Hi Fly er tilbage

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Offlyer, 4/5/23.

  1. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Så er Hi Fly tilbage i SAS rutenetværket.
    Startende allerede i slutningen af maj har SAS indsat en Hi Fly A330-300 på ruten CPH-ORD.

    Der er formentlig tale om flyet med reg nr 9H- HFA med 46 business sæder og 203 economy sæder. Det betyder også at Plus ikke er tilgængeligt på disse afgange.

    Så vidt jeg ved, så er Hi Fly et wet lease koncept. Spørgsmålet er så bare, hvorledes de to produkter sammenlignes med SAS ditto.

    Tidligere erfaringer med SAS OG Hi Fly er ikke udpræget positive.

    Fandt ud af det, da vores venner på en Plus booking er blevet ombooket via ARN, mens vi sidde foran, og ikke er blevet flyttet. Gad vide hvad Diamant mailen vil sige til den.
     
    Senest redigeret: 5/5/23
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Andersen

    Andersen Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    39
    Point:
    13
    Jeg har fløjet hi-fly et par gange og 9H-HFA en enkelt gang. hard product er godt. All aisle access og føltes som et sprit nyt fly.
    Ved soft kan det nævnes, at der ikke blev udleveret hovedtelefoner, maden var ok. Der blev udleveret rigtig dyne, som er et plus sammenlignet med mange andre produkter. Cabin crew service var ok.
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Fatter det ikke. Først kæmpede SAS med for og for gamle fly. Nu skal vi så lide under inkonsistente produkter igen. De oplevelser jeg har haft med Hi Fly har været mildest talt varierende. ØV
     
  4. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Ifølge check-in.dk, som bekræfter at det bliver 9H-HFA der kommer til at flyve, vil Plus-passagerer som udgangspunkt blive opgraderet til Business Class i stedet for at blive ombooket: https://check-in.dk/her-er-vikarflyet-til-sas-chicago-rute (bag paywall, men der kan allerede udledes lidt ud fra de få læsbare linjer). Det kan selvfølgelig være at der på nogle afgange ikke er nok ledige Business-sæder, så nogle Plus-passagerer her ombookes, for at SAS undgår at skulle betale kompensation for ufrivillig nedgradering til Economy.
     
    Henrik Olsen, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Meldingen fra SAS i dag er der intet er at gøre. Så et par skal via ARN og et direkte. Ikke optimalt

    SAS gør det ikke nemt at være en tilfreds kunde hos dem.
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  6. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Det ved jeg godt: "Desværre, det kan vi ikke hjælpe med"
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Michaelpa

    Michaelpa Medlem

    Beskeder:
    32
    "Synes godt om" modtaget:
    92
    Point:
    18
    Det er nok resultatet af, at det ikke var muligt at finde en ordentlig leasingaftale på 2 A350'ere og nogle A330'ere. Så mangler der desværre fly, når trafikken kører på sit højeste igen.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    JA. Det var også svaret denne gang. Også efter en ekstra runde.
    Nu kan jeg se der er kommet en forsidehistorie på dette - men jeg har endnu ikke hørt om nogen der er blevet flyttet fra Plus til Biz på 943/944.
    Så tror det er en and
     
    Henrik Olsen, Henry, jespersm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Lyder til st de fleste bare bliver tilbudt ny rute eller nedgradering.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Jeg modtog for nogle uger siden en opgradering, på en kommende flyvning til sommer. Dette som diamantmedlem.

    Dear Traveler,
    Good news – you have received a complimentary upgrade to Business Class on your flight SK944.

    Your departure date and time remain unchanged and the rebooking and refund terms of your original SAS Plus ticket still apply.

    The upgrade has been offered to you as our partner HiFly, operating this flight, does not offer a Plus service.

    If you agree to the change, you don’t have to do anything. If you don’t contact us, the new suggestion will constitute our new agreement with you.

    If this solution does not suit you, please contact Customer Service.

    We look forward to welcoming you on board!

    Read about your passenger rights here


    Best regards,
    SAS
     
    HenrikM, Erwin Lansing, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Rart at se at nogle får den opgradering, som SAS gav løfte om. Flere har meldt til mig at de bliver nedgraderet faktisk.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Fedt - så kan det lade sig gøre. Nu forholder det sig blot sådan at vores venner kun ligger og roder på Sølv (og jeg mister selv Diamant om en måneds tid). Har stadig en snor ude, men er ikke super optimistisk
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Jeg anser min som en CU, som dog bare er kommet lang tid i forvejen, fremfor kort inden afrejse. Derfor tror jeg også kun dette gælder for EBD og ikke sker for andre, som vil blive rerouted via ARN. Det er dog bare et gæt...
     
    Henrik Olsen, Henry og Offlyer "Synes godt om dette"
  14. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Hi Flys 9H-HFA blev ramt af en birdstrike for snart en uge siden (oplyst af en SAS ansat). Siden har SAS materiel fløjet på ruten mellem CPH-CHI. Gad vide hvor længe de skal bruge, for at få den i gang igen? Jeg tænker ikke, at der skal ske yderligere problemer på SAS' maskiner, før hele programmet det ramler.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Er den SAS maskine så taget fra EWR ruten som er blevet skåret ned AFAIK?

    Følgende trafik opdatering er meldt ud fra SAS grundet “maintenance”:

    Updated on 18 Jul 2023 at 08:31 CEST

    Operational adjustments in our traffic program due to maintenance. We will add two new flights and cancel a few other flights in August 2023

    Flights added:

    SK902/23AUG EWR-CPH NEW

    SK901/24AUG CPH-EWR NEW


    Canceled flights:

    SK922/23AUG EWR-AAL CNL

    SK921/24AUG AAL-EWR CNL



    SK919/22AUG CPH-JFK CNL

    SK920/22AUG JFK-CPH CNL

    SK919/23AUG CPH-JFK CNL

    SK920/23AUG JFK-CPH CNL

    SK919/24AUG CPH-.JFK CNL

    SK920/24AUG JFK-CPH CNL
     
    Senest redigeret: 23/7/23
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Fløj CPH-ORD på SK943 i går med Hi-Fly med deres 9H-HFA. Business kabinen minder meget om SAS 333, og sæderne er samme type. Så det hårde produkt er meget det samme. Dog lader der til at være endnu mere plads til benene på række 1, der er 46 sæder, så væsentlig flere. Der er 3 toiletter, hvoraf 1 er foran. De er dog alle meget små. IFE er det samme som SAS. Der er ikke wifi.
    Det bløde produkt burde være det samme som SAS. Og er det i princippet også. Men det portugisiske crew kæmpede noget med det. Og glemte et par ting undervejs (eks varme klude, vin før hovedret etc. Små ting og det var deres første tur, så alt undskyldt. Men det var en lidt rodet oplevelse.
     
    Erwin Lansing, Henrik Olsen, HenrikM og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Godt at høre at det hårde produkt er meget lig med SAS. Men tænker det er ret normalt at det bløde produkt ikke lever op til "det orginale produkt".
    Det må være svært at overtage SAS Busness Class produktet, da det er relativt komplekts og meget nordisk. Så rodet er måske hvad man skal forvente?!!?
     
    Offlyer, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side