Hold mobilen og iPad tændt under hele flyturen...

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 9/12/13.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Der kommer flere og flere informationer omkring dette og EU har i den sidste tid skrevet lidt om det. Ny skriver www.epn.dk i dag (via Reuters) at det siges at om et års tid er det en realitet.

    Læs her: http://epn.dk/brancher/transport/luft/ECE6323428/eu-hold-bare-telefon-og-ipad-taendt-i-flyet/

    Hvad siger i til dette og har nogle af jer allerede gjort dette?

    Jeg kan personligt godt afsløre at jeg en gang eller flere har droppet det der med at sætte den i flight mode og jeg har ALDRIG slukket for min smart phone eller iPad.

    Glæder mig til lidt kommentarer på om jeg er den eneste "bandit"....

    Hilsen
    Henrik
     
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Sikke noget skidt, det må man ikke! Jeg slukker altid og tænder dog lige efter landing!
     
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    I know - Jeg er klassens slemme dreng....

    Slukke - så du slukker HELT for den og ikke kun i Flight Mode?
     
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Faktisk med SAS siger de, at "flight mode" ikke er ok, så jeg slukker ned på mobilos (lydløs først, så når tænder siger den ej heller noget). Faktisk på Flightmode hos Lufthansa, Singapore og alle andre... - så er ikke slem, men måske det er bare mig der er dum og når de siger at man skal, at jeg gør det...
     
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Må nok også indrømme at jeg altid nøjes med at sætte den på flightmode uden at slukke helt. Men lidt rebel er man vel ;)

    Hænger nok mest sammen med hvor ofte jeg ser og hører piloter som ikke selv gider at slukke selv - og så kan det nok ikke være så slemt ;)

    Til gengæld er jeg ikke nogen stor tilhænger af at det skal være lovligt at bruge udstyr under start/landing samt mobiltelefoner ombord. En iPad/Kindle kan gøre en del skade ved en hård opbremsning når den rammer en i nakken, så jeg så nu helst at man ventede med at tage det frem til når man var sikkert i luften. Og tanken om sidemanden med sin mobiltelefon tændt, snakkende med vennerne om hvor han nu befandt sig skræmmer mig en del ;) Jeg håber ihvertfald at det bliver så dyrt at bruge mobilen at ingen i praksis kommer til det...

    Wifi er fint, men mobilsnak ombord kan jeg godt undvære...
     
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Jeg er helt enig i det med at snakke ombord. Det vil jeg helt vildt gerne undvære. Ellers skal vi sikkert til at have en "stillekupe" på flyet også som sikkert koster penge....

    Også den med sikkerheden med at enheder skal være gemt væk under start/landing da jeg heller ikke ønsker en ipadde i nakken i tilfælde af hård opbremsning eller hård landing.
     
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Kristian "Synes godt om" dette.
  8. Maria Nielsen

    Maria Nielsen Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    14
    Point:
    3
    Jeg synes det er noget pjat IKKE at sætte dne i flight mode.. jeg slukker bestemt ikke altid, men har den ALTID på flight mode, kan ikke se, hvorfor ikke.
     
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Nu vil jeg ikke til og starte en kæmpedebat om det at klikke på en knap ikke er noget alle kan gøre. Dog vil jeg svar på hvorfor jeg skal høre det i det hele taget. Der er ingen grund til det og ingen teknisk forklaring på at man ikke skulle.

    Nu er det jo blevet tilladt at de er tændt - dog forsat i Flight mode og så vidt jeg ved så er flyene ikke skiftet ud i mellemtiden :)

    Og lige der er nok alligevel 5-10% der glemmer at slukke deres telefoner og tablets alligevel på hver afgang. Så det er i min verden mere for at sikre folk ikke KAN tale eller sende SMS og at de lytter efter hvad der bliver sagt. Dette er sikkerheden i det.

    Hilsen
    Henrik
     

Del denne side