Grækenland

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af jefi99, 12/5/14.

  1. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Grækenland er på tapetet, og det bliver ikke den sædvanlige charterrejse til Kreta eller Kos. Derimod bliver det kompakt rundtur med to nætter i Thessaloniki, én nat på Rhodos og afslutningsvis to nætter i Athen.

    Årsagerne til turen er flere, bl.a. at jeg ikke har været i Grækenland før. En del af mit program er i hvert fald at få set de allervigtigste turistattraktioner, men udover det modtager jeg meget gerne tips til restauranter etc. Og ellers kan tråden jo bruges fremover til tips og spørgsmål.
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Lytter gerne med her.

    Har ikke nogle erfaringer med Grækenland selv, men overvejer om vi skal tage en tur snart.
     
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg var i Athen tidligere i år.

    Brugte en hel dag på Akropolis og det nye museum, der ligger på vejen fra metro stationen og op til Akropolis, samt områderne neden for Akropolis i den gamle bydel. Jeg fandt det meget interessant, men man skal jo nok være lidt historie intesseret for at det bliver rigtig spændende. Der en en fantastisk udsigt ud over Athen og Pirærus oppe fra Akropolis.
    Det skal tilføjes at der er utrolig mange mennesker oppe på Akropolis. Jeg tog der op om morgenen/formiddagen for at undgå middags varmen.

    Jeg boede på Radisson Blu Park Hotel. Ligger lidt afsides fra down town og værelserne er noget mere slidte i virkeligheden end hvad der fremstår på billederne. Poolen og roof top baren/restauranten var lukket da jeg var der. Det er kun åbent i sommer månederne. Der er udsigt til Akropolis derfra. Den indendørs restaurant og bar har en fantastisk udsigt til Akropolis, specielt om aftenen.
    Overordnet set trænger hotellet flere steder til en opgradering. Hotellet ligget ud til en temmelig trafikeret vej.
    Parken der ligger overfor hotellet ligner nærmest en urskov. Tror det er et af de steder den græske regering har sparet nogle penge.

    Lufthavnen i Athen er ganske fin og der er, hvis man er *Gold, flere lounges at vælge mellem. Jeg besøgte de 3 lounges jeg havde adgang til, nemlig Goldair, Aegean og Lufthansa. Goldair var spild af tid, Aegean var lige en tand bedre. Lufthansa loungen var klart den bedste og kan varmt anbefales.
    Jeg havde ingen bagage der skulle checkes ind, så jeg brugte SAS App'en som boardingpas. Det betød dog at jeg ikke havde fået et lille stempel på mit boardingpas some ville give mig adgang til fast track. Det klarede de dog i Lufthansa loungen, ved at give mig en lille lap papir med det vigtige stempel på.
     
    Flemming Poulsen og jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side