Geneve.

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af SebastianBruun, 11/1/19.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Skal på notalgitur til Valais i eftersommeren, i omegnen af Sierre. I modsætning til i 70'erne bliver det fly, nok via GVA og så en AVIS-bil.

    Hvor mange dage skal man afsætte på vejen til at se Geneve? Er der andet bemærkelsesværdigt end CERN?
     
    PENSIONISTEN, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Mja - hvis hun har set andet end golfbanerne o_O
    (duk og væk:oops:)
     
    PENSIONISTEN, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  4. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Så vidt jeg husker beretningerne, så har hun boet der?
     
    jakobv84, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  5. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Om jeg har boet fast i Geneve, nej men jeg har gået på kostskole oppe ved Gstaad, og så havde jeg en lejlighed ved Geneve i 30 år og i kraft af mit arbejde kunne jeg tillade mig at pendle derned såsnart jeg havde et par fridage.
    Til sagen : Højst 2 dage. Geneve er bare en lille by, men synes stor pga af sit enorme internationale præg.
    1. Den Gamle Bydel
    2. St. Pierre's Katedral, som ligger i Den Gamle bydel, gå op i tårnet, hvor der er en fantastisk udsigt over søen.
    3. Universitetsparken (kaldet Bastionparken). Her er der nogle kæmpestatuer af reformatørerne, bl.a. Calvin.
    Nede fra søen kører et mini turist tog til disse 3 steder, det tager ca. 35 min, men obs det er ikke et hop-off hop-on tog. Hvis I vil i katedralen, så må I gå tilbage, ca. små 15 min.

    4. Samme sted som toget kører også en bus. Den kører forbi de mange internationale institutioner, men kun forbi, det er jo bare bygninger, så jeg foreslår at I kun koncentrerer jer om et guided besøg i FN bygningen.

    5. Nede ved søen er der endnu et mini tog, et rent solar tog. De nævnte tog er lidt større end dem, der kører i Tivoli i Kbhvn. Dette solar tog kører på promenaden langs søen ud forbi byens vartegn, nemlig det 140 m høje springvand.Efter springvandet er der desværre et stort byggerod, man bygger La nouvelle plage, altså et strandområde !

    6. Vil I bruge en extra dag, er en sejltur en god ide.

    Er I selvkørende, ja så er der en super stor parkering : ialt 4 etager, delvis under søen, delvis under land, og hver enkel etage er enorm. Den ligger lige ved mini togene.

    Hvis I vil bruge denne p-plads, så sig til, så skal jeg forklare hvilken køre bane I skal lægger jer i, når I kommer ind langs søen,ellers rammer man ikke nedkørslen, ellers bare spørg.

    Imorgen skal jeg ud at opleve sidste runde i PGA golfturneringens Sony Open. Jeg er godt mørbanket, som om det var mig der spillede.


     
    Kenneth K, asf, T4L og 12 andre "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Takker for info :)
    Vi ser gerne byer på gåben - ofte 10 km om dagen - det giver det bedste indtryk af en by.
    Vi bruger nok lidt point og bor på Hilton i Evian-le-Bain, og er det muligt tager vi bus/tog til Geneve, så man kan tage et glas på en fortovscafe uden problemer.

    Yvorie er er også på listen - fruen vil se om den har forandret sig på 45 år. :rolleyes:

    Så det lyder som om de tre nætter vi har kalkuleret med er passende.
     
    PENSIONISTEN, T4L, Beaglen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    - I må bare ikke snyde jer selv for den gamle bydel med smalle små gader belagt med brosten, Katedralen ligger midt i bydelen.
    - Hilton i Evian ligger perfekt mod GVA søen og skråt overfor færgelejet, herfra sejler færgen i lige linie over til Lausanne.
    - Fra Hilton er der en usædvanlig lang og smuk promenade langs søen.
     
    Henry og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tak igen :)

    Et tillægsspørgsmål: Vejret sidst i august?

    Der er mærkbar prisforskel medio -> ultimo august, formentlig grundet sommerferieslut, så det kan man lige så godt tage med:).
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Ja, skoleferien slutter i den sidste uge af august. - Vejret er perfekt, ikke de høje 30 grader, men skønt. (Vindrue høsten på skråningerne langs Genève søen starter først ind i september og slut september - vejret er skønt i denne periode).
     
    Ulrik, asf, SebastianBruun og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nogle gange skal man være i god tid.. Herunder ved reservering på gode restauranter.

    Michelin har en håndfuld restauranter i midtbyen i Geneve..
    ..Tosca, La Bottega, Il lago, Le Chat Botté, Bayview

    - kender du nogle af dem ved selvsmag og kan anbefale (eller det modsatte!:eek: )
     
    PENSIONISTEN, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    - Det er vel nok nogle exclusive restauranter du har fundet. Nej, desværre har jeg ikke tilladt mig at dinere disse steder.
    - Hvis jeg skulle vælge, ville jeg helt sikkert vægte beliggenheden.

    1. Restaurant Tosca og La Bottega ligger væk fra søen, ikke langt, men dog væk. Disse to restauranter er i mine øjne mere "hygge spisesteder" en kold vinter.

    2. Restaurant IL Lago er på hotel Des Bergues (et rigtigt upper class four season hotel).
    Det er dèr "min" Bentley ofte er parkeret. Den udendørs restaurant ligger ikke praktisk pga en del gående trafik lige fordi … Dette sted ville jeg ikke vælge.

    3. Restaurant Le Chat Botte er på hotel Beau Rivage, der ligger lige ud til søen.
    Restauranten har en super, super beliggenhed med en enestående udsigt. Jeg er overbevidst om at middagen vil kunne nydes endnu mere alene pga udsigten.

    4. Restaurant Bayview er på hotel President Wilson. Her kan Michelin stjerne middagen også nydes med en skøn, skøn udsigt over søen. Denne restaurant ligger lidt udenfor havneindløbet, således kigger man ikke lige over på byens vartegn, et 140 meter høje springvand, men stadigvæk en smuk udsigt.
    -----------------------------------------------------

    5. Hotel Kempinski ligger som de ovenfor nævnte hoteller også ud til søen (de ligger på stribe). Jeg har spist frokost og middag på Kempinski, og jeg må sige at udsigten slår alt, især om aftenen, hvor lysene på modsatte side af søen spejles i vandet.

    Disse restauranter ved bredden ligger ud til "min" motions promenade, så jeg kender facaderne som min egen bukselomme. Der er projekteret en enorm plan for denne promenade. Der vil gå meget lang tid før det er gennemført. Jeg har set nogle store plancher, og waw det bliver flot, det bliver unikt, når det en gang står færdigt, forhåbentlig i min tid. Det må opleves. (På modsatte side af søen er man ved at anlægge et stort strand område).

    Jeg håber, at I får en super Michelin middag til august, spændende hvilken en af restauranterne I vælger.
     
    Senest redigeret: 10/6/19
    asf, Henry, SebastianBruun og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tak for gode tips.. Man kan se meget ud af Google streetview, men ikke alt, så godt med øjenvidner:)
    Vi vægter også omgivelser/stemning højt, så søudsigt trækker op. Nu skal der kigges lidt på menuer for at se i hvad retning deres 'stil' er, inden vi vælger..

    Vi besøger gerne en stjernerestaurant en gang om året eller så - hvis det bliver for tit går der nemt 'rutine' i det, og det tager en del af fornøjelsen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Le Chat Botte har lukket mens vi er i staden, så nu er der reserveret på Bayview. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side