Fun facts om Avios

Poster i 'BRITISH AIRWAYS | AVIOS' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 2/12/19.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,246
    "Synes godt om" modtaget:
    6,489
    Point:
    113
    https://thepointsguy.co.uk/news/6-facts-about-avios/

    Der bliver åbenbart optjent 220.000 Avios hvert eneste minut og brugt 89 milliarder Avios hvert år.

    Lidt hovedregning - med lidt teknisk hjælp - kommer frem til, at der hvert år er 26 milliarder Avios, der går til spilde!
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det er faktisk et noget højt tal der "forsvinder i den blå luft".... Gad vide hvilken rate som BA arbejder med når de prissætter det.
     
    Henry og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  3. emjohansen

    emjohansen Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    3
    Point:
    3
    I hope it's okay to write in English - I'm learning Danish but not good. Feel free to answer in Danish!
    Anyone have any good tips on how best to earn Avios with day to day spending here in Denmark? In the US we have tons of credit cards that make earning easy. But can't seem to find the same here.
     
    Erwin Lansing, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Welcome :)
    British Airways do offer a credit card in DK:
    https://britishairways.resursbank.dk/ (UK: https://britishairways.resursbank.dk/information-english/)
    But it is by far as lucrative as you know them from US. But it will give you AVIOS earnings when you use it.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Egentlig er 10 avios Per 100 kr vel meget bedre end 10 EB per 100 kr, når man tænker på hvor få avios indløsning kræver. Mindes at flyve HKG-BKK business på Cathay A350 for sølle 8000 avios og 600 kr i skatter.

    Ved nogen om Mobilepay virker med det kort? Eller sammenlignes det med kontanthævning som på SAS kortet?
     
    Henry og Calle77 "Synes godt om" dette.
  6. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    891
    "Synes godt om" modtaget:
    2,009
    Point:
    93
    Går selv og lure lidt på dette kort i stedet for mit SAS MC.
    Ift. MobilePay står der følgende: "Du optjener eksempelvis ikke Avios point for kontantoverførsler (inklusive overførsler til egen konto lavet via regningsbetaling, mobilepay mv.),...".
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    71
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Kan på ingen måde anbefale Resurs MC til optjening af Avios. Simpelthen et utroligt useriøst foretagende. Konsekvent overføres der ikke Avios til tiden (for nuværende har jeg ikke modtaget siden Dec 2019), pludseligt slettede Avios, Resurs ignorer telefoniske henvendelser samt emails trods flere rykkere og generelt ingen i Resurs der rigtigt kan forklare hvad der sker eller hvad processen er. Er selvsagt i gang med at få det afmeldt og forhåbentligt refunderet den årlige afgift.
     
    Nicki Lolk Sørensen, Henry og Calle77 "Synes godt om dette"
  8. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Det kunne være interessant, at høre om andre har samme uheldige oplevelser med dem?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Vi havde samme oplevelse med resurs og dette kreditkort.. Virkelig en useriøs forretning. Har skrevet om det tidligere herinde, så burde være til at finde.
     
    MrJensen, JackB og Henry "Synes godt om dette"
  10. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Havde også lidt udfordringer med at få Avios , for et par år siden. Snakkede med et par stykker i kundeservice hos Resurs der ikke viste noget, men fik så fat i én der hed Maria, og hun var vist deres Avios/BA Mastercard super bruger. Tog hende ikke lang tid at fikse de manglende Avios, og har kørt fejlfrit siden.
     
    JackB og Henry "Synes godt om" dette.
  11. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Det er Maria (med mindre de har flere) vi også har kæmpet gevaldigt med..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Jep, havde samme oplevelse. Hev til sidst fat i direktøren, som så fik sat gang i Maria.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Jeg har testet British Airways' ret nye samarbejde med Airbnb, se Airbnb | Executive Club | British Airways.

    Og er meget positivt overrasket :)

    Det var min første Airbnb booking nogensinde, så der optjenes 6 Avios per £1/€1/$1:

    Collect 2 Avios per £1/€1/$1 spend. If you’re new to Airbnb, you'll collect 6 Avios per £1/€1/$1 spend as a welcome bonus.

    Jeg har fået 4.896 Avios for en booking på 5.000 kr., som er betalt med mit Ikano Visa. Airbnb går ind som hotel merchant code hos Ikano, så jeg har fået 10% kontant retur, da Ikanos juni måneds rabat netop er hoteller. Så netto har jeg betalt 4.500 kr. og dermed optjent mere end 1 Avios per krone. Efter min matematik har jeg også fået en ganske god omveksling til £1/€1/$1. Avios er tildelt af BA ret hurtigt.

    En ganske god deal (endda med dobbelt dip) synes jeg, som jeg ville dele på forum. Den føles som et vist plaster på såret, efter at Resurs BA kreditkort udgik og de snød os for de sidste point i maj. Den er selvfølgelig knap så lukrativ næste gang.

    Som separat bemærkning synes jeg Ikano Visakortet er et fantastisk kreditkort, hvis man bruger det rigtigt og jager kontant rabatter fremfor point, eller snarere som alternativ til point nogle gange. Og nej, jeg får ikke provision;), jeg har bare en fornemmelse af, at kortet er overset af mange.
     
    JackB og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Ikke dårligt
    Er det korrekt læst at prislisten at det uanset hvorledes man vælger at betale, så opkræves der et månedligt betalingsgebyr på 25kr = 300kr om året?
    Men intet årsgebyr?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Nej du kan vælge en løsning med opkrævning på mail, i-box hedder den vist som er gratis. Du får bare beløb og fik nummer tilsendt og kan betale via netbank osv
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side