Hotellers opbevaring af kunders personlige data

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kenneth K, 28/12/23.

1. Kenneth K

Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Jeg har altid været på tæerne når hotellerne jeg bor på har bedt om pas eller kørekort og konsekvent spurgt dem om hvad deres krav til mine personlige oplysninger har bundet i.
    Nogle har så trukket sig og accepteret mine bekymringer mens andre har oplyst at det er det pågældende lands myndigheder der har et lovkrav på det.
    Med det store antal og ofte komplekse databrud der sker i øjeblikket og nok vil øges i fremtiden så bliver det mere og mere min kamp for at undgå at udlevere kørekort og især mit pas til hotellerne.
    Flyselskaber har selvfølgelig en legitim interesse i ens pas og biludlejningsselskaber i ens kørekort så de kan verificere at man kan køre bil lovligt.
    Min bekymring er at mister en stor hotelkæde deres database over kunders data så er det et voldsomt stort antal mennesker der risikere at deres identitet stjæles med de uoverskuelige konsekvenser det har.
    https://finans.dk/debat/ECE16702870...kerangreb-til-politiet-0-sager-blev-opklaret/

T4L, Jeblin, Beaglen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,518
    "Synes godt om" modtaget:
    13,032
    Point:
    113
    Jeg har oplevet det på forskellige måder:
    • I gamle dage i Rusland, skulle man registreres på hotellet (i hvert fald, hvis man havde visum til landet). Når man boede privat, skulle man registreres på et offentligt kontor. Så her blev passet brugt (visum var i passet).
    • I Aserbajdsjan tog de kopi af passet. Vistnok også noget med registrering af gæsterne.
    • I Tyrkiet bruger de pasnummer som password til internettet på nogle hotellet.
    Normalt beder de om passet på de hoteller, jeg tjekker ind på. Men det er for det meste for at have mit navn på skrift, så jeg ikke skal stave det ;););). Jeg har ikke opfattelsen af, at de registrerer mit pasnummer.

T4L, Jeblin, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side