Google...

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kristian, 30/6/15.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,837
    "Synes godt om" modtaget:
    8,826
    Point:
    113
    Er det bare mig, der er ved at være lidt træt af Google og alt det de ved om en?

f.eks.

- popper den op ved 16:30 tiden og fortæller om trafiksituationen på vej hjem? ved også, at jeg har forskellige destinationer, skole institution osv
    - klikker man på "Google klokken/underretninger" fortæller den, at min pakke er på vej fra apple eller hvad der er på vej?
    - google maps fortæller mig flyet til Bologna, når man Google maps den?

Er det mig, der synes det er næsten for meget og det virker som om, at der bliver samlet mange informationer om mig hele tiden?

Hva siger i andre? er det ok fedt eller er det næsten, som at blive overvåget?

Skærmbillede 2015-06-30 22.43.34.png

2. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    507
    1,174
    Point:
    93
    Jeg holder nu af at være logget ud af google undtagen når jeg skal bruge mit login..... når man ved, hvad der er muligt at tracke og kæde sammen, så har man ikke lyst at dele....Jeg vil godt holde lidt for mig selv og virke lidt mystisk over for både Google, Facebook og Apple

Kristian "Synes godt om" dette.
  3. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,816
    3,205
    Point:
    113
    Jeg er enig i at det er 'lidt' dodgy, men det er bare satans besværligt at undgå. Til tider tænker jeg at jeg burde gå meget mere op i at holde alt ting privat, men samtidig nyder jeg de gange der er nogle af de features der gør det lettere.
    Alt i alt gør jeg ca. ingen ting ud af at gemme mig fra google, hvis de ikke må vide det så skal det nok ikke på internettet. Jeg har dog sprunget f.eks. tripit over da jeg syntes det var for meget at sende dem reservationer og for besværligt ellers.

4. Jakob R

Jakob R Nyt medlem

Beskeder:
    3
    1
    Point:
    3
    Der er ingen tvivl om at Google, nok bryder ens sfære, når det kommer til privatliv.
    Men omvendt, så er det ret cool, hvad Google gør. F.eks deres nye Inbox, ved at Google læser dine mails. Når den f.eks har registeret en rejse i dine mails, så kommer den op som "rejser" og automatisk tilføjer den i din kalender, og under Google Nu, viser den en hel del ting, som er brugfare, b.la transport til lufthavn osv osv osv. :) Jeg er fan, men det er også lidt skræmmende.

Attached Files:

Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side