Fri KM i DK?

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kolmorgen, 27/2/17.

  1. Kolmorgen

    Kolmorgen M&M Senator

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    154
    Point:
    33
    Hej alle,

    Nogen der ved om det er muligt at leje bil i DK (København området) med fri KM (eller i det mindste mere end de 100-150 km man normalt får pr. dag)?

    Mvh
    Jimmi
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har ikke hørt om et sted selv om jeg har lejet en del biler. Hvis man ikke skal køre i DK kan man leje i Malmø istedet billigere og med fri km. Og hvis man er udlandsdansker kan der også være muligheder i CPH da man må køre bil med udenlandske nummerplader.
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    Nu har jeg faktisk lejet bil en hel del gange som udlandsdansker (for det meste i Aarhus, AAR, enkelte gange BLL og en enkelt gang CPH). Og det er med fri km, incl. forsikring etc. Hvis du vil tjekke priser, så gør det her:

    https://www.europcar.dk/default.aspx

    Hvis du skal køre sammen med en udlænding, så lad udlændingen leje bilen og bliv skrevet på som ekstra fører (så får I det til den billige pris for udlændigne / udlandsdanskere).

    Og bilerne har altid haft danske nummerplader :)
     
    Michael Wahl, PENSIONISTEN og tb86 "Synes godt om dette"
  4. Kolmorgen

    Kolmorgen M&M Senator

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    154
    Point:
    33
    Ja, jeg har også tidligere lejet som udenlandsdansker da jeg boede i udlandet. Men bor pt. i København og skal besøge familien i Aalborg og nogle gange vil det være lettere i bil.

    Problemet er bare at det er hammer dyrt hvis vi tager en weekend hos familien, da kommer vi nok til at bruge en 900-1000 km. til eksempelvis 3,00 kr. pr. km. hos Sixt ud over de 100 km. der er inkluderet pr. dag (eksemplet er baseret på en Opel Insignia i 3 dage).
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Måske dette var interessant for dig.

    https://www.europcar.dk/privat/europcar-specialiteter/storebæltsbilen

    "Weekendtilbuddet er gældende i 3 døgn fra fredag til mandag. Envejsleje er desværre ikke mulig. Priserne er ekskl. brændstof. Der tages forbehold for fejl og mangler på siden"

    Fra prisen kan du trække 2x240/45kr for bro, samt 250kr til mad på Monarch stationer..
     
    Senest redigeret: 27/2/17
    Michael Wahl, Kenneth K, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Udlandsdanskere har normalt altid fri km. med i prisen når man lejer bil i DK. Jeg er i hvert fald ikke stødt på noget sted hvor man ikke fik fri km. med.

    Lidt baggrund som jeg har støvet op: Engang fik biludlejningsselskaberne overtalt Folketinget til at lave en undtagelse i loven om registreringsafgifter på biler købt i Danmark. For at kunne være konkurrencedygtige overfor udenlandske kunder fik selskaberne lov til at indkøbe biler som de ikke skulle betale registreringsafgift på (eller i hvert fald en stærkt reduceret afgift). Til gengæld må de kun udleje disse såkaldte valutabiler til udlændinge og udlandsdanskere.
     
    PENSIONISTEN, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er helt korrekt. Når de har kørt 5000 km. med en udlandsdanskere og/eller udlændinge bag rattet kan de købes fri :D
     
    Michael Wahl, Nj4220, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Se, det var brugbar info - den har jeg længe gået og undret mig over :) :)
     
    obs og Henry "Synes godt om" dette.
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg tvivler på at det er tilladt. Du må jo heller ikke som bosat i Danmark tage til f.eks. Malmö eller Flensburg for at leje en bil og køre denne ind i Danmark. Eneste undtagelse er hvis du lejer en bil i Tyskland og kører direkte igennem til Sverige eller omvendt. Men selv det skal du guddødemig søge tilladelse til hos SKAT.
     
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    Læg mærke til, hvad jeg skriver:
    Hvis du skal køre sammen med en udlænding,........

    Vi har gjort det en del gange (og udlændingen har altid været med i bilen). Jeg kan ikke forestille mig, at et større landsdækkende biludlejningsfirma vil sætter deres gode renomme på spil ved at gøre noget, der ikke er tilladt.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  11. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det kan du selvfølgelig have ret i, og hvis du selv har gjort det så er det jo sikkert i orden.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er korrekt så længe udlændingen er i bilen er du på sikker grund. Hvis udlændingen ikke fysisk er i bilen og du bliver stoppet af politiet så (tror jeg) du er på tynd is!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    Helt enig.
     
  14. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Enig - de kender og følger reglerne. Det er dyrt at blive taget i en bil uden afgift (jf. nogle af de sager der har været med gulpladebiler/firmabiler som bruges privat). Om du som dansker må køre, selv med en udlænding på lejekontrakten og i bilen, er vist en gråzone, men jeg vil tro, at det går.

    Jeg har i øvrigt selv prøvet en gang at booke en lejebil i Danmark via en udenlandsk broker - det var meget billigere, selvfølgelig fordi de glemte at tage højde for, at jeg boede i Danmark. Det gav panik hos udlejer, da jeg mødte op for at hente bilen med mit danske kørekort, for den bil, de havde stående til mig, var der ikke betalt afgift på.

    Det endte med, at de valgte at honorere min bestilling, da jeg jo var i god tro (hvilket faktisk er sandt!). Det betød også, at jeg blev opgraderet til en langt større og federe bil, da de kun havde en enkelt bil holdende, som måtte køres af danskere.

    Don't try this at home! Det er ikke sikkert, at det går lige så godt. Og hvis man har læst med her, er man jo ikke længere i god tro :)
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Du må da bare lade fruen køre bilen @Kolmorgen ;-)
    Eller flyve mellem CPH og AAL - det har du vist allerede prøvet mange gange ;-)
    Kan du ikke få TN til at betale for turen til AAL (du skal jo op og tale med din chef)... Så skal du kun selv betale for fruens billet
     
    Kolmorgen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kolmorgen

    Kolmorgen M&M Senator

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    154
    Point:
    33
    Ja der er nok af muligheder og takker for forslagene. Desværre vil det nok være på grænsen af lovligt hvis hun kører bilen med dansk opholdstilladelse og hun har desværre heller ikke et gyldigt kørekort i Danmark :)
     
    Henry og Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  17. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er bopæl der er afgørende. Men manglende kørekort er et problem...
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side