Geneve.

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af SebastianBruun, 11/1/19 at 22:26.

1. SebastianBruun

SebastianBruun .

Beskeder:
    1,480
    "Synes godt om" modtaget:
    3,359
    Point:
    113
    Skal på notalgitur til Valais i eftersommeren, i omegnen af Sierre. I modsætning til i 70'erne bliver det fly, nok via GVA og så en AVIS-bil.

Hvor mange dage skal man afsætte på vejen til at se Geneve? Er der andet bemærkelsesværdigt end CERN?

PENSIONISTEN, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Peter F.

Peter F. VIP medlem

Beskeder:
    410
    1,136
    Point:
    93
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

SebastianBruun .

Beskeder:
    1,480
    3,359
    Point:
    113
    Mja - hvis hun har set andet end golfbanerne o_O
    (duk og væk:oops:)

PENSIONISTEN, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  4. Peter F.

Peter F. VIP medlem

Beskeder:
    410
    1,136
    Point:
    93
    Så vidt jeg husker beretningerne, så har hun boet der?

jakobv84, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  5. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

Beskeder:
    955
    4,215
    Point:
    93
    Om jeg har boet fast i Geneve, nej men jeg har gået på kostskole oppe ved Gstaad, og så havde jeg en lejlighed ved Geneve i 30 år og i kraft af mit arbejde kunne jeg tillade mig at pendle derned såsnart jeg havde et par fridage.
    Til sagen : Højst 2 dage. Geneve er bare en lille by, men synes stor pga af sit enorme internationale præg.
    1. Den Gamle Bydel
    2. St. Pierre's Katedral, som ligger i Den Gamle bydel, gå op i tårnet, hvor der er en fantastisk udsigt over søen.
    3. Universitetsparken (kaldet Bastionparken). Her er der nogle kæmpestatuer af reformatørerne, bl.a. Calvin.
    Nede fra søen kører et mini turist tog til disse 3 steder, det tager ca. 35 min, men obs det er ikke et hop-off hop-on tog. Hvis I vil i katedralen, så må I gå tilbage, ca. små 15 min.

4. Samme sted som toget kører også en bus. Den kører forbi de mange internationale institutioner, men kun forbi, det er jo bare bygninger, så jeg foreslår at I kun koncentrerer jer om et guided besøg i FN bygningen.

5. Nede ved søen er der endnu et mini tog, et rent solar tog. De nævnte tog er lidt større end dem, der kører i Tivoli i Kbhvn. Dette solar tog kører på promenaden langs søen ud forbi byens vartegn, nemlig det 140 m høje springvand.Efter springvandet er der desværre et stort byggerod, man bygger La nouvelle plage, altså et strandområde !

6. Vil I bruge en extra dag, er en sejltur en god ide.

Er I selvkørende, ja så er der en super stor parkering : ialt 4 etager, delvis under søen, delvis under land, og hver enkel etage er enorm. Den ligger lige ved mini togene.

Hvis I vil bruge denne p-plads, så sig til, så skal jeg forklare hvilken køre bane I skal lægger jer i, når I kommer ind langs søen,ellers rammer man ikke nedkørslen, ellers bare spørg.

Imorgen skal jeg ud at opleve sidste runde i PGA golfturneringens Sony Open. Jeg er godt mørbanket, som om det var mig der spillede.

asf, T4L, SophieHendriksen og 11 andre "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

SebastianBruun .

Beskeder:
    1,480
    3,359
    Point:
    113
    Takker for info :)
    Vi ser gerne byer på gåben - ofte 10 km om dagen - det giver det bedste indtryk af en by.
    Vi bruger nok lidt point og bor på Hilton i Evian-le-Bain, og er det muligt tager vi bus/tog til Geneve, så man kan tage et glas på en fortovscafe uden problemer.

Yvorie er er også på listen - fruen vil se om den har forandret sig på 45 år. :rolleyes:

Så det lyder som om de tre nætter vi har kalkuleret med er passende.

PENSIONISTEN, T4L, Beaglen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

Beskeder:
    955
    4,215
    Point:
    93
    - I må bare ikke snyde jer selv for den gamle bydel med smalle små gader belagt med brosten, Katedralen ligger midt i bydelen.
    - Hilton i Evian ligger perfekt mod GVA søen og skråt overfor færgelejet, herfra sejler færgen i lige linie over til Lausanne.
    - Fra Hilton er der en usædvanlig lang og smuk promenade langs søen.

Henry og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

SebastianBruun .

Beskeder:
    1,480
    3,359
    Point:
    113
    Tak igen :)

Et tillægsspørgsmål: Vejret sidst i august?

Der er mærkbar prisforskel medio -> ultimo august, formentlig grundet sommerferieslut, så det kan man lige så godt tage med:).

Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side