Hjælp - bestilling af forretningsrejse (usa) fra AAL til Houston & San Francisco

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af jtraveler, 27/9/16.

  1. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Hej alle,

    Det er ved at være tid til den årlige forretningsrejse til USA hvor vi er 3 stk som skal afsted. Vi har herudover en kunde som også skal med og er ved at kigge på booking af flybilletter - derfor er det lidt en hastesag, men I plejer at være hurtige til at hjælpe :)
    Vi foretrækker alle 3 eurobonusprogrammet hos Star Alliance og 2 ud af 3 er EBS medlem.

    Vigtige datoer:
    • Udrejse fra AAL: 11. december 2017 og slut destination IAH
    • Indenrigsflyvning: 14. december (sen eftermiddag/tidlig aften) IAH - SFO (Vi har tidligere fløjet denne indenrigsflyvning med Southwest Airlines til Oakland Airport, og kan godt være at vi skal holde denne udenfor i 1. omgang, når vi kigger optimal udrejse/hjemrejse)
    • Hjemrejse: 17. december (formentlig eftermiddag så der er tid til lidt shopping)
    Bookingklasse:
    • Vi foretrækker SAS Plus kategorien, da vi plejer at arbejde på vores PC'er en del af turen, og så er det også rart at kunne sende mails via internettet undervejs.
    Bestilling:
    • Kommer formentlig til at foregå via rejsebureau, de er vist ikke så glade for at bestille "falske returrejser" (Hvis det er billigere - eller hvad)?
    Ovenstående er umiddelbar planen. Hvis I har brug for flere informationer så giv lyd.
    Håber at I kan hjælpe med at kigge efter en god rejse samt eventuel henvise til en god hjemmeside hvor jeg kan søge på tværs af star alliance selskaberne. Vi kunne eventuel godt finde på at tage afsted et par dage før eller efter og dermed udnytte turen til lidt privat fritid, hvis I finder noget spændende.
    Sørgsmål/kommentarer modtages gerne - jeg holder øje med opslaget.
    Hvis Business af et eller anden grund undtagelsesvis skulle være tæt på Plus er den også værd at overveje en af rejserne.

    Rejseplan fra sidste år fremgår nedenfor. Her fremgår det at vi med succes brugte optiontown til at opgradere en del af udrejsen. Jeg kender dog ikke den nye mulighed hvor man skal byde.

    På forhånd tak for Jeres hjælp :)

    Rejseplan fra sidste år:

    Udrejse: AAL-CPH-EWR-IAH (SAS Go bestilt)
    indenrigs IAH-SFO
    Hjemrejse: SFO-CPH-AAL (SAS Plus bestilt)

    Sidste år brugte vi Optiontown og opgraderede udrejse CPH-EWR for 216 EUR pr mand
     
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nu skriver du forretningsrejse - vær opmærksom på, at hvis I forlænger med private dage har det indflydelse på muligheden for at lade rejseomkostningerne fratrække i et evt. firmaregnskab.
     
  3. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Hej Rasmus
    Tak for dit svar. Det er vi helt klar over. Kan du hjælpe med det andet?
     
    *flyer "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg er ikke den største haj til at finde billige flybilletter men et forslag:

    Premium Economy med SAS oversøisk er pænt billig synes jeg faktisk og kan kombineres med en one way (jeg tjekkede ikke southwest)
    upload_2016-9-27_15-39-11.png
    upload_2016-9-27_15-40-50.png

    Hvis I kan flyve hjem dagen efter ville jeg nappe den her med *A på business hele vejen og direkte fly IAH-SFO (på First)
    upload_2016-9-27_15-42-17.png
     
    jtraveler "Synes godt om" dette.
  5. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Hej Jakob

    Premium economy synes at være meget interessant. Hvad bruger du til at søge?
     
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Kan du finde en pris til mig hvis hjemrejsen er SFO-CPH-AAL?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    D. 17 øger det prisen med ca. 700 EUR. D. 18 er det samme pris med SAS via CPH.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Hvad siger I til denne?
    Kommentarer eller bedre forslag?
     

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Til privat rejse havde jeg købt AAL-LAX/SFO-AAL på samme datoer med F&F til 7406 NOK og så en enkeltbillet LAX-IAH til 752 DKK (+ baggage) med 4:40 i LAX. Den går nok ikke til en firmarejse (og måske heller ikke så spændende med forlænget rejse på udturen), så jeg tror ikke du er helt galt på den med din løsning.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side