Hjælp til booking hos LH - kan kun finde rejsen hos OTA?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af miri90, 16/8/17.

  1. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Hej med jer,

    Jeg skal have booket en rejse BLL-SAN med returen fra ORD til BLL.
    Jeg kan finde rejsen uden problemer hos adskillige OTA's, men kan ikke formå at grave den frem på LH's egen site, hvor jeg helst vil booke.

    Er der nogen som har skills, der er bedre end mine? Det er med afgang 13/9 og hjem 24/9.

    Jeg kan finde rejsen hos UA, men til en noget højere pris.

    Jeg har også overvejet at ringe til LH og høre, men er ikke interesseret i at betale for telefonbooking.

    På forhånd tak for hjælpen.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Hvad med Googleflights? Har den nogle flere forslag?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Prøv på kayak hvor du kan booke til 3310kr eller et par hundrede mere via OTA.
    Det er BLL-FRA-LAX-SAN og ORD-FRA-BLL med 748 over atlanten begge veje.
    Men jeg kan også booke direkte på LH website multi sector flights til samme pris i K class med 25% til M&M eller SKEB
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  4. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Google flights sagde at jeg kunne booke hos UA eller ringe til Lufthansa.

    Kan du sende link? Jeg prøvede deres multi stop funktion (som jeg i øvrigt synes er ret ringe), men den fejlede når jeg lavede søgningen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113

    Her er linket til bookingen - syntes den fungerer som skal.
    angivelse af alt inkl klasse etc.


    https://book.lufthansa.com/lh/dyn/a...0tCbG9ouDpR!1082028527!23952493!1502895503263
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  6. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Det virker sgu nu, tak!

    Meeeeh, årsagen til jeg vil booke direkte hos LH var egentlig at jeg troede jeg kunne vælge sæde free of charge. Men det er åbenbart kun for deres egne Senator-medlemmer nu - sådan har det da ikke altid været? Synes tidligere, at Star Alliance Gold = Senator status.

    Eller også husker jeg forkert...
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Jeg valgte sæde efter bestilling da jeg rejste med LH for 2-3 måneder siden. Bestilte dog billetterne gennem portalen mit arbejde brugte.
     
    Henry og miri90 "Synes godt om" dette.
  8. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Jeg gjorde det samme i maj, på en tur til Malta. Så det er nok ikke kun SAS, som laver "enhancements"...
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  9. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Jeg endte med at booke hos OTA. Uden sædevalg, kunne jeg ikke se de store fordele ved at booke direkte hos LH. Så hellere spare lidt penge.

    Tak for svarene alle sammen :)
     
    Beaglen, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  10. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Når du har booking referance, prøv at gå ind på lufthansas hjemmeside og under Book & Manage er der et punkt der hedder View Booking. Find din booking og tjek at dit EBG nummer er registreret. Derefter vil jeg tro du på lufthansas webside kan vælge sæde.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    866
    "Synes godt om" modtaget:
    2,544
    Point:
    93
    Jeg har netop forsøgt dette, men bliver på trods af, at EBG er registreret derinde bedt om at betale 75-190 for sædereservering (pr. fly, hvilket jo løber op når det er via FRA!).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Det lyder skørt. Har en enkelt gang haft held med en rejse hvor det var Lufthansa den ene vej og Swiss den anden at booke sæder via Swiss webside. Ved ikke om det går hvis turen er med Lufhansa begge veje.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Der kommer lige lidt opfølgning på denne..

    Jeg missede mit connecting flight i LAX videre til SAN pga forsinkelse samt udueligt lufthavnspersonale. Jeg var derfor nødt til at vente 5 timer på næste fly.

    Spørgsmålet er så: Kan jeg søge erstatning? hvis ja, hos hvem? United, Lufthansa eller OTA?

    Der var 1t og 50min transfertid og billetten blev også solgt direkte hos UA og LH.

    Håber @Beaglen eller en af jer andre har erfaring med dette, da det fremstår lidt uklart når jeg googler det og ej heller ønsker at spilde tiden, hvis der ikke er noget at komme efter.

    God søndag derude :)
     
    Beaglen, jtraveler og Henry "Synes godt om dette"
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hvor meget var forsinkelsen fra Luftwaffe og hvad var grunden?
    Udueligt lufthavns personale i LAX får du nok ikke meget ud af at klage til Luftwaffe over...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Ca 1 time. Har ikke noget info om årsagen. Var ikke forsinket på forhånd. Boarding var langsommelig og takeoff, taxying og landing gik bare sløvt for sig.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Såfremt du var 1 time forsinket (da døren blev åbnet) lyder det meget plausibelt at du var kommet under MCT og misconnectede grundet forsinkelsen fra det indkomne fly.
    Om du kan få kompensation afhænger dog af grunden. Hvis det f.eks. var ATC der påførte forsinkelsen ville det være at betragte som ekstraordinært. Men hvis LH ikke har nogen god grund mener jeg du ville være berettiget.

    Min fremgangsmåde ville være at skrive til Luftwaffe en kort besked om at du søger kompensation. Så vil de svare at det er du ikke berettiget til og grunden til at flyet var forsinket. Hvis det så er en ekstraordinær omstændighed kan du ikke gøre meget andet end at få mad/drikke/2 emails eller opkald dækket, men hvis de skriver en grund der ikke er ekstraordinær så skal du fortsætte med at presse...

    Jeg er selvfølgelig hverken advokat eller noget andet der giver belæg for hvad jeg siger, men nu har du en tosse fra internettets mening :) forhåbentligt bliver jeg rettet hvis jeg tager helt fejl!
     
    SophieHendriksen, miri90, RasmusH og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Men en kvalificeret tosse! ;)

    Jeg er i øvrigt enig, du bliver nødt til at starte med at finde ud af årsagen til forsinkelsen, ellers er det vanskeligt at sige om du er berettiget til kompensation.

    PS. Mega træls at vente 5 timer på connecting flight, øv! :mad:
     
    miri90, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  18. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Træls.

    Gør som nævnt ovenfor og klag til LH. De vil afvise den i første omgang. Prøv en gang til - noget insisterende. Har været igennem møllen med LH - som beskrevet andetsteds.

    [edit]: Hvis det ikke virker så gå til en af flyforsinkelsesbureauerne

    Hvorfor kørte du egentlig ikke bare til San Diego <200km?
     
    Senest redigeret: 25/9/17
    jakobv84 og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    526
    "Synes godt om" modtaget:
    1,838
    Point:
    93
    Du skal starte med at henvende dig til OTA, hvor billetten er købt. Læs lige den pågældende OTA's rejsebestemmelser igennem for en sikkerheds skyld først. Eftersom selve flyvningen fandt sted i USA, skal erstatningen ske jf. Montreal konventionens regler. Hvis ikke OTA vil hjælpe dig, kan du også prøve at høre LH om mulighederne for kompensation. HUSK at gemme alle kvitteringer m.v. som dokumentation for rejsen. Umiddelbart vurderer jeg, at du er berettiget til kompensation. Sig endelig til, hvis der er noget jeg skal jeg hjælpe med :)
     
    miri90 og Henry "Synes godt om" dette.
  20. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Jeg prøver at skrive til LH, og "starter møllen".

    Det var billigere at flyve og man er jo ikke flynørd for ingenting ;-)
    Mange tak for svar.
    OTA (Flightfinder.dk) skriver følgende:
    Ansvar for rejsens gennemførelse
    Vi formidler kun flybilletter og er ikke ansvarlige for eventuelle tidstabelændringer, aflyste fly, mistet bagage, bagage- eller madgebyrer samt lufthavnsafgifter, som ikke er inkluderet i flyprisen, eller andre hændelser, som har med flyrejsens gennemførelse at gøre. Denne type hændelser er udelukkende de respektive flyselskabers ansvar, hvorfor eventuelle krav i henhold hertil skal fremføres direkte til flyselskabet. Aftalen indgås mellem den rejsende og flyselskabet.

    Så jeg tænker det er spild af tid, overhovedet at skrive til dem?
    Jeg prøver i første omgang at skrive til Lufthansa. Det kunne meget vel blive nødvendigt med yderligere hjælp, alt efter hvilke svar de kommer retur med. Tusind tak for tilbudet og jeg vender tilbage med en update :)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side