Flyselskabers eget maskedesign

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Beaglen, 17/7/20.

  1. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    T4L, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Man kan jo lave meget for de 14,90 Euro, som én maske koster (den kan dog vaskes og bruges flere gange). Desuden skal man være opmærksom på bemærkningen i varebeskrivelsen: "keine medizinische Schutzmaske". Det betyder vel på dansk, at man ikke kan bruge masken, da lufthavne og flyselskaber kræver at man bærer "kirugrisk mundbind".

    Men under alle omstændigheder et sjovt påfund.
     
    Henrik Olsen, Steen_C, Beaglen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Sådan et tiltag siger jo egentlig mest af alt hvad der er galt med hele maske-helvedet. Som @Henry påpeger, vil de for det første ikke være lovlige mange steder (fornuftigt nok), og de hjælper ingenting. Jeg er med på, at man mange steder i verden ser masken som svar på alt, men stofmasker er reelt helt ubrugelige. Endvidere, så skal en maske udskiftes ganske ofte for overhovedet at være effektiv - jeg vil gerne se den passager, der giver 15 E for en maske og køber fem af dem til at rejse med.
     
    Henrik Olsen, Jeblin, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Steen_C

    Steen_C Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    103
    Point:
    33

    Ja, det gælder blandt andet CPH. Da jeg var der sidst, så det dog ikke ud til på nogen måde at blive håndhævet. Der var alt fra stofmundbind til malermasker.
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Hvorledes er stofmasker ubrugelige?

    De begrænser vel eventuelle host og væske fra at flyve i hovedet på andre end dig selv..

    Eller det er måske mig der er gal på den.. (Noget lægefaglig ekspertise herinde?)
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    De hjælper allesammen, spørgsmålet er hvor meget. Har enda set folk med halstørklæde viklet om munden.
    Det andet spørgsmål er, hvad er reglerne? De er nemlig forskellige fra land til land. Danmark kræver medicinsk maske, mens andre lande har, og måske stadig gør, frarådet eller enda forbudt medicinske masker, da de skulle gemmes til sundhedspersonalet. Det gør det ikke nemmere, når man netop rejser mellem landene...

    Hvad værre er, at jeg så mange i flere lufthavne som slet ikke havde maske eller nogen anden form af beskyttelse på, når der ikke lige var nogen i uniform i nærheden der kiggede.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Skandaløst for sårbare rejsende, der vover sig ud på en lille rejse, hvis man ikke kan regne med myndigheders håndhævelse. Hvorfor foregår alting så slapt ?
     
    Beaglen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  8. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Et spørgsmål jeg ofte har fået fra udenlandske kolleger, i relation til vores måde at håndtere regler og procedurer i Danmark. Min bedste forklaring har været, at vi her til lands opfatter regler og procedurer som et oplæg og hvis man selv mener, at man har en bedre/nemmere løsning, så... :)
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    De lægefaglige udtalelser jeg har set (og med forbehold jeg naturligvis ikke har læst *alt* i hele verden) har påpeget at stofmasker ikke filtrerer virus fra. Sammen med i øvrigt temmelig mange andre maske-udgaver.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    De stopper ikke enkelte viruspartikler, men de kan godt stoppe små dråber, som vist nok er den største smittespreder. Og der bevæger vi os hurtig ned i nogle detaljer om smittespredningen, som jeg ikke har helt styr på, men min antagelse er, at også stofmasker hjælper, men at medicinske masker hjælper mere*.

    *) med mindre nogen synes, de er ubehagelige at have på og hele tiden rører den med fingerne for at få den til at være mere behagelig, og så netop får endnu flere viruspartikler på fingerne, som derfra kan komme videre... Der er ingen endegyldigt svar, som virker for alle under alle omstændigheder, men alt som hjælper at mindske smitten må være en god ting.
     
    Beaglen, jespersm, Nj4220 og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side