"flysmarter" og british airways

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af mach6, 11/2/18.

  1. mach6

    mach6 Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    16
    Point:
    3
    Jeg sidder og er lige ved at bestille nogle billetter til USA til sommer gennem flysmarter.
    Billetterne er set meget billige på Monondo med rigtige fine flytider.
    jeg bliver dog lidt lunken når jeg ser flysmarters anmeldelser på trustpilot og mine alarmklokker ringer lidt når det er meget billigere end konkurrenterne.
    De skal have ca. 15 K for 4 retur fra Billund til Orlando i juli. Andre skal have ca. 21 K, mens BA selv vil have 25 k for samme billetter. Enten har de en MEGET god deal med BA ,eller også er der lusk et sted.
    Jeg kan se det er det samme med andre USA destinationer de udbyder.
    jeg sætter altid pris på et godt rejsetilbud, men er det lidt for godt her ?
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Hvis du betaler med kreditkort har du dit på det tørre, og kan altid gøre indsigelse over for kortudstederen, hvis du ikke får den vare du har købt.

    Hvis du betaler via kreditkort og får en elektronisk billet tilsendt, kan du altid gå på BA's hjemmeside og tjekke at billetterne er kendte i deres system.

    Så hvis det var mig ville jeg gå med det gode tilbud :)
     
    mach6, Beaglen, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. mach6

    mach6 Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    16
    Point:
    3
    De har flere "gode" tilbud, jeg undrer mig dog over at de kan være så meget billigere ?
    sidste år fløj vi, uden problemer fra Billund -LAX retur 4 personer for 13 K, ( anden udbyder )der havde jeg ingen betænkninger , men her ?
    nogle steder ligger de under 10 k under de andre, det virker bare forgodt i mine øjne
    upload_2018-2-11_20-49-49.png
    upload_2018-2-11_20-50-28.png
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg ville ikke betænke mig ved det, men vil da give dig ret. Det ser underligt ud.

    De dårlige anmeldelser de har på trustpilot syntes jeg de alle har, folk forstår ikke disse siders rolle og bliver derfor skuffet, og giver dem skylden, hvis noget går galt.
     
    Nielspg, mach6, Beaglen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    Ud fra en juridisk synsvinkel vil jeg anbefale, at de generelle vilkår og betingelser (og "det med småt") hos FlySmarter lige læses igennem inden købet af billetterne.
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, mach6 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    En kammerat fandt noget lignende sidste år. Der foregår et eller andet mystisk med de der BA-billetter nogle gange, hvor OTA'en har tilgang til en anden pris end andre, inkl. BA selv :confused:

    Kan ikke huske hvor min kammerat købte sin billet (det var CPH-ATL) men den var til 3500 i stedet for 4500kr. De havde ingen problemer med det, men den fare basis kode der var på billetten var ikke en af de officielle hos BA, i hvert fald hvad jeg kunne se på Expertflyer. Det lignede mest en svensk pris der var gået igennem på en eller anden måde.

    Så jeg ville også gøre præcis som @Nielspg — køb med kreditkort, og tjek billetten hos BA (er der eticket-nr osv)!
     
    Henrik Olsen, mach6, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    674
    Point:
    93
    Jeg har også lige kigget på billetter til USA og faldt også over gode tilbud hos flysmarter. På de afgange jeg kiggede på viste det sig st bagage ikke var inkluderet, så det bør du i hvert fald tjekke. Prisforskellen var i det her tilfælde forklaret af det.

    Med de nye light billetter hos snart alle flyselskaber bør Momondo og andre prissammenligningssites tilføje inkluderet bagage som søgekriterie.
     
    Henrik Olsen, Nielspg, mach6 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Sune

    Sune Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Jeg har selv købt flybilletter med BA via FlySmarter til sommerferien. Årsagen var den samme, prisen var noget lavere end andre steder.

    Jeg fik bookingnummer med det samme og kan finde rejsen via BAs hjemmeside. Alt virker “normalt”, jeg kan dog ikke opgradere billetten direkte hos BA..

    Sune
     
    Henrik Olsen, mach6 og Henry "Synes godt om dette"
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Jeg fik også for et par år siden købt en business billet med Aeroflot via en OTA. Den var billig (men ikke så billig som i jeres eksempel) - og kunne naturligvis ikke købes på Aeroflots hjemmeside.

    Det viste sig at være en form for discount billet til virksomheder, der ikke gav miles på min OK-Plus konto (Czech Airlines) - og heller ikke hos andre selskaber i Sky Team, da jeg tjekkede.

    Jeg opdagede det desværre først da jeg ville gøre Czech Airlines opmærksom på, at turen ikke var skrevet på min konto.:eek: Hvis jeg havde vidst dét under rejsen, ville jeg nok have druknet min sorg i russisk vodka og champagne.;)
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, Beaglen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Yrk!:confused:
     
    Flyvefisken, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. mach6

    mach6 Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    16
    Point:
    3
    Tak til jer alle, priserne er med bagage, jeg håber også snart det kommer med som søgekriterere på søgemaskinerne, da det blandt andet giver KLM og air france nogle urealistiske priser.
    Har jeg ikke fundet andet tilbud onsdag , og prisen stadig gælder prøver jeg at slå til.
    Viser det at være en kæmpe fejl skriver jeg det herinde.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Yopper

    Yopper Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    3
    Endte du med at købe billetter gennem flysmarter?
    Sidder nemlig nu selv og kigger på billetter gennem flysmarter til Atlanta, så vil lige høre om alt forløb som forventet? :)
     
    clager og Henry "Synes godt om" dette.
  13. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    260
    "Synes godt om" modtaget:
    546
    Point:
    93
    Jeg har selv brugt flysmarter flere gange, og her har der ikke været nogle problemer. Kort efter bestilling kunne jeg finde min booking hos SAS og Qatar som er dem jeg har prøvet at booke med.
     
    Henry og Jens Christiansen "Synes godt om" dette.
  14. mach6

    mach6 Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    16
    Point:
    3
    nope jeg havde ikke is i maven nok til det desværre.
    Jeg endte med at købe billetter til Billund-London-Tampa og retur over Dallas, gennem en anden udbyder, men jeg har fundet andre fristende til senere med flysmarter.
    og vil dog nok prøve dem næste gang. Udklip.PNG
     
    Beaglen, Henry, danielstrandby og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. svedavlebaa

    svedavlebaa Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    3
    Senest redigeret: 5/2/24
  16. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Var du blevet stillet dette i udsigt ?
    Såvidt jeg kan se, køber man blot den service, at Flysmarter kontakter flyselskabet i stedet for at man selv gør det. Altså ikke nogle ændrede regler/betingelser, blot en service.
    https://flysmarter.helpscoutdocs.com/article/179-flysmarter-gold
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side