Fransk Polynesien

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Nj4220, 24/2/17.

  1. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Til sommer rejser fruen og jeg på en 6 ugers ferie, først 3 uger rundt i USA efterfulgt af Fransk Polynesien.

    Er der nogle herinde der gode råd/tips ang. hoteller på Tahiti, Moorea og Bora Bora, samt aktiviteter som bør prøves, foruden det åbenlyse! Afslapning på de hvide sandstrande..

    God weekend
     
    banditten "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Det er efterhånden 10 år siden, at jeg har været i Fransk Polynesien. Men et par generelle betragtninger gør sig stadigvæk gældende:

    Det er dyrt. Lønniveauet er højt, da det er en fransk kommune af en art. Det er faktisk ret sjovt at stå derude i midten af ingenting og stille sig i EU-køen ved paskontrollen :) Derudover har franskmændene dårlig samvittighed over deres prøvesprængninger, så de kompenserer en hel del økonomisk. Dvs. der er ikke rigtigt nogen der mangler noget selvom deres boliger ligner et blikskur i et uland. Dét man skal være forberedt på er derfor, at servicenivauet er temmelig lavt til trods for de høje priser. Det må man ikke blive skuffet over, hvilket mange amerikanere selvfølgelig gør. Groft sagt er de lidt dovne, da de ikke har samme behov for at gøre sig umage som i f.eks. Østen, hvor de i højere grad har behov for pengene. Selvom man betaler 1000 USD for en overnatning har de overhovedet ikke styr på noget. De er dog utrolig søde og imødekommende.

    Tahiti er ikke voldsomt spændende, så skynd jer at hoppe videre.

    Moorea er fin at tage en tur rundt på i en lejet bil. Vi boede på Intercontinental i en over water suite. Der ser ikke ud til at være sket meget der de sidste 10 år o_O jeg ved ikke hvor man skal bo nu om dage, desværre.

    Bora Bora er lige så fantastisk som det ser ud! Vi boede på Pearl Beach Resort som ligger på en lille ø rundt om selve Bora Bora. Det kan anbefales at finde et hotel, som ligger ude på øerne omkring, da man dermed får en fantastisk udsigt ind over hovedøen. Pearl Beach har en suveræn beliggenhed, men det er et lidt gammelt resort, og det ser ikke ud til at de har gjort noget siden vi var der. Vi boede i en Garden villa med en lille have med en spa, det var faktisk ret fedt og meget privat. Skulle vi afsted nu, ville jeg vælge St. Regis, som er et af de nyeste hoteller. Mange af de ældre resorts har nogle små terrasser ved deres over water villaer, det synes jeg er synd.

    Et lille sted som varmt kan anbefales: Vahine Island, som er en lille privat ø udenfor Tahaa med 9 villaer. Meget privat og hyggelig oplevelse komplet modsat at bo på de internationale resorts. Det er rustikt, sengen er lidt hård og der er hverken pool, fitness center eller noget i den retning. Men hvornår prøver man følelsen af at have sin egen ø (med tjenestefolk) :) Vi kommer gerne igen!

    Af aktiviteter skal man naturligvis dykke! Det burde stadigvæk være meget uspoleret, da det jo i sagens natur ligger midt ingenting uden masseturisme, så det er ikke "dykket i stykker". Masser af hajer osv. på bare 5 m. dybde indenfor revet f.eks.

    Al andet vandsportshalløj kan selvfølgelig anbefales derude, tag f.eks. på en deep sea fishing tur og det er selvfølgelig big time surfland derude.

    Vi var også på sådan en totalt turisttur på Tahaa, hvor vi var rundt på en vanilijefarm og perlefarm. Jeg vil stadigvæk anbefale det, og dengang var der i øvrigt rigtig god økonomi i at købe perler med hjem :cool:

    Spørg endelig hvis du har noget konkret. Det er lidt sådan et sted hvor der bare ikke sker meget. Min mand var der ti år forinden vi var der, og han påstod der ikke var en sten, der havde flyttet sig i mellemtiden :D
     
    Beaglen, Kenneth K, jakobv84 og 10 andre "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Tak for denne lille rejse guide :)
    Vi har egentlig planlagt at skulle være på Tahiti i 3 dage og Moorea 3 før vi rejser fra Moorea til Bora Bora.
    Har dog læst flere steder at Tahiti ikke er noget at råbe hurra for, vi overvejer derfor at rejse til Moorea en dag eller to tidligere - ville du foreslå Moorea frem for Tahiti?

    Vi har besluttet og booket ophold på Hilton/Conrad Bora Bora Nui, overwater villa på Bora Bora.
    Læste mig frem til at resortet er komplet nyrenoveret efter Conrad "overtog" det fra Hilton i 2016/17.
    Det ligger på en af øerne rundt hovedøen og har fået rigtig gode anmeldelser..

    God weekend
     

    Attached Files:

  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Jeg ville helt sikkert tage ekstra dage på enten Moorea eller Bora Bora i stedet for Tahiti ja. Optimalt på Bora Bora. Skulle jeg til FP igen, ville jeg dele turen mellem Bora Bora og enten La Tahaa eller Vahine Island.

    Flyver I mellem Moorea og Tahiti eller sejler I? Jeg ved ikke helt hvorfor jeg dengang syntes det var en god idé, men det var nogle skodfærger og jeg blev tilmed virkelig søsyg. Har I planer om at sejle, ville jeg måske lige checke færgerne ud.

    Conrad ser helt sikkert lækkert ud. Skal man være i det kritiske hjørne:
    - Hotellet ligger på den forkerte side af øen, dvs. I misser den gode udsigt (og kunne derfor lige så godt også bo inde på selve øen).
    - Stranden ser ikke god ud efter Bora Boraske forhold. Det synes jeg er ærgerligt, da det er noget af det fantastiske ved Bora Bora. Det ser bl.a. ikke så oplagt ud at bade direkte fra alle over water villaerne. Jeg har prøvet en del over water villaer forskellige steder, og det er da uanset hvad en god oplevelse at bo ovenpå vandet, men det er SÅ meget federe, når man ikke hopper ned oveni koraller og søpindsvin. Nogle af dem ser ud til at ligge en del bedre end andre, jeg ville helt sikkert ønske en bestemt beliggenhed på forhånd.

    Rigtig god tur, det er SÅ fedt derude :cool::cool:
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Vi sejler fra Tahiti til Moorea, da kæresten, modsat jeg selv, ikke er særlig glad for at flyve, vi har derfor begrænset vores flyveri på turen.

    Jeg forsøger at "booke" en af de hytter, som ikke ligger direkte over korallerne.

    Tak for dine inputs :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Så kom der allerede svar fra Conrad Bora Bora.
    Det har noteret mit ønske og så må vi jo se om det blir opfyldt den dag vi ankommer :)
     

    Attached Files:

    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Update: Så blev der booket overnatninger på Tahiti og Moorea også.
    Valget faldt på Manava resorts begge steder.
    På Tahiti en studio-suite med udsigt til lagunen og på Moorea en Bungalow på stranden.

    Har du boet på nogle af disse hoteller? :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Lyder som en supertur. Vi har været derude et par gange (sidste gang for 9 år siden). Bora Bora er fantastisk, Moorea har nogle små perler rundt omkring - hvis I er friske så er en cykeltur rundt om øen helt genial. Boede på Le Meridien på Tahiti og IC på Bora Bora - hvor der er en god udsigt ind til "bjerget" på Bora Bora - fordi det ligger på den helt sydlige tange. Genovervej sejlturen og flyv i stedet (når turen går til Bora Bora). Flot udsigt . Hvis I er til kunst - så er Gaugin museet oplagt på Tahiti
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Nej, jeg kender dem ikke, men de ser fine ud :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Er det kun mig der har spekuleret over, hvornår Frank mon købte Polynesien - og hvor mange bonuspoint det gav?:p

    (duk og væk..:oops::oops: )
     
    OIB, MaleneChristensen, Peter F. og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Vi sejler fra Tahiti til Moorea og flyver derfra til Bora Bora, hjemvist flyver vi til Tahiti fra Bora Bora og derfra til LA.

    Vi prøver cykelturen :) tak for tippet
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Udbuddet var ikke så stort, så det blev en mellemting, ikke en af de helt dyre, men heller ikke en af de billige :)

    Bonus info - Blev allerede idag (dagen efter) kontaktet af Manava customer relations chefen, som bød os velkommen og tilbød at arrangere transport til og fra lufthavn, samt tilbød sin hjælp, hvis vi havde nogen spørgsmål om alt mellem himmel og jord.

    Så fik jeg booket det sidste fly og hotel til turen, samt et krydstogt at slutte af med. Har aldrig prøvet det, så nu skulle det være :)

    Vedhæftet ses fuld rejseplan
     

    Attached Files:

    Jeblin og clager "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Det kan være der er sket noget på 10 år, men som jeg erindrer det, så var der ikke mange spændende hoteller på selve Tahiti. Vi boede på Intercontinental, tror jeg, og det var mest fordi det var "OK" og lå tæt på lufthavnen!

    Så jeg synes Manava ser rigtig godt ud, og det tegner da endnu bedre med deres fine velkomst :)

    Jeg ser frem til anmeldelser og tilbagemeldinger fra din tur. Det var faktisk meningen, at vi skulle have været tilbage her i år, da vi har 10 års bryllupsdag, og det *altid* har været min mands plan, at vi skulle sejle rundt om Bora Bora på en catemaran på vores 10 års dag. Det bliver desværre ikke sådan, så jeg må leve med dine beretninger i stedet for ;)

    PS. Du mangler vedhæftning?
     
  14. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Den smuttede vidst så :)
    Prøver igen.

    Jeg skal se om jeg kan finde ud af, at lave nogle rejsebeskrivelser af ferien :)
     

    Attached Files:

    Henry, clager og Beaglen "Synes godt om dette"
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Efter næsten 2 år uden udlandsrejser er rejselysten ikke blevet mindre, så vi hiver 5 uger ud af kalenderen og vender snuden tilbage til Fransk Polynesien, hvor vi ikke blev helt færdige med at udforske for 3 år siden.

    Denne gang tager vi en lidt større tur rundt på en masse øer.
    Se link for rute, samt link for detaljeret rejseplan for inspiration, hvis nogle andre går med samme tanker.
    https://files.fm/u/arm3qx3aa
    https://files.fm/u/ghwy3r78y

    Priser er baseret på 3 voksne og en baby, så hotelpriser er delt i 3.
     
    Senest redigeret: 11/5/21
    SophieHendriksen, Nielspg, jespersm og 6 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side