Sådan: http://nyheder.tv2.dk/business/2017...giver-sig-poster-300-millioner-i-landingsbane Nu skriver de godt nok "midlertidigt" til de når 40 mill. pax, meeeeen mon ikke det er for ikke helt at tabe ansigt
Hvad sker der egentlig med den gamle T1 i disse ombygningsplaner? Mht. at skaffe plads - har de aldrig hørt om at bygge i højden? Derudover kunne man jo f.eks. erstatte nogle af parkeringsområderne med underjordiske parkeringskældre og på den måde skaffe mere plads på overfladen. Eller er det helt skævt? Alternativt kunne man jo gå helt anderledes radikalt til værks: Flytte hele CPH til en mark mellem Roskilde og Køge hvor den således kan være forbundet med både jernbanen og motorvejen. Meen det er selvfølgelig planer på en helt anden skala
Nu kan jeg så se at fornuften kun har sejret halvt - man vil godt nok bevare tværbanen, men reducere den til 1600 mtr, hvilket udelukker alle andre fly end CRJ900/ATR72 og ned efter. @PeterA - vi kommer i hvert fald ikke til at lande på den fra NRT i fremtiden (Håber jeg )
Ja og samtidig kan man så flytte AAR til Thomasminde, gør det "samme år" når man har ødelagt sit regnskab gælder det om at få så mange omkostninger som muligt ind det år - og så eller starte på en frisk
Landing på tværbanen fra vandsiden er ikke nogen sjældenhed, heller ikke i roligere vejr. På landsiden derimod - dvs. indenover Amager og Kbh., der har maskinerne braget op det meste af søndag for- og eftermiddag, hvilket er meget sjældent. (Knap så sjældent, men dog stadig usædvanligt, landes der fra landside på tværbanen). Jeg bor på Poppelvang i Kastrup, og I kan jo se på et kort, hvor det ligger i forhold tværbanekorridoren... Men for en flynørd som mig, så er det jo en fest!