Hvad bruger i jeres bonuspoint til?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER (SAS, BA & ANDRE)' oprettet af Flemming Poulsen, 16/4/14.

1. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    "Synes godt om" modtaget:
    2,210
    Point:
    113
    Af ren nysgerrighed, så tænkte jeg det kunne være sjovt at høre hvad I bruger jeres bonuspoint til?

Jeg kan fornemme på flere jeg har talt med at det er meget forskelligt hvad man synes giver mest for "pengene".

Hvad bruger du dine bonuspoint til?

- Opgraderinger?
    - Mange korte ture på "point rabat"?
    - Lange rejser på economy?
    - Samler til få First Class ture med alliancen?

Selv tjener jeg vil små 100.000 Eurobonuspoint om året i en kombination af fly og kreditkortbrug - fordelt ca. 50/50

Da jeg bor i Sverige og har svensk Amex, som giver en 2for1 voucher ved forbrug over 150.000 sek, så er målet for mig hvert år at nå det samt have point nok til at familien (2 voksne og 1 barn) kan få en langtur med SAS på Economy. Dette har passet de sidste år - til en total"pris" på 90.000 Eurobonuspoint incl. 2for1 voucheren.

Omregnet i kroner, så giver det mig en gevinst på ca. 15.000 kr., som jeg sparer ift at købe disse billetter (minus den manglende point optælling på EB-billetter)

Det er jeg egentligt meget godt tilfreds med. Ville dog foretrække at flyve lidt Business Class for dem, men p.t. giver det bedre mening af familien får en "gratis" ferie i USA hvert år.

Men kunne være spændende at høre hvad I andre strategi er for at bruge point?

2. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Mit primære bonuskort er Asiana Club, hvor jeg er *G. Jeg har tidligere benyttet point til F award, og det er også det jeg sparer op til igen.

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    8,941
    Point:
    113
    Jeg er lidt i samme båd som @Flemming Poulsen , bruger mine point på:

- Economy travel Intercontinental (jo nu kun USA, men har taget til Bangkok før)
    - Opgraderinger fra Economy på Intercontinental
    - Købt ture til Europa når der har været tilbud på dem..
    - Fløjet til Norge (skiferie) med familien
    - Købt "en travel bag" for point der var ved at udløbe...

4. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    761
    938
    Point:
    93
    Har et par gange brugt point til opgradering på longhaul flyvninger til USA, og ellers anvendt point til hel eller delvis betaling af billetter nogle gange. På den måde er der også blevet ryddet godt op i stakken.

Men det virker umiddelbart som om at det er det der giver mest værdi for pengene.

5. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,021
    2,105
    Point:
    113
    Mine SAS point bruger jeg jævnligt på ferierejser med familien (mest storby)
    Mine Emirates Skywards point, står og "trækker renter" frem mod udløbsdatoen, da jeg har lovet fruen at spare dem sammen til en tur HAM-SYD på First. jeg synes hun fortjener at vi tager en tur hvor hun skal få lov til at opleve det ypperligste der kan købes inden for luftfart. Lige nu ser det ud til at vi tager afsted i tre uger i starten af 2015.

/schwert

Kristian "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    8,941
    Point:
    113
    @Schwert - husk Svigerforældrene ;-)

Men det lyder som en rigtig rigtig god investering af sine EK bonuspoint...

jefi99, Flemming Poulsen og Schwert "Synes godt om dette"
  7. Bizflyer

Bizflyer Aktivt medlem

Beskeder:
    175
    165
    Point:
    43
    Jeg bruger dem udelukkende på businessclass intercont. Det giver den største værdi mener jeg.

jefi99 og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  8. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,021
    2,105
    Point:
    113
    @Kristian - Hmmmpffffrrr :confused::confused::confused:- det er fredag, weekenden står for døren, og for 3 min. siden var humøret STADIG højt! Det er det ikke længere.....o_Oo_Oo_O

Henrik Olsen, Kristian og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  9. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Helt enig i at det er den største værdi - specielt i kombination med Amex 2for1 voucher, hvor man også får bedre værdi af den også. Men desværre synes jeg tilgængeligheden på intercont C oftest er så elendig at det de seneste par år ikke er lykkedes mig at finde noget som helst der passer os. Faktisk har selv economy været svær at finde tilgængelighed på når vi er 3 der skal rejse.

Sidst har jeg været nødt til at "splitte" en booking op, så vi bruger udrejsen her i juni og skubber hjemrejsen til efterårsferien for overhovedet at kunne finde noget der passer vores behov.

10. Bizflyer

Bizflyer Aktivt medlem

Beskeder:
    175
    165
    Point:
    43
    Var ikke et av perks'ene for nye guld og diamond at der skulle blive bedre tilgængelighed for bonussæder?

11. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,208
    6,251
    Point:
    113
    Dette er aldrig sket for mig at point var ved at ramme de 5 år i alder :)

Schwert "Synes godt om" dette.

Del denne side