Forlængelse af Eurobonus statusperiode

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af ThomasG80, 22/9/20.

  1. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Jeg har et spørgsmål i kategorien for ren spekulation.

    Min optjeningsperide går fra maj til slut april hvilket vil sige at jeg som tingene er nu ikke får gavn af corona forlængelsen af statusperioden. Men der er jo stadig meget begrænset med fly på vingerne og stort set ingen steder man kan rejse til, hvilket ikke ser ud til at ændre sig foreløbig.
    Tror i at SAS kommer til at forlænge perioden eller må jeg forberede mig på at miste mit guld kort... :-(
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  2. ChBoed

    ChBoed Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    36
    Point:
    13
    Jeg står i lidt ala samme situation bare marts til slut februar... Ingen realistisk mulighed for genoptjeningen. Jeg tror desværre ikke SAS har i sinde at forlænge... :(
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113

    Hvis guldkortet er vigtigt: Få et SAS EuroBonus Mastercard Premium. Dét giver 1000 statuspoint hver måned.
     
    Thorbjoern, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    866
    "Synes godt om" modtaget:
    2,544
    Point:
    93
    Såvidt jeg kan se burde du da være omfattet:

    The extension will be applied automatically to active EuroBonus accounts where the member has achieved current membership level on their own merits, either by earning qualifying points or qualifying flights. It applies to members that have a qualification period with an expiry date between 31 March 2020–28 February 2021.
    https://www.sas.dk/traffic-information/faq-corona-eurobonus/
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, ChBoed og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Jeg står i samme situation.
    • Jeg optjente diamant status i perioden 1. maj 2018 - 30. april 2019
    • Jeg havde diamant status i perioden 1. maj 2019 - 30. april 2020
    • Jeg fik forlænget min diamant status til perioden 1. maj. 2020 - 30. april 2021
    Mit problem er nu: Jeg skal i denne periode (maj 2020 - april 2021) optjene status for næste år (maj 21 - april 22). Men når jeg ikke flyver lige nu, så er det jo svært at optjene status for næste år
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og OIB "Synes godt om dette"
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Stadig lang vej op til 45.000point når der ikke flyves nogen steder med ordentlig optjening. (og hvor forsikringen dækker)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. ChBoed

    ChBoed Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    36
    Point:
    13
    Jeg må have misforstået det. Min kvalificering er 1. marts 2020 til 28 feb. 2021, så jeg burde lige nøjagtigt få et år mere så vidt jeg forstår :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Enig. men det hjælper.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Ved ikke lige om det er den rigtige tråd, men:

    Er jeg den eneste, der oplever "frit fald" på alle loyalty fronter ?

    SAS:
    Sidste flyvning var i februar, hvilket var i sidste optjeningsperiode. Derfor har jeg kun de 1000 månedlige statuspoint fra mastercard. Både sommerferie og efterårsferie blev aflyst, så jeg kommer formegentligt slet ikke på vingerne i hele perioden. SAS diamond med 12.000 statuspoint !!
    Til gengæld har jeg ca. 791.000 eurobonuspoint, jeg må se om jeg kan få brugt på noget.
    Men uden tvivl en soft landing til SAS guld og så må vi se, om det fortsætter nedad.

    SAS MasterCard:
    Premiumniveau: +200.000 indtil 2021-03-31.
    Har optjent ca. 21.000 point i år. Selvom der er dobbelt point i denne weekend, så er det nok usandsynligt at jeg når op på mere end 50.000 point i år.

    Hilton:
    Er Diamond. Har haft 13 overnatninger i år (vinterferien) og ingen bookinger i kalenderen. Ingen hoteller i DK, så der bliver nok ikke flere overnatninger i år. Har ikke lige fulgt med i deres politik, men helt sikkert frit fald i niveau når året er omme.

    Marriott:
    Eneste lyspunkt. Er guld og mangler 5 overnatninger for at nå platin. Der er flere hoteller i DK og har planer om at tage de sidste 5 natter, så jeg har platin indtil februar 2022.

    Tænker, at jeg nok må vænne mig til at færdes blandt den "uvaskede pøbel" fremadrettet, både i flyene og på hotellerne.
     
    Kenneth K, Henrik Olsen, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Jeg har faktisk i går foreslået Henrik Olsen at skrive en artikel om emnet. Men hos mig ser det sådan ud:

    SAS EuroBonus
    • Lige nu er jeg diamant. Men da mit år løber fra maj til april, kommer jeg næppe til at hente mange point. Har dog livstids guld. Så reelt set bliver mine point fremover forældet efter 5 år. Lidt træls, for jeg har 600K+.
    OK Plus (Czech airlines)
    • Har lige nu sølv. Men ikke fløjet en eneste tur med dem i år. Det betyder, at mine point forældes. Kan evt. bruge point fra virksomhedsprogrammet til at få guldstatus.
    Marriott Bonvoy
    • Er Titanium Elite. Den er forlænget til 2021. Så næste år afgør, om jeg kan beholde denne status. Håber på nogle kampagner, der giver dobbelte statusnætter.
    Radisson Rewards
    • Er Platinum. Den er også forlænget til 2021. Men mine ophold i år overføres til næste år. Så forventer, jeg kan optjene status igen næste år.
     
    Kenneth K og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  11. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    Herfra står den primært på Flying Blue Platinum status. Den udløber først til april 2021, så der er lidt tid, og håb, endnu, selv det også betyder, at jeg ikke har været opfattet af nogle af de "hjælpepakker" fra FB. Jeg havde rigeligt med overskuds XP som blev overført fra sidste optjeningsperiode, og dermed tæt på, men ikke nok, til grænsen igen. Der skal altså nogle rejser, eller hjælpepakke til for at beholde status. Hvis jeg mister mine år i optjening til Platinum for Life og skal starte forfra, er jeg ikke sikker på, om jeg stadig vil stadse på FB.

    Eurobonus Silver ryger nok, men der er jo heller ikke nogle brugbare fordele i den status. Alle hotelstatusser er gennem kreditkort. Der overvejer jeg kraftigt at opsige kortet, det giver ikke mening at betale for et dyrt kreditkort, når ingen af fordele bruges.
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Hvis du har Diamond hos Hilton i år, så har du det hele næste år også. De har forlænget perioden. Derudover overfører de alle de nætter du har optjent i år til næste år, så du ikke starter på 0.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Nej - du er ikke alene.
    Mine hotelprogrammer har ikke været super imponerende de sidste år, kun 1-2 niveauer og basic i en 3-4 programmer. Så der er ikke noget tabt. Hertz President ryger nok - men fordelene er yderst begrænsede, så jeg overlever nok. Min eneste fokus er på SAS EB, er pt EBD på 9. "guldår" (havde et enkelt dyk for 10 år siden - hmm). Mit statusår udløber til marts - og laver derfor en softlanding på EBG - men SKAL have optjent det EBG niveau i optjeningsåret 2021-22. Det er mit eneste fokus.
     
    Henrik Olsen, jespersm og Henry "Synes godt om dette"
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Min situation ser fuldstændig ud som din.... har dog kun 5 overnatninger på Hilton i år.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Har ingen overnatninger i år, har dog 55 Roll over nights fra sidste år. Nogen som ved om jeg får dem først med over eller om det kun er “nyoptjente” nætter der tæller med?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Godt nok et travlt 2019 du har haft med 55 roll over nights :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Boede fast på Hilton hver anden uge i forbindelse med arbejde i London. :)
     
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Ja - så giver det godt på kontoen :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Min optjeningsperiode går fra 1. april hos Eurobonus. Jeg var Diamant men havde nået at optjene guld til den nye periode. Det var jeg sådan set helt fint tilfreds med.

    Men nu har jeg så fået forlænget Diamant indtil videre uden at have brugt det til en pind og uden at have optjent et eneste point udover MC Premium. Til gengæld falder hammeren som det ser ud næste år. Faldskærm på Guld nuvel. 7 eller 8 år mod LTG spildt.

    Jeg havde gerne byttet et år mere med diamant med et år på guld fra 1. april 2021. Så havde SAS også haft en loyal kunde derefter. Jeg flyver næsten udelukkende mine point hjem på rejser til USA, så der er ingen udsigter til bedring her halvt igennem optjeningsåret.
     
    Senest redigeret: 29/9/20
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Ja, det bliver svært at optjene guld på bare et halvt år.
     

Del denne side