Hvad gør rejselivet lettere for dig?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kristian, 25/11/13.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,841
    "Synes godt om" modtaget:
    8,851
    Point:
    113
    ok, når jeg rejser, vil jeg gerne tingene er "lette", dvs. der må ikke ske for mange uforudsete ting, for uforudsete ting gør rejsen besværlig og jeg skal tage stilling til nye ting. Så derfor holder jeg mig til de samme flyselskaber og helst direkte ruter, hvis priserne er ok.

Finder jeg et hotel der opfylder mine krav, så er jeg ligeglad med om det er i en kæde eller ej, det skal bare ære "det samme" og der skal være genkendelse i at bruge de samme faciliteter. f.eks. bruger jeg altid et lufthavns hotel i Dubai, Premier Inn, shuttlebus, afgang til lufthavn hver halve time døgnet rundt og let til at komme til byen eller andre Emirater. Endvidere har jeg status hos hilton, det giver wifi og adgang til lounge.

Hvis der er noget jeg ikke kan lide så er det kø, har efterhånden en god ide om hvordan man står i kø og hvilke der er bedst, det er godt når man står i Istanbul og der er et helt fly fra Kazakhstan foran en, der skal vise Visa til paskontrol. Eller et et helt Indisk fly foran en i New York, så ALTID benene på nakken når man kommer ud af maskinen, jo flere du overhæler jo bedre.. altid!!

Et andet trick, i Dubai er investering i "E-gate" pas, alle kan få det, læs evt mere her: http://www.definitelydubai.com/getting-started/visas-a-residency/eGates

Hvad med jer andre, hvilke særheder eller ting gør i når i rejser?

2. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Helt enig. Kø er noget af det værste når man rejser.

Fast track og pre boarding er derfor ting jeg sætter stor pris på. Til gengæld bliver det dobbelt irriterende når der så er lang kø i fast track. Senest i Orlando stod vi i kø i 45 minutter i fast track security, som ikke var et hak hurtigere end den normale. Så falder det lidt til jorden.

Mht. paskontrol osv, så vælger jeg af samme årsag altid sæde så langt fremme i flyet og tester mine sprinter-evner når vi kommer af - for en lille løbetur på 5 min kan sagtens spare dig for 30-60 minutter i kø - specielt i USA, hvor jeg synes det er blevet rigtig slemt med køer og ventetid på de sidste rejser vi har haft.

Kristian "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,841
    8,851
    Point:
    113
    Manglede vist også i den her tråd, at skrive lidt mere, nemlig at jeg også har et "Priority Pass", til når jeg (og det sker en gang imellem) ikke flyver med Staralliance, at kunne bruge loungens. Regnede lidt på det og fandt ud af at med tilknyttede rejseforsikring var det en ok deal! Der er vist 8-10 adgange til "Priority Pass" laounges om året til mit kort...

endnu en ting, at når man bruger kreditkort i udlandet og der spørges om man vil betale i danske kroner, skal man sige nej, dårligere vekselkurs end den man får når Mastercard/Diners/AMEX omregner, ihvertfald min erfaring...

der må da være flere der har tips og trick til når man rejser... - eller "særheder", kom frit frem?

4. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,181
    6,193
    Point:
    113
    Det kan jeg bekræfte at det passer 100% efter at have testet det over flere omgange med både Diners, VISA og MasterCard. Det er altid billigere at betale i lokal valuta. Så husk at sige pænt "Nej tak" som Kristian siger.

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.

Del denne side