HiFly flyver for SAS idag...

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Flemming Poulsen, 17/1/15.

1. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    "Synes godt om" modtaget:
    2,210
    Point:
    113
  2. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Der er vel 4 C-pax, der får en bedre stol...

Men hvad er load-factor på sådan en rute på den her årstid? 60%

3. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Ved det ikke præcist, men 60% er nok ikke langt fra i snit. Januar sidste år var den vist endnu lavere.

4. jefi99

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Jeg tog nu med i mit estimat, at det var en weekendflyvning. Jeg mener jeg så noget statistisk på et tidspunkt, at Chicago på den her årstid om tirsdagen havde dage under 20%. EWR burde dog ligge bedre end ORD.

EKCH "Synes godt om" dette.
  5. EKCH

EKCH Medlem

Beskeder:
    34
    73
    Point:
    18
    Nu hvor i er gået i gang med at gætte, og gætter alt for lavt, er det godt jeg kan bidrage med de faktiske tal ;)

Load-factor for CPH-EWR i januar 2014 var 83%, mens CPH-ORD var noget lavere med 67%. Herudover CPH-IAD på 73% og CPH-SFO på 86%.

Hvad angår CPH-EWR så for at sammenligne lørdagen i går med samme lørdag for et år siden, så var load på afgangen lørdag d. 18 januar 2014 på 99%.

At ORD om tirsdagen i vinterhalvåret skulle have load-factor på 20%, må vist være noget de har fundet på et sted i Norge...

Flemming Poulsen, jefi99 og jakobv84 "Synes godt om dette"
  6. jefi99

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Det tog lige lidt tid at efterforske, men tallene er fra denne tråd (ganske rigtigt fra en utroværdig kilde, men alligevel meget eksakte tal):
    http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=924728&postcount=13 - og de 20% var min hukommelse, der måske underdrev lidt, men den er da nede på 23-24% et par dage (hvis tallene er rigtige?).

EKCH og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  7. EKCH

EKCH Medlem

Beskeder:
    34
    73
    Point:
    18
    Jeg sagde jo det var noget de havde fundet på i Norge :) Februar er faktisk lidt svagere end januar - men at vurdere ud fra enkelte dage uden at kende yield giver jo ikke den store konklusion. Lad os se om tallene ikke er bedre i år - det tror jeg på... ;)

Del denne side