Forskel på SAS Go og SAS Plus oversøisk

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Taxitino, 7/11/16.

Tags:
  1. Taxitino

    Taxitino Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    Hej IF-forum

    Jeg synes ikke, at SAS' hjemmeside giver fuldstændig information om servicen på oversøiske rejser med SAS på de forskellige klasser. Jeg har for nylig rejst på Go til og fra Tokyo og skal snart til Hongkong (ud på Go, hjem på Plus).

    Hvad er forskellen i forhold til gratis drikkevarer om bord? Er der også forskel på maden? Hvad er egentlig inkluderet af drikkevarer på Go oversøisk? Kan man stadig på Plus frit forsyne sig med chokolade og snacks fra salgsvognen (som jeg husker det fra en Plus-flyvning til Gdansk)?

    Ville blive glad for et oplysende svar (og i øvrigt også hvis nogen vil forære mig et Guld-/Sølv-kort ;o)

    Og forresten, hvilken lounge i HKG kan man bruge, når man rejser på SAS Plus?

    T.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Der er ikke så få forskelle (ud over bedre plads og bedre sæder)

    Menuen har fået et lille nøk op, og du får den serveret med "rigtigt" bestik og glas. Desuden er der ingen begrænsninger (ud over champagnen) på drikkevarer siden, hvor du ikke er henvist til kun at få en smule til måltiderne.

    Når vi ser bort fra servicen får du jo også flere point i JAGTEN på sølv eller guld o_Oo_O Hvilket jo ej heller er at foragte.

    Jeg er sikker på at andre kloge hoveder her kan berette om lounge i HKG....

    /Schwert
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Premium Plaza Lounge, udmærket lounge
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    SAS Plus er et ganske rimeligt economy product med det du har behov for i mad og drikke. SAS Go ultra forringet produkt efter min mening :)
    Og derudover selvfølgelig bredere sæder samt lounge og fast track i Skandinavien.

    SAS Plus giver dog kun adgang til SAS lounges og jvf. denne liste findes der kun en Star Alliance lounge i HKG - som du ikke har adgang til med Plus.
    https://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/lounges/list-of-lounges/
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    My bad...
    Der står faktisk "SAS Plus" i bemærkninger ud fro Plaza Premium Lounge - så måske du har :)
    Jeg havde ingen adgang til nogen lounge i LAX med Plus :(
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Det her, SAS Plus er et rigtig fint produkt, og til rimelige priser normalt—synes man oftest ser x2 i forhold til Go-prisen, og med sædet, lounge, fasttrack, foder, drikkevarer (og crew plejer at være gode til at komme rundt med ting jævnligt), wifi og flere EB-point er "value proposal" fin synes jeg.

    SAS Go er alt for forringet efterhånden, og det kan ikke svare sig at satse på en Plusgrade for cash da det koster mindst det samme som bare at købe Plus i første omgang.
     
    Michael Wahl, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  7. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Min sidste tur til MSP (via ORD) prisforskellen fra go til plus var nærmest latterlig - 250 pr. snude på hjemturen, så det valg var IKKE svært :)
     
    Michael Wahl, Henry, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side