Great Dane Airlines opgiver AAL-CPH

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Henry, 17/7/20.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,816
    Point:
    113
    Jeg har et stykke tid tænkt over, hvilket selskab, der først opgiver at flyve ruten fra Aalborg til København. Det blev så Great Dane Airlines. De fik aldrig begyndt at flyve på ruten. Er der plads til 3 selskaber?
     
    Henrik Olsen, JackB, obs og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    Det burde der være. Det er rigtig tit, at SAS og Norwegians fly har næsten de samme afgangstider, men ikke de samme priser. Det er godt for konkurrencen, at der er flere flyselskaber på ruten, så det er da ærgerligt at Great Dane Airlines ikke får noget ud af det. Aalborg - København ruten bruges gerne som hub for rejser til andre steder ud af København, så det kunne også have været gode muligheder for G.D.A.
     
  3. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Jeg har fløjet ruten AAl->CPH 2 gange i uge de sidste 6 år.
    Tidligere primært med Norwegian, nu SAS.
    Før Corona har det været sjældent, at Norwegian var fuldt booket, og altid kun på tidlig morgen afgang og retur afgang omkring kl. 17-18 og når det skete var der plads ved SAS.
    Selvfølgelig er det godt med flere på ruten af hensyn til komkurrencen, men umiddelbart er der er ikke nok passagerer til det.
     
    Henrik Olsen, Ulrik, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg tvivler også der er plads til flere end maks. to flyselskaber på den rute. Så der kommer nok til at være et offer mere.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side