Gadget Test: Elektronisk Bagtag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 26/2/20.

Tags:
  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Nu er tiden kommet til at teste endnu en rejse gadget. Jeg skal teste denne elektroniske bagtag:

    upload_2020-2-26_12-34-11.png

    Det er fra firmaet Bagtag - https://bagtag.com/ - og det virker på en lidt anden måde en tidligere forsøg. Nogle af os - måske især @Baadsgaard - husker Rimovas og Lufthansas forsøg, da den var bygget ind i selve kufferten.

    Første gang jeg hørte om det var helt tilbage i 2016. Så de har været i gang i et stykke tid. Så glæder mig til at prøve det af ved lejlighed, når jeg får det og får booket mig ind på et af de flyselskaber som understøtter det:

    upload_2020-2-26_12-39-20.png

    Så Lufthansa Gruppen har lukket deres eget forsøg og støtter nu blandt andet Bagtag. Så det bliver med dem eller KLM jeg kommer til at prøve det i nærmeste fremtid.

    Hvilke andre elektroniske bagtags forsøg kender I til?

    Havde SAS ikke gang i noget på et tidspunkt også?
     
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    En video fra 2016:

     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Glæder mig til anmeldelsen. Jeg har kigget på det, men det er ikke så tit jeg rejser med indchecket bagage, og når jeg gør, er det med hele familien. Så løber det alligevel op i papirerne, når jeg skal udstyre alle kufferter med sådan en fætter. Men jeg kan helt klart overbevises :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Hvis man følger lidt med i sikkerhedsudfordringerne omkring IOT kan det godt give bekymrede rynker.
    Forhåbentlig har de rigtig godt styr på sikkerheden i de dimser. Ellers kan en sabotørslubbert med en lille transportabel sender lave en hel del ravage i systemet..o_O

    Man kan også manuelt udskifte bagage-strimlerne - men det kræver at man fysisk skal have fat i hver enkelt kuffert i mindst 20-30 sek. og begrænser dermed de potentielle 'skader'.
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Som man siger i sikkerhedsbranchen: The S in IOT stands for Security.
     
    Grisefod, SebastianBruun, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg skal også selv overbevises over at det er smart på den smarte måde. Det tager jo ikke lang tid med self-service at få printet en label ud. Så besparelsen er ofte minimal. Så vi er måske bare ude i at det er en rejse gadget....

    Sikkerhedsdelen er også spændende. Jeg må se hvad jeg kan få ud af den del :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Et andet issue:
    Den nuværende label har stregkoden på flere leder og kanter, netop for at gøre det nemmere at aflæse den, uanset hvordan kufferten ligger på båndet.

    Med stregkoden fastsiddende på siden af kufferten er der krav til at den ligger helt rigtigt for at kunne aflæses af senderne - også i lufthavne med måske ikke helt så smart system installeret. Så bagagepersonalet skal flytte hele kufferten i stedet for bare evt .at vippe en label..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Må erkende at jeg har svært ved at se fordelene her.
    #1
    Bagtag skriver selv som den primære fordel at man slipper for kø. Men for det første løser check-in automaterne i vid udstrækning dette - og uanset så er der jo bag drop, hvor der kan være varierende længder af kø. Så hvor stor er fordelen reelt?
    #2
    Som nævnt ovenfor er der en rækker sikkerhedselementer som kan være problematiske. "BAGTAG is much safer than paper labels, so you can unwind when travelling" - den tror jeg simpelthen ikke på.
    #3
    Økonomi. EUR 89. Tvivler på at mange vil lege med her - selv hvis det var EUR 19, så er det jo per stykke bagage. Og hvis fordelene ikke er større. Og hvad så når hardvare skal opdateres eller går i stykker
    #4
    Miljø. Der skal godt nok rejses en del før besparelsen i papirlapper overvinder produktion (og afskafning) af det elektroniske bagagemærke.
    #5
    Standardisering. Alle luftfartsselskaber skal på en samme platform - ellers er det jo omsonst. Er det realistisk indenfor en overskuelig tidshorisont.

    Sjovt, ja. Spændende, ja. Effektivt, nej.
     
    asf, Erwin Lansing, Jeblin og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Vi så en fyr i Miami med en RIMOWA med e-tag hvor skærmen var flækket..
     
    SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Rimowa-tingen bliver ikke brugt mere og heller ikke lavet mere. Det nåede aldrig at blive en succes
     
    DanielBahn, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  12. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    341
    Point:
    63
    Godaften. Skal der ikke promoveres lidt mere for bagtag tilbuddet? Siden i går kl 18:41 er der lagt 6 opslag op på facebook og alle omhandler bagtag. Jeg tænker at i godt kan ramme 12 per dag. (Ironi kan være brugt) ;)
     
    Henry, Kasper, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg har slået det fra - det er et auto tool der er konfigureret forkert. Der skulle kun have været to - vi undskylder :-(
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side