Hvad fordriver i tiden med når i flyver/rejser?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kristian, 3/6/15.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,876
    "Synes godt om" modtaget:
    8,942
    Point:
    113
    Jeg selv læser bøger (Mofibo), drikker GT, ser evt en film hvis jeg gider, hører musik (enten enkelte numre, mixer musikken med en playlist eller bare et "mix") og ellers er jeg begyndt, at spille SIMCity på iPad, det sidste er dog noget der dræner batteriet..

Hvad med jer andre?

2. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Langt hen af vejen det samme som dig.

Har altid både Kindle og iPad med. Foretrækker at læse på min Kindle da skærmen er meget mere behagelig at kigge på.

Film ser jeg egentligt helst på IFE for at undgå at have iPad stående på bordet, men afhængig af flyselskab kan det være svært at finde ordentlige film/serier. Ser egentligt helst serier og så bare flere afsnit af dem. Passer mig af en eller anden grund bedst når jeg flyver.

Kristian "Synes godt om" dette.
  3. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    301
    441
    Point:
    63
    Stor forskel på om det er forretnings- eller ferie-rejse. På en forretningsrejse tager jeg BOSE hørebøffer på, god musik, og forbereder til dagens arbejde og møder. På hjemrejse fra en forretningsrejse er det det samme, dog ryger der som regel en vin ned også :)

Under takeoff og landing når man ikke må have laptop fremme læser/svarer jeg mails på iPaden. Så jeg får udnyttet det meste af tiden. Det er sjovt når jeg er på forretningsrejse med nye kollegaer som ikke er vant til at rejse og arbejde. For dem er rejsen "splidtid" eller lign. Og jeg vil gerne være det gode eksempel på at man kan udnytte stort set hele flyvetiden til noget produktivt. :)

Flemming Poulsen, Kristian og jefi99 "Synes godt om dette"
  4. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,876
    8,942
    Point:
    113
    haha, @Frequie - the good guy... - ok, jeg laver også mails og sådan, men synes lige pludseligt, at jeg har mange ting fremme, et "tæppe", en pude, en "bose kuffert", laptop, ipad og stik til opladeren... - men ja, der er forskel på forretningsrejse og privatrejse og jeg tænkte på forretningsrejse... - og ja, jeg drikker også et glas vin ;-)

Frequie "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,584
    4,201
    Point:
    113
    Jeg synes der er forskel... på en forretningsrejse indenfor Europa (eller indenfor USA) dvs. en relativt kort tur er jeg langt hen ad vejen som @Frequie. På lange ture -- som ofte også overlapper med weekenden -- bruger jeg IFE, tager en sovepille og keder mig. Jeg kan også godt finde på at konversere med sidenmanden (eller damen). Jeg hører sjældent musik og benytter sjældent min tablet -- når jeg gør er det typisk hvis jeg har en lang tur med en relativt lang tur uden IFE (f.eks. indenrigs i USA) -- så bruger jeg tabletten til at se film/serier på. På ferie rejser holder jeg styr på ungen...

Frequie og Kristian "Synes godt om" dette.
  6. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    På langdistance ser jeg film/tv-serier (hvis de har noget interessant på IFE, ellers på medbragt computer), eller hører jazz.
    På kortere flyvninger læser jeg magasinerne i stolelommen, samt de aviser, jeg har slæbt med fra loungen, og/eller magasiner, jeg selv har købt. Nogle gange arbejder jeg lidt på computeren.
    Jeg spiller ikke spil på computeren.
    Og så reviewer jeg deres udbud af øl, vin og spiritus.

jakobv84 og Kristian "Synes godt om" dette.
  7. Rikke Haugen Olsen

Rikke Haugen Olsen VIP medlem

Beskeder:
    339
    754
    Point:
    93
    Kristian> Har du prøvet e-reolen? Det er bibliotekets lydbøger på nettet. Helt gratis.

8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,876
    8,942
    Point:
    113
  9. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,876
    8,942
    Point:
    113
    @jefi99 - det er jo arbejde, at skulle fodre alle tråde med øl, mad osv...

Nicki Lolk Sørensen, jefi99 og jakobv84 "Synes godt om dette"
  10. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    758
    1,620
    Point:
    93
    Arbejde:
    Korte/Europæiske flyvninger: Lytter til musik på min iPhone, ser en film på min iPad, spiller et spil på en af delene. Læser aviser/magasiner. Tager billeder af mad og drikke til BF, hvis man er så heldig at være med et selskab der serverer noget.
    Langdistance: Læser magasinerne i stolelommen, benytter IFE. Ser mest serier når jeg flyver. Så kan man altid blunde lidt uden rigtig at være gået glip af noget...og starte forfra. Selvfølgelig billeder til BF af den kulinariske oplevelse man risikerer at blive udsat for!

Privat:
    Korte/Europæiske flyvninger: Lytter til musik på min iPhone, ser en film på min iPad, spiller et spil på en af delene. Læser aviser/magasiner. Tager billeder af mad og drikke til BF, hvis man er så heldig at være med et selskab der serverer noget...ikke den store forskel på ovenstående. Måske en enkelt øl mere, hvis det er muligt.
    Langdistance: Læser magasinerne i stolelommen, benytter IFE. Ser mest serier når jeg flyver. Så kan man altid blunde lidt uden rigtig at være gået glip af noget...og starte forfra. Selvfølgelig billeder til BF...Igen ikke den store variation fra arbejde. Dog indtages der et par ekstra øller/drinks/vin, hvilket hjælper med til at falde i søvn hurtigere.

Kristian og jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side