Henriks Rejselog - 2016/2017

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Henrik Olsen, 8/1/16.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Mit issue er også to ting:

    1: Reglerne er ikke beskrevet i detaljer så du kan vide helt hvad du har mulighed for
    2: Det er ikke samme regler i hele oneworld alliancen. Du kan fint troppe op i The Pier som er en First Class lounge i Hong Kong, men ikke i Qatar åbenbart. Så det er forskellen i hvad der tillades egne medlemmer og rejsende og så alliancen.

    Så det er reelt ikke hvad "der ramte mig". Det overlever jeg fint - det er mere med at det ikke er til at være sikker på inden du rejser eller køber din rejse og har en forventning.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Så er vi på tur med Norwegian fra Oslo til Nice. De har været så venlige at indsætte en en dag gammel Boeing 787-9 Dreamliner til vores tur. Jeg fik lov til lige at tage et enkelt billede :)

    IMG_0362.JPG

    Det bliver en god tur :)
     
    Daniel K, Henry, SophieHendriksen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Weekendens og kommende uges program ser således ud:

    upload_2017-5-21_9-43-10.png

    Så fredag startede det med:

    CPH-OSL-NCE

    Søndag er det:

    NCE-AMS

    Tirsdag er det:

    AMS-CPH-ARN-AMS

    Og så hjem onsdag:

    AMS-CPH

    Så lidt travlt bliver ugen da. Godt der er fridag på torsdag :)
     
    Flyvefisken, clager, tbh og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Så skete det dælme igen.... fik checket ind via min Hilton app tidligere i dag. Ankom på mit Hampton Inn hotel ved Amsterdam Shiphol og får bekræftet check ind. Får min nøgle og op på værelset....

    Åbner døren og vader ind som jeg plejer..... vupti værelset er ligesom optaget.... min hurtigt ud igen.... De to i receptionen var en anelse overrasket og kunne ikke lige lurer hvem der boede der....

    Har I prøvet dette?
     
    Ali Taran, Ekeren, Nj4220 og 8 andre "Synes godt om" dette.
  5. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Lavede de noget spændende derinde? :p:rolleyes::D
     
    Henry, jakobv84, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Nææ og heldigvis for det da.... lå bare i sengen.... men ikke sjovt vel - og derfor jeg altid sætter dørlås på....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Denne weekend byder på en tur med British Airways til Bangkok. Turen starter i Oslo og fra London er det så World Traveler Plus. Prisen er til at leve med, da den kostede godt 2.500,- kroner (klart en fejl pris).

    Først afgang klokken 07:10 med Norwegian til Oslo.

    upload_2017-6-11_11-56-29.png

    Det er efterhånden sjældent at jeg finder SAS billetter billigere end Norwegian i mellem de Skandinaviske hovedstæder og heller ikke i dette tilfælde. Så jeg må bruge fornuften og glemme de få EuroBonus point - det er ikke value for money i hvert fald. Til gengæld får jeg en smule CashPoints ud af denne flyvning.

    En flot morgen og fik æren af en god udsigt - Kan I se hvor vi er?

    upload_2017-6-11_11-57-56.png

    Vel ankommet til Oslo var det så op i OSL Loungen, som jeg har adgang med via mit Executive Club guld kort.

    upload_2017-6-11_11-58-27.png

    Tidligt om morgen var det forsat, men der var allerede lidt bobler klar (og flere Nordmænd i loungen havde allerede taget af det, samt af vin og øllet...)

    upload_2017-6-11_11-59-26.png

    Jeg ventede til jeg kom til London, hvor der ville være nogle rigtige bobler :)

    Loungen er ganske fin og der er gode steder at sidde. Dog er den ikke så stor (der er en anden del for rejsende i Business Class og Guldkortholdere, men jeg gad ikke flytte mig, da den var lukket da jeg kom tidligere).

    upload_2017-6-11_12-1-2.png

    Turen til London var uden begivenheder og jeg tog mig lige en morfar. Jeg sad ved nødudgangen, så havde god plads.

    Jeg valgte at "gå ind i UK" ved ankomst, da der er den automatiske paskontrol og ofte ingen kø. Derefter op til den dedikerede First Class del i Terminal 5. Der kan du gå direkte ind i Galleries First Loungen via egen sikkerhedskontrol. Det giver lidt flere meter i benene, men det er ganske ofte meget hurtigere. Så dette har jeg brugt siden den blev lanceret for et par måneder siden.

    upload_2017-6-11_12-2-44.png

    upload_2017-6-11_12-5-51.png

    upload_2017-6-11_12-6-10.png

    upload_2017-6-11_12-6-33.png

    Vel på plads i loungen efter under 15 minutter fra ankomsten ved C-gates og en togtur indtil selve terminal 5, var jeg i loungen. Det er ret ok i London.

    Forsættes....
     
    asf, Kristian, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Først det vigtigste - lidt bobler :)

    upload_2017-6-11_12-10-42.png

    Efterfølgende den klassiske BA Burger, som er lavet lidt om over tid. Den har været bedre og mere en burger. Nu er den lidt mere "fin" og det har i min smag ikke gjort den bedre.

    upload_2017-6-11_12-12-4.png

    (og der er kød i den og ikke kun bacon og ost....)

    Så skulle jeg lige have min facial (og jo - som mand er det også rart inden en længere tur...)

    Se selv hvor glad jeg ser ud på min "efter-facial-selfie":

    upload_2017-6-11_12-13-26.png

    Så ud til boarding hvor jeg skulle med en ældre Boeing 777-200. Den havde så også en ældre kabine og sæder. Ikke optimalt, men hey - billetten var billig :)

    upload_2017-6-11_12-15-29.png

    Hvem bruger forøvrigt disse stik mere til at lade sin PC og telefon op :)

    upload_2017-6-11_12-16-8.png

    Jeg havde i hvert fald glemt mit stik (og heldigvis ikke min powerbank), da min phone ikke kan holde strøm når jeg ser film etc. i 9 timers tid.

    Menu og bobler blev delt rundt.
    upload_2017-6-11_12-17-13.png

    Der var ikke meget ved underholdningssystemet (vidste det godt før adgang, så var forberedt).... min iPhone havde næsten en større skærm.

    upload_2017-6-11_12-18-24.png

    Lige før starten kom vi forbi en tilsvarende ældre fætter, som jeg desværre aldrig fik fløjet en tur med....

    upload_2017-6-11_12-19-19.png

    Efter vi kom i luften ville jeg i gang med at se en film, men fik en fejl (og resten af flyet fik det også), som I nok kender fra et andet selskab, som tidligere havde en gammel kabine - hvem gætter navnet?

    upload_2017-6-11_12-20-31.png

    Efter godt en times flyvning kom maden. Jeg valgte bøffen, da jeg igen håbede på at den ikke var helt dødsvarmet i ovnen. Den var ikke helt død, men der var ikke meget liv i den. Det er vildt utroligt at det er så svært for nogle selskaber at gøre det godt.

    upload_2017-6-11_12-20-53.png

    Forsættes....
     
    tbh, Daniel K, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Turen gik for mig ganske hurtigt. Havde sædet ved siden af mig frit, så kunne brede mig. Fik sovet godt 5 timer, så var ganske frisk da morgenmaden kom rundt godt 2 timer før ankomsten til Bangkok.

    upload_2017-6-11_12-23-53.png

    Dette smagte rimeligt og en god portionsstørrelse. Dog er jeg ikke fan af rosiner i min mad, så fik ikke spist den søde ting på bakken.

    Efter landingen så var det igennem immigration og ud til en taxa. Turen igennem lufthavn og til jeg sad i taxaen tog kun 30 minutter. Jeg skulle bo på Doubletree by Hilton godt centralt ved Sukhumvit Soi 26.

    upload_2017-6-11_12-26-48.png

    I receptionen fik jeg mig en varm cookie - ikke dårligt - men jeg var kommet før 12:00 og de havde kun standard værelse klar. Jeg ville bare gerne op på mit værelse og have et bad, så ville ikke vente på at et større rum blev klart (håbede på en suite opgradering på Conrad hotellet, som jeg skulle bo på dagen efter...).

    upload_2017-6-11_12-28-42.png

    En ok pool - der var dog pool party om lørdagen, så der var den ikke så fredelig. Der var godt gang i den med DJ og det hele - indtil det begyndte at regne i et par timer. Så blev der ret stille :)

    upload_2017-6-11_12-29-56.png

    Var lige på tur ud for at finde noget frokost og fik mig noget ris og oksekød på en af de mange streetfood boder som var i området.

    upload_2017-6-11_12-31-10.png

    15 kroner senere og mæt var jeg klar til lidt arbejde på værelset.

    Aftensmaden tog jeg på hotellet, da de gav gratis drikkevarer og en ret stor buffet med masser af asiatiske retter. Prisen for dette var 150,- kroner og da det regnede udenfor gad jeg ikke lige køre efter noget. Det måtte vente til en anden gang. Så spiste mig mæt i sushi, muslinger, østers, pho suppe, helstegt grissebasse osv....

    upload_2017-6-11_12-34-13.png

    upload_2017-6-11_12-34-29.png

    upload_2017-6-11_12-34-43.png

    upload_2017-6-11_12-35-0.png

    Igen godt mæt og småfuld efter 1½ liter øl.

    Det var stoppet med at regne, så ud på gaden og finde en ølbar, som jeg havde fået anbefalet. Så der fik jeg et par øl og så var jeg ved at være godt træt og skulle hjem og sove lidt.

    Næste morgen ned og få morgenmaden. @Kristian havde sagt at den var god, så det skulle prøves.

    Fik da også lige klaret en gang Eggs Benefict og smagt lidt af de andre ting.

    upload_2017-6-11_12-38-2.png

    Så var jeg klar til lidt afslapning og arbejde ved poolen :)

    Forsættes....
     
    tbh, Daniel K, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Poolen på dette Doubletree var ikke så stor. Men ok og især når der stort set ikke var nogle der.

    upload_2017-6-11_12-38-59.png

    Tiden nærmede sig 1300 og jeg måtte hellere kom op og pakke. Skulle jo til Conrad hotellet i byen og der ville jeg gerne bruge eftermiddagen.

    Jeg tog en Uber og trods en del trafik - som altid - kom jeg til Conrad. Der fik jeg, som jeg håbede på, en suite opgradering. Og det var en behagelig en af slagsen.

    Se videon herunder af min gennemgang af suiten:



    Kom i rette tid til Afternoon Tea i Executive Loungen og sidder nu fint og arbejder på værelset indtil det er tid til lidt aftensmad - og et par øl i baren :)

    I morgen tidlig går det til lufthavnen og så hjem igen med British Airways og forsat en gammel Boeing 777-200.... Det bliver en længere dagsflyvning, så det går nok. Dog siger seat map at World Traveler Plus kabinen er fuld og der var ikke noget opgradering til Club World fri lige nu. En skam.... Lad os se om jeg er heldig, men med British Airways er jeg cirka lige så heldig som @Kristian er med opgraderinger med SAS :) I mine 3 år som Guld er det kun blevet til en opgradering fra World Traveler (Economy) til World Traveler Plus (Premium Economy).
     

    Attached Files:

    asf, Calle77, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Er vel stadigvæk bedre hitrate end Kristian? ;):D
     
    SophieHendriksen, Henry, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    JA...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    En lidt bedre video af suiten på Conrad Bangkok:

     
    Nj4220, Ulrik, Baadsgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Flot video og flot værelse. Som halvjyde vil jeg nok sige, ikke så ringe enda :D
    Nu glæder jeg mig endnu mere til vores suite på Conrad Tokyo :cool:
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Den pickle ser til gengæld lækker ud! Fik aldrig prøvet burgeren, måske kalder det på en tur til LHR i løbet af sommeren :cool:

    Lyder som en god tur :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Så var det jo en god tur :p

    BA burger er lidt udpint, sidst jeg fik måtte den blødes op med ærtesuppe, har tænkt på flere gange at droppe den også hoppe ned på Fuck You Chefs restaurant, nogen der har prøvet den?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Han er vist under ombygning (hvis du mener Plane Food), men havde ikke fået imponerende omtale da jeg slog den op sidst. Måske er der belæg for en hel mad-studietur når han åbner igen.
     
    Henrik Olsen, banditten og Henry "Synes godt om dette"
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Sikken en "overraskelse".... SAS har en nu Smoothie ombord:

    IMG_1667.JPG

    Den er dog mere en dessert ala koldskål med smag end Smoothie.

    Men den er prøvet :)
     
    SophieHendriksen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113

    Som HELJYDE vil jeg sige: "Det skuffer til den gode side........"
     
    Henry, Peter F., SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Efter et længere telefonopkald i går, så venter dette her mig på tirsdag:

    IMG_2378.jpg

    Nogle der kan gætte hvorfor jeg er en smule spændt?
     
    Erwin Lansing, Kristian, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side