Flyforsinkelser sommer '18 ( LOT)

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 11/8/18.

  1. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg har været så heldig eller uheldig at have haft udsædvanlig mange rejser primært arbejdsmæssigt og lidt privat her til sommer og der er ikke en af mine flyvninger der har været til tiden (indenfor 15 minutter). Ofte hører man for meget trafik og mistede slot tider - eller som nogle siger "operational reasons" som vel dækker over alt hvad tænkes kan. Jeg ved ikke om det har været sådan de sidste par somre.

    Jeg har også været en del i Polen og Tjekkiet og primært brugt LOT, og de har i den grad skilt sig ud og ikke på den gode måde.

    I går var den så gal igen, 90 minutter forsinket fra WAW, min kollega der skulle med det senere fly var 3 timer forsinket, hvilket tyder på at buen er spændt til det yderste.

    Det jeg ofte oplever med LOT fra WAW er at det drypvise udskydelser. Ført 10 minutter. dernæst endnu 10 minutter osv hvilket er irriterende da man ikke kan gå fra gaten for spise eller få en kold til halsen sæt nu de begynder at boarde.

    I går havde far fået nok og spurgte ham gate manager hvorfor, selvfølgelig i en meget pæn tone og han åbnede op. Vil du have et LOT svar eller min mening, jeg tænkte at hans egen mening nok gav det ærligste svar.

    De venter i kø på handling af flyene, læs bagage håndtering. Vi var på det tidspunkt nummer 7 i køen og nummer 4 køen var en Dreamliner, så det vil tage lidt tid. Så det er løbende gæt hvor lang tid det vil tage.

    Jeg svarede at jeg ikke kunne forstå det kan være så svært at planlægge og bemande efter da man typisk et par måneder i forvejen kender flyrotationerne.

    Helt korrekt var svaret, og det er nu hans egen udlægning af sagen kommer. De kan ikke få folk til bagagehandling af fly, som han siger; hvem vil kravle rundt på alle fire i en E175 i 35 graders varme til en ussel løn. De betaler ikke nok i løn og kan ikke få folk . The Labour market in Poland is changing now sagde han. Folk vil have en bedre løn og hvis ikke skifter de bare job.

    Så nu ved i det hvis i oplever det samme som jeg gør når jeg rejser med LOT.
     
    Senest redigeret: 11/8/18
    Peter F., SophieHendriksen, isolCBflyer og 12 andre "Synes godt om" dette.
  2. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Bagagehåndtering hører jeg også ind i mellem som grunden til forsinkelserne - kombineret med stram schedule.
    Når flyet bliver forsinket lidt her og lidt der og skal nå meget i løbet af en dag, hober forsinkelserne sig op og flyet kan ikke nå at indhente det. Og de korte ruter har mange ture på en dag.
    Nogle lufthavne fremhæves som værre end andre.
     
    Henrik Olsen, AaB_CPH, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side