Hjælp mig med at forstå min Avis-regning

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af miri90, 30/3/16.

  1. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Hej med jer,

    Jeg har efter endt lejemål af bil hos Avis modtaget en regning der ikke er videre udførlig. Håber derfor der er nogle herinde der kan hjælpe med at forklare. Det er ingen hemmelighed at jeg mener slutregningen er blevet for høj i forhold til den originale betaling jeg foretog på 3119,- da jeg bookede hjemmefra gennem Avis.

    Jeg bookede gennem dette tilbud: https://insideflyer.dk/forums/threads/3-000-extra-points-med-avis.2206/
    I dette tilbud fremgår det tydeligt at en ekstra additional driver er inkluderet. Dette gjorde jeg opmærksom på ved afhentning af bilen hos Avis preferred, hvortil ekspedienten svarer at det kender han intet til, men at det burde trækkes fra regningen automatisk. Dette ser bestemt ikke ud til at være sket.
    Vi blev på intet tidspunkt spurgt om tilkøb af ekstra forsikringer. Efter en lang rejse på små 17 timer skal jeg dog erkende at nogle af de mange papirer ikke blev gennemlæst før underskrivning, da vi gerne ville videre på rejsen. Dum fejl.

    Men jeg står stadig tilbage med en række ting på regningen jeg ikke forstår.
    Package items: $453. Passer meget godt med de 3119dkk som er booket hjemmefra.

    Non PKG items: @278,52. Aner ikke hvad det er, men tænker noget benzin er heriblandt? Hvad er standarden ved betaling af benzin ved billeje? Betaler man både for den fulde tank ved afhentning og for at de fylder den op efter endt lejemål?

    Counter products: $116,99. Passer med leje af GPS og fejlagtig opkrævning for ekstra chauffør som fremstår nederst på regningen. Hvordan er mulighederne for at få dette refunderet? Er kampen værd at tage og skal jeg kontakte Avis eller Eurobonus, hvor tilbuddet er booket igennem?

    De øvrige småposter har jeg heller ikke styr på.

    Hele regningen er vedhæftet som billede.

    Håber nogle erfarne billejere kan hjælpe. På forhånd tak!
     

    Attached Files:

  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Fik du en "upgrade" af bilen? Det er det jeg frygter/tror dit "non pckg item" inkluderer... uanset hvad skal du have fat i Avis customer service -- har du stadigt en kopi af kontrakten?

    Avis hører i min verden under kategorien af 'røvere og banditter' udlejningsselskaber og jeg holder mig fra dem hvis er er andre muligheder. Andre herinde bliver betaget af et par tusinde eurobonus points som så ofte viser sig at være dyrtkøbte (som din erfaring viser).
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  3. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Ingen upgrade, er jeg ej heller blevet tilbudt. Manden ved skranken sagde stort set ikke et ord. Fik blot at vide at vores bil stod på parkering H08. Har booket i car group W kan jeg se. Ford Edge or similar. Fik en Kia Sorento.

    Jeg har de dokumenter på mail jeg blev tilsendt ved booking af bilen online. Deruover har jeg kun fået regningen og et stykke papir med rental terms og conditions, hvor der ikke står noget nævneværdigt.

    Jeg hører tit at flere udlejningselskaber er svære at have med at gøre. Er der overhovedet nogen, som kan anbefales? Hvis ja, hvilke? Prisen skal jo helst også være i orden. Hvilket den så i sidste ende kan blive, hvis man ikke bliver opkrævet en masse random gebyrer.
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    OK. Altså jeg ville skrive til Avis customer service eller ringe og se hvad du kan forhandle dig til.

    Mit valg i USA er altid National Car (eller Enterprise) -- eller Silvercar hvis det skal være lækrere... Man kan komme steder hvor ingen af de to er til stede (Karibien f.eks.) og så må man jo rulle terningen, være meget opmærksom og håbe på det bedste. Men jeg kunne ikke drømme om at vælge Budget eller Avis for at spare nogle hundrede kroner. Det skal være alvorlig prisforskel før jeg går væk fra National/Enterprise/Silvercar.
     
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Billeje er en jungle at bevæge sig ud i. Tænk på hvor mange der er blevet snydt og bedraget
    i Spanien/Italien og bagefter har klaget deres nød til "kontant" på DR1 eller til EB.
    Hos brokerfirmaerne som rentalcars, arguscarhire, autoeurope er der ingen hjælp at hente , ligeså lidt som på netportalerne eller flyselskaberne der leder en kunde derhen - de får jo alle en del af den store kage kunderne betaler
    Jeg har lejet hos alle de store i Florida men vil da tænke mig om en ekstra gang vedrørende Avis i MIA.
    Det er altid klogt at leje bilen med full/full for at undgå de heftige overpriser benzinen koster hos alle udlejningsselskaberne.
     
  6. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Normalt skal med aflevere med fyldt tank, da de ellers fylder den fra en tank med verdens dyreste literpris, og hvor aflæsningen foregår på øjemål og bestemt ikke i dit favør.

    Kan huske, jeg er kommet til at betale noget med 60€ for 15-20 liter diesel i Rom, men havde travlt, så sådan måtte det være. 278 USD lyder som en pæn stor tank, så der må være noget mere i det.

    Får du ikke en regning på mail fra dem, hvor det er udspecificeret? Ellers kan den vist hentes på avis.dk/com - det kan den ihvertfald hvis man er "preffered" eller mere hos dem.....

    Og har stadigt tilgode at få første dårlige oplevelse med Avis (altså lige bortset fra dengang, de gav mig en karrygul Cactus - hverken bilen eller farven er noget, der giver streetcredit i Vestjylland).
    Lejer også kun bil 5-8 gange om året - og indtil videre kun i EU.
     
  7. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Kun mig der læste overskriften som "Hjælp mig med at forstå det uforståelige"? :eek:

    Tilbage til emnet, mine relativt beskedne erfaringer med Avis har også budt på noget lignende. Det har dog været så små beløb, at det ikke har været tiden værd at klage over det.

    Den fejlagtige opkrævning for ekstra chauffør skal du naturligvis ikke betale. Du bør derfor gøre indsigelse hurtigst muligt. I samme omgang bør du få specificeret Non PKG items - når du ikke ved hvad det dækker over, er det jo svært at vide om du skal betale. Kan det evt. være noget ekstra forsikring eller selvrisikoeliminering?
     
  8. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Jeg prøver at ringe til Avis DK kundeservice i morgen. Og som udgangspunkt prøve National næste gang. Tak.


    Ja jeg burde jo vide det. Det er bare så usmageligt.
    Intet blev nævnt overhovedet omkring benzin og full/full. Som sagt sagde manden ikke et ord om noget som helst og da slet ikke gebyrer/priser osv. Vi afleverede bilen 2/8 fuld med benzin og kan se at vi er blevet trukket godt og grundigt for det. Se vedhæftet billede. Det er selvfølgelig egen fejl, men dækker dog fortsat ikke hele beløbet.

    Har netop fundet en lidt mere specificeret regning på nettet. Se vedhæftet billede.
    Absurd brændstofpris på $140 som må siges at være en ret høj pris i USA. Men sådan er det jo. "Kombination af ekstra ydelser" og Customer Facility Charge" er mig stadig en gåde. Og så har de ganske rigtigt taget betaling for ekstra chauffør. Den har jeg ikke tænkt mig at sluge, når dette stod som inklusiv ved booking.
     

    Attached Files:

  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Brændstof for $140 må siges at være absurd. Selv med en $5 gallon pris eller hvad National nu tager (jeg synes personligt det er fair nok de lægger et par dollar per gallon oveni når de nu skal køre bilen ud til en tank for at fylde den op) så må Avis tage $10 per gallon når en Kia Sorento topper ud ved 18.8 gallons i tanken. Der er sgu noget der er fishy der!!
     
  10. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Helt enig med dig, Jakob. Jeg holder mig også langt væk fra Avis efter at jeg har været ude i et kæmpe skænderi i Frankfurt lufthavn. Prisen de vil have mig til at betale var næsten dobbelt så høj som den reservationsbekræftelse jeg havde kopi af. Deres system kunne ikke få samme pris og vilkår frem, da jeg afleverede bilen. Det tog en hel time at få dem til at acceptere prisen der stod i min bekræftelse. Heldigvis havde jeg tid nok og nåede stadigvæk mit fly. Jeg har dermed desværre ikke noget bedre råd til miri90 end, hold dig langt væk fra Avis næste gang! De prøver alt for at få nogle ekstra penge ud af dig. Man lægger jo ikke altid mærke til det eller har tid til at tage sig af det.
     
  11. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Enig, men tænker at det ikke er en diskussion der er værd at tage med dem, da det må formodes at være deres standard pris/gebyr, hvor absurd det end er. At de giver absolut ingen informationer omkring dette er også smagløst imo. Dog har jeg nu lært lektion omkring dette og antager, at jeg fremover altid skal tanke bilen fuldt op inden returnering af og fremvise evt kvittering på dette?

    Præcis. Når man ankommer efter en lang rejse, vil man som udgangspunkt bare gerne hurtigt videre da man er udmattet. Ved returnering har man bare travlt med at nå sit fly. Jeg må jo blankt erkende, at jeg ikke har prioriteret, at tage en diskussion hverken ved start eller slutningen af lejemålet.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tjo men når du alligegvel kontakter kundeservice kan man lige så godt fremføre det hele og så kan man måske finde et kompromis et sted. Hvis du alligevel ringer kan man lige så godt gå til dem...
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Samme her i Geneve. Der bongede de mig også for en totalt bullshit skade og det lod jeg dem så mod at resten af regningen kom ned. Har fuld dækninng på kreditkortet så den tog de og jeg fik selve regningen ned hvor den skulle. Siden da er det lykkedes mig at undgå dem helt heldigvis.
     
    Senest redigeret: 30/3/16
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    "Rental car" på www.swiss.com kan anbefales.
    Car-Trawler indhenter billige pristilbud fra diverse selskaber. Mine regninger har altid været i overenstemmelse med mine bestillinger.
     
  15. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Jeg tror desværre at benzin delen er god nok. Avis har to eller tre forskellige priser på brændstof (afhænger af aftalen) og i forrige uge i San Francisco var den dyreste $8.9X/gal, hvis jeg ikke husker helt forkert. Lidt over tre(!) gange standerprisen på almindelige tankstationer...
     
  16. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Ganske som forventet er de tunge at danse med.

    Når det drejer sig om billeje i udlandet henviser de til en engelsk kontaktform via mail. Jeg får hurtig respons fra en svensk supporter. Hun henviser til min bookingbekræftelse, hvori der intet står om "additional driver" inklusiv. Jeg henviser til deres egne terms and conditions omkring deres "planning ahead" tilbud, hvor jeg bookede under. Dette: https://insideflyer.dk/forums/threads/3-000-extra-points-med-avis.2206/

    I disse terms and conditions står det bl.a. at "additional driver" vil stå som et tillægskøb ved booking, men at dette vil blive fjernet ved afhentning af bilen.

    Dette er ikke sket. Endda på trods af jeg gjorde opmærksom på det ved afhentning, at ekstra chauffør skulle være inklusiv.

    To be continued...
     
    Kristian, Nicki Lolk Sørensen, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Utroligt at det skal være så besværligt. De må lade være med at have disse tilbud, hvis de ikke kan finde ud af at administrere dem.
     
    isolCBflyer, miri90 og CHA211 "Synes godt om dette"
  18. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Efter lidt skriveri frem og tilbage er det sørme lykkedes mig at få dem til at indrømme fejlen, og de har tilbageført $77 til mig, som skulle komme på kontoen inden for 5-7 dage. Hvorfor de tilbagefører $77 ved jeg ikke, da "additional driver" udgiften kun lød på $65.

    De $50, som på regningen stod som "kombination af ekstra ydelser", er noget de kalder flypladstillæg.

    Angående billeje hos National, som folk anbefaler; har de et program a'la Avis Preferred Service? For det fungerede alt andet lige godt hos Avis, at man kunne gå nærmest direkte ned og hente bilen uden at stå i kø.
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  19. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Jeg tror du skal være glad for de 77 dollar - og så må du undgå dem i fremtiden, når det skal være så besværligt.
     
  20. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Jeg klager ikke, refundering af de $65 for ekstra chauffør, var jeg dog uden tvivl berettiget til. Men pudsigt at de overfører et højere beløb end hvad jeg egentlig klagede over.

    At de har en relativ stor mængde skjulte gebyrer og absurde benzinpriser er noget jeg ikke engang vil bruge tid på at klage over, da det nok er en sag, som er svær at vinde.

    Jeg vil som sagt teste National næste gang, men er nysgerrig efter hvorvidt de har en kundeklub som Avis.
     

Del denne side