Hvad er chancerne for opgradering?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af ESO, 25/6/14.

  1. ESO

    ESO Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Hej.
    Min kæreste og jeg flyver til USA til august. Vi har bestilt SAS GO billetter men jeg regner med at købe en opgradering til business for EB-points. Men nu er mit spørgsmål, hvor store er chancerne for at få opgraderingen? Hvad er jeres erfaring? Og skulle vi have købt en business-billet fra starten? :)

    Tak :)
     
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    kender du Optiontown? hvis ikke, giv det en chance? og flyver i midt uge eller i weekend, der er jo vidt forskellig belægning på GO, Plus og business...
     
  3. ESO

    ESO Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Det kender jeg udemærket godt. Men er erfaringen at et upgrade med point gjort i forvejen ikke går igennem ( afgang midt på ugen til IAD)? :) det var mere det jeg var ude efter :)
     
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Sommerferien er notorisk overbooket i economy, og det er formentlig den tid på året, hvor flest bliver rykket frem - enten via Optiontown, EBP, med point eller rene op-ups. Så jeg vil sige at dine odds er gode. Check ind i god tid, og gør opmærksom på allerede ved check-in, at du gerne vil bruge points på upgrades. Jeg er ikke ekspert i SAS upgrades, men andre kan måske hjælpe lidt bedre. Kan man checke ind T-22t og requeste pointupgrades?
     
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Hejsa,

    Velkomment til Bonusfeber :)

    Har du dagen og afgangen for så kan vi kigge lidt på hvor mange sæder der er solgt på nuværende tidspunkt og gætte lidt mere intelligent på mulighederne.

    Hilsen
    Henrik
     
  6. ESO

    ESO Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Tusinde tak :)

    Vi flyver fra CPH til IAD d, 27. August med SK925 :)
    Kunne være så fedt!
     
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Hej igen,

    Som det ser ud lige nu er der følgende availability:

    C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P1 A0 E9 M9H9 Q9 V9 W9 U9 K8 L8 T1 O0 G9 N0

    Så lige nu er den ikke så overbooket i økonomi, men den er wide open oppe foran:

    upload_2014-6-25_21-42-9.png

    Så det tyder på lige nu at den ender med at være godt overbooket som også andre nævnte er typisk for denne periode og derfor vil både optiontown og opgradering med point være en mulighed som SAS vælger først før de opgradere ad nød og efter status.

    Derfor vil min strategi være Optiontown som førstevalg da dette koster lidt men giver 200% bonuspoint. Bedste strategi som jeg har gode erfaringer med er så at vælge SAS Plus med Optiontown som sikre dig 200% EuroBonus point i optjeningen og så satse på opgradering fra SAS Plus til Business i gaten ved at møde tidligt op.

    Hvis du husker os lidt på det og svarer på denne tråd senere, kan vi se på situationen igen når vi kommer tættere på afgang.

    Hilsen
    Henrik
     

Del denne side