Hurtigt flyskift i FRA?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Peter Krogh Frausing, 28/1/15.

  1. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Hej BF´ere

    Jeg skal skifte fly i Frankfurt, og da jeg aldrig har lavet den manøvre før i FRA, ville jeg gerne høre jeres erfaringer med et effektivt flyskift i lufthavnen.

    Jeg ankommer i terminal 1, og skal afsted fra samme terminal, hvordan kommer jeg nemmest op til gates fra ankomsten?

    Hilsen

    Peter
     
  2. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Er med på en lytter ... Står i nøjagtig samme situation, dog med 3 unger på slæb og 1 time 25 min connection... Så er spændt på at høre andre erfaringer.
     
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg har connected en del gange gennem FRA, men er ikke expert.
    For at kunne hjælpe skal vi nok have lidt mere info. Er det forskellige billetter, forskellige selskaber? Er der mellem Schengen-Schengen eller Schengen-non Schengen? Er der bagage indtjekket?

    Jeg har normalt connected Schengen-non Schengen. Her forsøger jeg ikke at have mindre end 50 minutter. Jeg har været nede på 40 min da min vidre afgang blev rykket 10 min frem, men så har man altså rigtig travlt. Der kan være utrolig langt mellem ens ankomst gate og afgangs gate i FRA. Jeg har ofte ikke tjekket bagage ind, men mine kolleger har og deres bagage har nået det hver gang, indtil videre.
    Har også flere gange prøvet at LH flyveren fra CPH er ankommet til en standplads, hvilket ikke gør oplevelsen hverken hurtigere eller bedre.
     
    mhsalv "Synes godt om" dette.
  4. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Jeg har haft lidt forskellige transferoplevelser i FRA, alt fra meget super effektive skift til svedige løbeture i tunnelen mellem Terminal A og B. Skal man gennem sikkerheds- og/eller paskontrol kan tiden hurtigt løbe, især hvis man bliver forsinket eller ankommer på et travlt tidspunkt. 45-60 minutter transfertid kan nemt blive en smule stressende, men det er slet ikke umuligt. Jeg gør dog som @THammer, og lægger ind lidt ekstra tid hvis jeg passerer gennem FRA.

    Jeg mener bestemt, at 1t og 25min burde lade sig gøre, hvis I lander til tiden (med mindre dine børn er helt exceptionelt omstændelige og skal forbi samtlige butikker, toiletter og restauranter undervejs).
     
    Michaelolesen og THammer "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Tunnellen er bare virkelig lang, når man har travlt og langsomme elevatorer ned og op i hver ende :) - men hyggeligt, med alt pipperiet fra de fuglene dernede :)

    Som der siges andetsteds, med SAS er der garanteret en bus ind til terminalen fra standplads! Har endnu ikke misset et fly og har været i FRA mange gange, i følge min flightdiary 30 gange :) - selv short connections burde kunne nås!
     
    mhsalv og THammer "Synes godt om" dette.
  6. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Og gider man ikke vente på elevatoren...så er trappen jo lige ved siden af. Det skulle være så sundt!

    Har prøvet at flyveren fra CPH (en LH maskine) blev parkeret ved en B gate. Desværre betød det blot at vi skulle ned i en bus og køres over til A gate ankomst. Så var bare med at få benene på nakken og retur ned gennem tunnellen og gennem paskontrol ud til min afgang i B gate hvorfra mit videre fly afgik.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  7. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Jeg skal som sagt skifte inden for terminal 1, jeg ankommer med LH og skal videre igen med LH, jeg har indtjekket bagage, men det bør jo gå af sig selv :) hvordan skifter jeg så nemmest inden for T1?
     
  8. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Bagagen bliver ikke noget problem, forhåbentlig :)

    LH til LH er ikke noget problem. Du er jo sikkert tjekket ind hele vejen fra dit start sted.

    Det afhænger lidt af hvor du skal videre til, Schengen eller non-Schngen.

    Generelt er reglen blot følge skiltene til din næste gate. Der er masser af skilte i FRA og det er normalt ikke et problem at finde frem til næste gate.

    Der er masser af uddybende info og kort over lufthaven her: http://www.flyertalk.com/forum/luft...ide-connecting-fra-fra-connection-thread.html
     
    mhsalv "Synes godt om" dette.
  9. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Tusind tak for hurtige svar!
     

Del denne side