeder:
    17
    "Synes godt om" modtaget:
    33
    Point:
    13
    Vi soeger billetter I den sidste del af august, men jvf. det du skrev har jeg soegt igen og har nu fundet billetter med United til DKK 4.300 – saa det er hermed booket. Det bliver nok ikke meget billigere.

    Igen, til dem der er kommet med indspark – tusind tak for hjaelpen.
     
    mhsalv, Kristian og jakobv84 "Synes godt om dette"
  14. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,249
    "Synes godt om" modtaget:
    6,504
    Point:
    113

Del denne side