Hotel for points – SAS havde ”glemt” at betale hotellet

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Stenjoergensen, 17/6/22.

  1. Stenjoergensen

    Stenjoergensen Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    3
    Jeg har lige været ude for en situation hvor jeg havde bestilt Radisson hotel for points i Split igennem SAS EUROBONUS og hvor SAS angiveligt har ”glemt” at betale for hotellet.
    Dette har resulteret i at jeg fik trukket ca. 6.500DKK på mit kreditkort (for to nætter) ved afrejse samtidig med at SAS jo da jeg bookede opholdet trak 46.000 points fra min Eurobonus konto.

    Efter uttalige telefonopkald og mails med SAS EUROBONUS (jeg er lifetime gold og Diamond medlem) erkender SAS EUROBONUS at de har begået en menneskelig fejl, men at det eneste de kan gøre, er at give mig mine points igen, hvilket jeg selvfølgelig ikke er interesseret i.
    Jeg ville jo aldrig havde booket et hotel der koster 6.500DKK for to nætter hvis ikke det var for points…

    Er der nogen der har lignende erfaringer?
     
    Beaglen, Henrik Olsen, NielsC og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,777
    Point:
    113
    Jeg går ud fra, at alt kører automatisk. SAS har vel ikke ansatte, der laver manuel reservation og bagefter styrer betalingerne med gule "post it" sedler på en whiteboard? Så jeg forstår simpelthen ikke forklaringen "menneskelig fejl".
     
    Beaglen, Henrik Olsen, NielsC og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Det er da en misligholdelse af rang. Tænk, om antallet af overnatninger havde været flere ... eller tænk, om en passager stod i en lufthavn ude i den store verden med sin dyrt point-betalte first class billet på et Star selskab, men at point´ene aldrig var blevet overført til selskabet. Det kunne blive en dyr affære for den rejsende ... Den går ikke SAS. Det er en kontrakt mellem kunde og SAS.
     
    Beaglen, Henrik Olsen, NielsC og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Det er simpelthen uhørt...

    I 2020 var jeg ude for noget lignende, hvor jeg lang tid i forvejen havde booket et Best Western hotel for point (i perioden 24/12-26/12). Et par dage før skrev jeg til hotellet for at spørge til deres håndtering af morgenmad i den, på daværende tidspunkt, højspændte corona-tid. Svaret jeg fik tilbage var, at morgenmad ikke var aktuelt, da hotellet var lukket ned på grund af mangel på gæster og at de i øvrigt havde været i dialog med SAS, da de savnede kontaktinformationer direkte til mig!
    Jeg kunne havde stået der juleaften efter middagen og været husvild :confused:


    Jeg havde intet hørt fra SAS og ved kontakt med Guld-mailen fik jeg at vide, at det var da beklageligt, men de kunne booke et andet hotel til dagspris. Det blev til et længere skriveri frem og tilbage og for at få julefreden frem, fandt jeg et ringere Best Western i Kastrup til samme antal point.

    Det nummer du har været udsat for... ganske uacceptabelt.
    Gør indsigelse på kreditkortet? Du har formodentlig skrevet under på, at meromkostninger fra mini-baren og rygning på værelset må trækkes på dit kort - ikke selve opholdet...
     
    Beaglen, asf, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    663
    "Synes godt om" modtaget:
    1,979
    Point:
    93
    Føj for en fæl! Lav indsigelse på kreditkortet, og så må hotellet tage den direkte med EuroBonus.
     
    NielsC og Henry "Synes godt om" dette.
  6. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Ja den er godt nok fæl og vil også gøre som folk nævner ovenfor. Formoder også du har en form for bekræftelse på at du har booket og betalt med point til SAS/EuroBonus?
     
    NielsC og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Stenjoergensen

    Stenjoergensen Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    3
    Den mennesklige fejl opstår fordi at SAS classic hotelbooking siden blev ved med at fejle når jeg bookede via denne. Efter at have prøvet et par dage uden mere held ringer jeg til Eurobonus og den pågældende medarbejder siger at de er ved at opgradere booking systemet, så der kan være nogle fejl. Han er meget venlig og siger han kan booke hotellet for mig. og vupti 2-3 minutter senere er hotellet booket, jeg modtager min bekræftigelse og der bliver trukket 46.000point fra min EBD konto. Noget ligende er sket før, og da fungerede det upåklageligt.
    Eurobonus har efterfølgende forklaret at deres samarbejde med Radisson Blu er ophørt, så den pågældende medabejder har lavet en fejl ved at hjælpe mig med bookingen.
     
    NielsC, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  8. Stenjoergensen

    Stenjoergensen Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    3
    Yes yes - der er bekræftelse fra SAS og der er trukket point fra min saldo - det er simpelthen så ringe.... ALDRIG har jeg været så skuffet over SAS.
    Nu har jeg fået oprettet en refund case og den forventede behandlingstid er 6-8 uger, så tager vi den derfra.
    Jeg er overbevist om at jeg får mine penge igen, men synes det er utilgiveligt at SAS ikke tager ansvar når de lave ene fejl og sågar erkender den... og at kunden (mig) står med alt bøvlet og skal have ødelagt resten af min ferie pga dette.
     
    Nielspg, Beaglen, NielsC og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side