Så er 2020 startet og tid til en ny rejselog Året startede med første turen til Aalborg med Norwegian. Det var første gang i over 10 år at jeg fløj indenrigs i Danmark. Dagen efter var det så en tur til Oslo - også med Norwegian.
Den første store tur i januar var ventet med længsel Det var førsteturen med SAS A350 (flyets 4. rundtur) og i deres Business Class.
Så er dagen for næste tur. Igen er det med SAS A350 til Chicago. Skal dog videre til Houston, men valgte at prioritere at det var med A340’eren. Denne tur bliver i SAS Plus og så har vi fået dækket alle 3 kabiner fordelt over 6 flyvninger i alt. Så det må siges at været meget godt inden for 1-2 uger efter første flyvning SAS Plus er helt fuld i dag (ifølge Seat Map), så der er bestemt ikke nogle som er kede af de ekstra mistersæder der. Jeg købte mig en opgradering via auktionen og fik Go til Plus for 2515 kroner. God pris og ekstra mange bonuspoint, hvilket udover muligheden for at flyve plus var helt centralt. Så glæder mig til 8-9 timer her fra 15:40 i eftermiddag Jeg har gangplads - desværre ikke ved vinduet da de var helt booket op - på række 21.
Nu i SAS kantinen og der er sørme variation af laks - lakserilette. Smagte ganske fint men variation uden laks er rart
Produktudviklingside til Plus på Intra- Skandinavien og korte Europature: Polarrulle med lakserilette
Efter Push Back opstod der et mindre problem med check listen. Der opstod en fejl og den skulle vi så tilbage til gaten for at få teknikerne ombord. De blev løst på en 30-40 minutter og vi kommer afsted med en forsinkelse på lidt over en time. Nu kommer der så push back traktor spurtende hen til os for at få os afsted. Ganske effektivt trods alt med sikkerhed i fokus
Det er meget lang tid siden jeg har set en så tom Chicago SAS lounge en times tid før afgang... Men mit fly er her og det er KBI der skal sende mig hjem i nat
Fik et par gode billeder fra Houston efter take off. Her er et eksempel: Flotte farver på den vinge der Klar til landing i Chicago i en kølig men klar aften:
Den A340 som flyver mig hjem fra Chicago i aften er maksimalt 50% fuld i alle klasserne. Jeg har ikke prøvet en så hurtig boarding på en langrute før.... Det meste af den forreste Go kabine er blokeret så der ender folk med at sove på midterrækkerne. Jeg håber godt nok at de har fået stoppet noget cargo ind i maven på den - ellers taber de penge i aften.
Og det er nemlig lige det som det var. Jeg sætter mig ikke op i en MAX lige med det første.... (når den altså er frigivet en gang)....
@Henrik Olsen, lagde du tilfældigvis mærke til benstøtterne på række 20 på 350´eren ? Om de er identiske med dem på 340´eren og 330´eren ? (Jeg har en tur med sk925 slut marts på række 20, og den er byttet til en 350).
Alle Plus sæder på A350'eren har benstøtter. Det er det nye Alle sæderne har denne type benstøtte. Føles bedre end den "gamle" model.