Sidst jeg tjekkede var det 2% for alle udenlandske valutaer med SAS MC, hvorimod visa dankort, så vidt jeg ved, ligger på 1% "i europæiske" valutaer og ellers 1,5%. Dertil kommer at MC (ud fra mine erfaringer) har en højere kurs inden de ligger procentsatsen til, end VISA.... og det kan godt være de kurser kommer fra en bank og ikke MC/VISA, men det er bare min oplevelse..
Ud fra dine kommentarer lyder det som om du ikke helt har forstået fordelene i kortet, så jeg tror der er lidt læsning endnu for dig
For at sætte lidt tal på, hvor det er alt for simpificeret, men alligevel:
Hvis du siger eurobonus point 7,5 øre værd per point, skal du tjene ~4.000 point for at retfærdiggøre kortgebyret for det billige kort. Dette vil altså kræve et forbrug på 40.000 kr (lidt mindre i anden valuta/på sas.dk), bare for at du går i 0. Herfra kan du så trække signup bonus etc.
7,5 øre per point er svær at nå, hvis man sammenligner sine billetter med ungdomspriser, så er point overhovedet så meget værd for dig? Jeg tror du ville have mere gavn af et gratis norwegian kort, hvis du husker manuelt at indbetale regningen...

Click to expand...