Gå efter guldet??

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af CarstenBiener, 31/10/16.

  1. CarstenBiener

    CarstenBiener SAS Gold

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    138
    Point:
    33
    Hej med jer

    Med mine planlagte flyvninger for resten af året, vil jeg nå op på 36 flyvninger i min EB optjeningsperiode. Det kunne jo være lækkert med guld næste år, men er det værd at gå efter, at skulle finde 9 flyvninger inden for to måneder?
    Nogle tips eller fif jeg kunne gøre brug af?
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Det kan være lidt svært at komme med de helt rigtige råd, når vi ikke kender dit rejsemønster. Så her lidt input:
    • Du skal tjekke dit individuelle optjeningsår. Dette vil oftest være forskelligt fra kalender-året. Og det ville da være træls at regne på en forkert periode.
    • Du kan få guld-status på enten 45 rejser med SAS eller ved at optjene 45.000 basispoint. Jeg går ud fra, at dine 36 rejser har været på billige go-billetter, så du ikke har tjent mange point. Ellers kunne du jo forsøge at tjene de manglende basis-point hos SAS og partnere (husk, ekstrapoint tæller ikke med, når du skal have status).
    • Vær opmærksom på, at når du går efter de 45 ture, så er det kun rejser hos SAS-gruppen, der tæller med. Hvis du går efter point, så kan du også tjene basispoint hos SAS partnere. Altså: du skal være tro mod SAS, når du vil tjene guld med at nå op på 45 rejser.

    Og så til de enkelte råd:
    • Hvis du har rejser resten af året med andre selskaber, så se, om SAS kan tage dele af rejsen (eksempel: Jeg flyver eksempelvis København - Frankfurt - Beograd med Lufthansa. Altså ingen SAS billet. Hvis du i stedet går bevidst efter at få en billet hvor SAS flyver mellem København og Franktfurt, så har du pludselig 2 rejser med SAS på en returbillet
    • Tag dine SAS-rejser ud i verden via Stockholm eller Oslo (Eksempel: I stedet for at flyve fra København til Warszawa, så tag turen København - Stockholm - Warszawa. Så har du 4 rejser med SAS i stedet for 2 på en returbillet.
    • Ellers må du finde billige ture, som give nogle rejser. Kik i SAS lavpriskalender: http://www.sas.dk/tilbud/lavpriskalender/?WT.ac=LPC-Rejse&WT.seg_4=LPC-Rejse. Du kan få billetter ned til 300 kroner, d.v.s. guldkortet for 3000 kroner, hvis du kan få det til at passe.
    • Hvis du har tid nok, kan du evt tage et aftenfly fra København til et sted i nordeuropa - og hjem igen med samme maskine.

    MEN:
    • Der skal ikke meget til at vælte din plan: Hvis vejret driller, så SAS aflyser en af dine ture og sender dig med et andet selskab, så risikerer du at planen ikke holder (Også hvis du bliver syg / firmaet aflyser en af dine rejser).
    • Du kan måske også finde en ven, som vil forære dig et guldkort (det kan diamant medlemmer nemlig).
    • Endelig skal du overveje: Hvad er guldkortet værd for dig. For det er jo ikke gratis, at købe rejser og du skal jo også bruge tid i flyet.
     
    jtraveler, PENSIONISTEN, Jeblin og 10 andre "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Godt skrevet :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Jeg vil blot tilføje den korte. Fuck-det-jeg-gør-det udgave:;)

    GO FOR IT!
    Tag den billigste destination i et par Now & Never om torsdagen og flyv via ARN/OSL så får du sgu hurtigt de segmenter knaldet på kontoen - Bom, lounge laks!:D:D:D
     
    Michael Wahl, jespersm, PENSIONISTEN og 7 andre "Synes godt om" dette.
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    En lille tilføjelse - jeg fandt (med gode menneskers hjælp o_Oo_O ) en 8 segmenters tur AAR-TRD til lige under 1500,- i august, (en lille eftermiddages tur fra 13:35-23:30) dit problem er så at du mangler 9 segmenter, jeg manglede præcis de 8 (da hele foråret gik med udelukkende at pendle intra-europæisk, og vi får jo lige 2 segmenter mere hver gang når vi bor i Aarhus (4 hvis vi følger @Henry s råd :eek::eek:)) Jeg havde umiddelbart efter en SAS LH hvor jeg gerne ville have de 25% ekstra i min enfoldige stræben efter at nå EBD i år :D:D
     
    Senest redigeret: 31/10/16
    PENSIONISTEN, miri90, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Kan kun bakke op om den her. Jeg havde samme dilemma og gik så all in - og nøj hvor har det kort gjort rejser nemme mange gange :)
     
    PENSIONISTEN, obs, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. CarstenBiener

    CarstenBiener SAS Gold

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    138
    Point:
    33
    Ja, tak for et overordentligt godt svar.
    Det er en kombination af langdistance-forhold og arbejds-relateret flyvning. Men pointmæssigt er jeg desværre ikke engang tæt på guld-status. Som du ganske rigtigt skriver, så er de fleste rejser på Go.

    Min optjeningsperiode er enslydende med kalenderåret, så ikke noget hjælp at hente der.

    Der skulle være mulighed for en enkelt tur mere med arbejdet. Så er vi nede på 7 flyvninger der skal findes. Det må kunne lade sig give sig.
    Jeg holder øje med Now or Never torsdag, og ser hvad det kan blive til:)

    Syntes efterhånden at med de køer der er til Security i CPH, og med den væsentligt mere behagelige optakt det er til en rejse, at sidde i loungen, så er det helt klart det værd for mig.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  8. CarstenBiener

    CarstenBiener SAS Gold

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    138
    Point:
    33
    Jeg må trawle lavpriskalenderen igennem og se om jeg kan finde frem til noget billigt med flere segmenter.
     
    Henry og Schwert "Synes godt om" dette.
  9. CarstenBiener

    CarstenBiener SAS Gold

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    138
    Point:
    33
    Den skal have et skud. Jeg vender tilbage med hvordan det går.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, mhsalv og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Hvem, hvor, hvordan fandt du en sådan tur? Som nærig jyde er jeg meget interesseret og nysgerrig!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nærrige jyder, DET forstår vi os på!!! Og jeg må jo så LIIIIIIGE krybe til korset og erkende at jeg "lyver" Det var 6 segmenter jeg manglede og routingen var AAR-CPH-OSL-TRD + retur - pris 1473,- SO SORRY!!! (fundet direkte på sas.dk)
    På den anden side overdrivelse fremmer forståelsen, og som min kone siger: "jeg troede DETTE var 20 cm - det har du da altid sagt.......";););)
     
    mhsalv, Henry, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Vi snakker samme sprog! ;-)

    Var det under en særlig kampagne eller bare helt tilfældigt denne routing blev fundet til en så skarp pris?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ingen speciel kampagne, bare "en heldig dag"
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @CarstenBiener og @Henry - Hvis et SAS fly bliver aflyst og du derefter bliver ombooked til et andet selskab end SAS, så skal du anmode SAS Eurobonus om at få godskrevet 1 flyvning eller point for det aflyste fly.
    Jeg er flere gange blevet ombooked til Swiss cph-zrh-gva pga af aflysning af SK613 cph-gva. - Der er en speciel email adresse til "retroactive" godskrivelse af cancelled fly, men jeg kan desværre ikke trace adressen nu (få email adressen hos Eurobonus hvis det skulle blive aktuelt). Jeg har hver gang fået godskrevet de manglende SAS point - de har så godt nok fjernet LX point, men de er så få, at det ikke betyder det helt store.
     
    Henry, Baadsgaard og Kristian "Synes godt om dette"
  15. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg fik for nylig denne her email fra SAS
    "
    I forhold til optjening af point har du, ved annullering fra SAS' side, ret til point i forhold til den oprindelige rejse. Jeg beder dig sende dine rejseinformationer til [email protected] som vil korrigere dine point.
    "
     
    Viblie, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ja, der er email adressen, tak clager.
     
    clager og Henry "Synes godt om" dette.
  17. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    @CarstenBiener Nu har SAS faktisk billige afgange til f.eks. Paris, så via OSL kan du få dig 4 segmenter for ca en tusse. Hvis du vil hygge dig ombord, have fast track, lounge v afgang kan du smide nogle få 100'er lapper oven i udturen på PLUS, det giver også pænt med point tilmed.
     
    Michael Wahl, asf, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. CarstenBiener

    CarstenBiener SAS Gold

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    138
    Point:
    33
    Ja jeg sidder faktisk og kigger på dem lige nu... Hehe, der går lidt sport i det nu:)
     
    Michael Wahl, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Welcome to the dark side....;););):D:D:D:D:D:D:D:D
     
    SophieHendriksen, Ali Taran, Michael Wahl og 4 andre "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Du kan trylle den helt vilde tur og lave to bookinger.

    Den første er CPH-AAR/AAL-CPH

    Den anden er så AAR/AAL-CPH-OSL-TRD og retur igen. Så er det hele klaret på en dag eller med en enkelt overnatning.
     
    PENSIONISTEN, Ulrik, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side