Hotel med baby - oplyse det ved bestilling?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af DanielBahn, 31/5/19.

  1. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Vi sidder lige og booker de sidste nætter til vores sommerferie i europa..

    I de oprindelige har vi bare booket til 2 voksne, da sønnike på 2 år sover i samme seng som os.

    Når vi prøver at booke på hilton.com med 2 adults og 1 child, så ryger vi stort set alle steder op i en suite. Prøver vi på booking.com, så kan vi sagtens få standard-værelserne.


    What to do?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Nu så jeg lige, at på alle hotellerne, undtaget Waldorf Astoria Berlin, findes der en 'family policy' som blandt andet angiver at børn under (f.eks.) 12 er gratis når de ikke behøver ekstra senge eller remedier.
    Alligevel så stiger prisen, når man booker..

    Kan være jeg ikke undgår at kontakte dem..
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Det er meget forskel mellem hvordan hoteller håndterer bestillinger med børn. I Taiwan oplevede vi flere gange det samme, at priser steg eller kun fik tilbudt suiter til to voksne og er barn på 7. Til trods for det, kostede der ekstra at få en ekstra seng! Novotel ved lufthavnen havde ikke engang en ekstra seng fordi vi jo ikke havde skrevet det i kommentarfeltet også :mad::confused::mad:

    Tilbage til sin sommerferie. Jeg gætter på at hvis i ikke skal bruge en ekstra (baby)seng at der ikke er noget problem bare at booke til to voksne og sikre der er en King seng. Men kontakt hotellet hvis du vil være sikker.
     
    SophieHendriksen, DanielBahn, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Jeg har hele tiden valgt kun at booke for to voksne sålænge vores søn sover i dobbeltsengen.

    Ellers vælger jeg også værelser hvor der er en ekstra seng i form af sovesofa. Disse er normalt altid redt op og ellers beder jeg blot om at få det gjort når jeg er checket ind.
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er min opfattelse at hotellerne håndterer de her ting ret forskelligt. Selvom man godt vil have sit barn sovende i samme seng har jeg oplevet at hotellet som udgangspunkt ikke automatisk lod os gøre det, da de simpelthen syntes værelset var "for småt". Eller at de på en eller anden måde altid regner med en foldud seng eller lignende og derfor tager ekstra betaling (men det er ikke altid man kan se det, når man bestiller).

    Til gengæld plejer det at kunne lade sig gøre at have en 2 årig med "gratis" hvis man kontakter hotellet. Nogle af de steder vi har været da vores dreng var helt lille, da bookede jeg gennem en agent, og da var det noget han fiksede. Det har generelt været et af de steder, hvor han har været, sine penge værd, nogen gange har hotellerne også nogle værelser de ikke rigtigt reklamerer med offentligt, men som gav rigtig god værdi med et mindre barn.

    Jeg har også prøvet det modsatte. Altså, hvor vi iiefteråret bookede klart og tydeligt til 2 voksne og et barn på 8 år. De antog så, at han skulle dele seng med os (men skrev det ikke nogen steder i bestillingsprocessen), og værelset var faktisk ikke velegnet til en opredning. Opredningen ville de i øvrigt også have 100 USD for pr. dag. Det kan godt være at pengene ofte hænger løst hos Forstadsfruen, men det fandt jeg mig ikke i og lavede nogle ballade til de gav os opredningen alligevel og uden beregning.

    Min pointe: Medmindre det står helt klart og tydeligt hvad du booker (f.eks. en opredning eller barn i existing bedding), så ved du ikke hvad du får. Min erfaring er at i USA er de altid super large angående børn på værelset mens de i Europa godt kan tage sig en god betaling for en ekstra opredning.
     
    Erwin Lansing, THammer, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Fik endelig fat i en ellers flink dame fra Hilton.. Det er brandmyndighederne der fortæller dem, at der maks må være 'two souls' på hvert af de små værelser.. Grunden til at Hilton Berlin ikke har samme begrænsning, er at deres hotel er i en anden del af byen..
    Hun kunne ikke lige helt svare på, hvordan det ville gå, hvis man bookede igennem booking.com, men man ville nok få afvist bookingen..

    Omkring alle de andre hoteller, hvor de har en Family policy, så skulle vi bare bestille for 2 voksne, og så evt. skrive det i kommentaren. Vi vil så skulle betale de eventuelt ekstra skatter ved check ud.

    Resultatet bliver så nok bare, at vi booker en King Junior suite på Waldorf i berlin.. Det er stadigvæk rimelig billigt..
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.

Del denne side