Hjælp til valg af bonusprogram/kreditkort mm. For rejser til Sydamerika.

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Phil, 6/1/20.

  1. Phil

    Phil Medlem

    Beskeder:
    24
    "Synes godt om" modtaget:
    92
    Point:
    13
    Hej

    Jeg rejser fast til og fra Sydamerika for at besøge min kæreste som bor i Colombia, dette resulterer i en del turer om året for os begge og jeg har lidt svært ved at overskue hvordan jeg får mest ud af et bonus program mm.

    Jeg flyver pt. Med Klm, men alternativer er Lufthansa, Avianca (Star alliance) og Iberia. Priserne er næsten identiske alt efter afgangslufthavnen. Jeg har set at de fleste har kreditkort som vil hjælpe stort men de ser ud til at man skal være bosat i flyselskabernes respektive lande for at få kortene. Er det muligt at få et Klm Americans Express i Danmark?

    Baseret på diverse selskaber herover, hvilket bonusprogram ville i anbefale baseret på returrejser mellem EU og Colombia. Afgang ud af CPH eller HAM?

    Jeg er stadig menig studerende så jeg værdsætter al feedback og især fokus på hvor jeg kan få mest for pengene :) på forhånd tak.
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Det er det, men det kræver lidt benarbejde.

    Amex' krav er, at du har en bankkonto i Holland (plus sædvanlige krav om indtægt mv), men har ikke nogen krav om hvor du bor. Jeg bruger selv Bunq (invitationslink), som er gratis i standardudgaven, hvor man kan klare alt i en mobilapp, inkl. oprettelsen.
    Amex vil også trække pengene fra den konto, så du skal sørge for, at overføre penge dertil hver måned. F.eks. med Revolut kan SEPA gebyr undgås (og under kontantgrænser også optjene EB points :cool: ).
     
    SophieHendriksen, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Jeg skal selvfølgelig tilføje, at du bare ikke må ansøge om Amex uden at bruge et referral link. Ikke bare for dem, du får et link fra, men også din egen skyld :)
    F.eks. er introtilbud på FB Guld Amex på 20.000 points både til dig og til vennen, samt at du får kortet gratis det første år, så klart en god ide ikke at gå den direkte vej. Og jo, selvfølgelig tilbyder jeg gerne mit eget link :D
     
    SophieHendriksen, mdk, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Der står hos AMEX at man skal have adresse i Holland? Hvordan undgik du det?
    Bunq står til 7,99€ pr måned. Hvordan får du det gratis?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Øv øv, begge dele er lavet om. Der har jeg altså været heldigt med tidspunktet da jeg ansøgte.

    Der er godt nok dukket op at man skal have bopælsadresse i Nederlandene, og Bunq har droppet deres FREE konto, som jeg stadig har. Beklager hvis jeg givet dig håb :-(
     
    SophieHendriksen, Ekeren, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side