Global Blue

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 17/10/16.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,863
    "Synes godt om" modtaget:
    8,902
    Point:
    113
  2. HenrikM

HenrikM Aktivt medlem

Beskeder:
    53
    183
    Point:
    33
    Jeg har kun observeret andre gå gennem processen.

Første regel er, ikke at pakke varerne ned i den indtjekkede bagage, eftersom den skal undersøges og godkendes af dem, der skal sætte et stempel på formularen (og dermed bekræfter, at varen forlader det land, hvor der er betalt afgifter) ;)

Kristian "Synes godt om" dette.
  3. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    797
    1,113
    Point:
    93
    Har ikke brugt Global Blue, men et andet firma (såvidt jeg husker, hed de bare Taxfree).

Syntes generelt, at deres gebyr var mega høje (de beholdt ofte mere end halvdelen af momsen) på mine indkøb. Deres andel af gebyret faldt med stigende værdi på indkøbet. Altså fik jeg mere refunderet af et køb på 1000 kroner end af 2 køb på hver 500 kroner.

Jeg vil generelt anbefale at købe hos Illums bolighus i lufthavnen eller hos Royal Copenhagen i lufthavnen. Der får man al momsen refunderet.

4. kc1829

kc1829 Aktivt medlem

Beskeder:
    51
    145
    Point:
    33
    Som udlandsdanskere bruger vi det rigtigt meget i København, når vi skal ud af landet. Typisk når vi rejser hjem til Filippinerne så skal vi en tur forbi både Skat, Global Blue og Premier Tax i lufthavnen, men generelt synes jeg, at det går meget smertefrit. Det kan dog tage temmelig lang tid at få pengene retur, og jeg synes også at gebyret er temmelig højt for at bruge Global Blue og Premier Tax.

De fleste varer bliver ikke tjekket fysisk - på nær iPads og dyre ure, men vi har det altid klar pakket i separat kuffert. En enkelt gang skulle jeg vise iPad'en hos Premier Tax også efter tjek ind, så den var pakket i håndbagage.

Vi er typisk i DK omkring jul og sommer og køber rigtigt meget i Magasin på udsalg - som udlandsdansker får man 30-50% 'normal' udsalgsrabat, 10% turistrabat og derefter 12-19% 'momsrabat' så det er en ret god deal.

tbh, PeterA, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    797
    1,113
    Point:
    93
    Tak for tippet om "turist-rabat". Det vil jeg da huske.

tbh "Synes godt om" dette.

Del denne side