Det kan jeg godt forstå. Jeg vil foreslå dig at gøre følgende (der tages udgangspunkt i en hotelbooking):
1) Undersøg først (evt. via hotellets hjemmeside) om der er flere typer af værelser. Jo flere typer af værelser / standarder, jo bedre er sandsynligheden for en opgradering.
2) På selve ankomstdagen: Ring i forvejen om morgenen til hotellet og hør om der er mulighed for en opgradering i forhold til det, du har fået lovning på.
3) Hvis det er muligt, ankom gerne til hotellet i god tid. Jo senere du ankommer på dagen, desto mindre sandsynlighed kan der være for opgraderingen. Det afhænger af udbud og efterspørgsel.
4) Sig gerne - helst i et pænt tonefald - at du/I har nogle specielle behov / ønsker for værelsesopgraderingen (f.eks. vi ønsker virkelig gerne et værelse med udsigt over swimmingpoolen / havet, eller vi ønsker et værelse i en del af hotellet, hvor der ikke er noget larm fra elevatorer, køkken / andre larmende faciliteter).
5) Hvis det efter ovenstående stadig ikke er lykkedes at få en opgradering, kan du insistere på at tale med en driftsansvarlig chef / manager.
HUSK: Hoteller kan aldrig garantere 100 %, at der er mulighed for en opgradering (disponeringen over værelserne kan jo ændre sig hurtigt) og derfor fraskriver hotellerne sig retten til at give opgraderingen. Det er derfor vigtigt, at man som gæst respekterer dette. Hvis hotellet er fuldt booket, kan en opgradering jo ikke lade sig gøre, selvom hotellet gerne ville give det hvis de kunne. Hotellet vil jo gerne belønne deres gæster i loyalitetsprogrammet, men med forbehold for, at det kan lade sig gøre på dagen.
@jtraveler
Jeg har ikke selv erfaringer med Hotels.com, men jeg vil anbefale at nærlæse deres vilkår og betingelser godt igennem. Jeg er ikke vild med Hotels.com m.fl. som mellemled - jeg booker gerne direkte igennem hotellet og bruger hotellets eget loyalitetsprogram. F.eks. er jeg Gold member hos Best Western og selvom de også gerne ville opgradere mig, er mulighederne få, når jeg vælger at have mine hunde med på rejsen.
Click to expand...