Hvad ville i gøre med 200.000 Eurobonus point? (2015 Edition)

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kristian, 30/8/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,850
    "Synes godt om" modtaget:
    8,869
    Point:
    113
    Jeg ser at min konto er kommet op på 217.000 point og tænkte på om her i forumet var nogle der kunne komme med über gode forslag til hvad JEG kunne bruge det til. Har også næsten 400.000 Hilton Honours point, så forslag/ideer er velkomne.

Tænkte på en relativ kort tur og ikke noget med uger, men måske bar noget der var lidt ekstraordinært og kun for mig :) - så hvad ville i gøre?

Lover ikke jeg gør det, men måske der kunne komme lidt inspiration fra jer!

PS, den lidt mere standard version er, at jeg tager på weekendture med familien.. - som ej heller er, at foragte..

PPS, måske 200k er for lidt til mega luksus, så den endnu mere kedelige version er, at spare flere point op...

danielbirch og jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    SFO i biz med SK er vel mest "value for money", i hvert fald fra CPH.

3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,850
    8,869
    Point:
    113
    checkede, ingen availability til SFO, men legede da lidt med tanken og kan se at det man skal er, at bruge bedste tilgængelighed, dog er prisen så 160.000 point og man får så 27.500 point tilbage som er optjent og der er fin tilgængelighed. Noterede mig, at det koster samme point altså 160.000 om det er til SFO eller EWR, altså en bedre deal til SFO... - Nu i tænkeboks med det..

4. jefi99

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Så er der jo IAH...

5. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    301
    441
    Point:
    63
    Jeg står lidt i samme situation, og pønser på en Star Alliance BUSINESS Award retur-billet til Bahamas eller Puerto Rico (skulle koste 110.000 points). Vil gerne prøve at flyve Business med United på 777 fra Bruxelles eller evt med Lufthansa. Ved godt at der sikkert kommer noget surcharge på.

Derudover en resort eller hotel på Puerto Rico eller Bahamas. Man kan finde flere til 40.000 HHonors point per nat hvis du booker mindst 5 dage, så der er lige til en 10 dages paradis-ferie hvis du er til det :)

6. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,821
    3,218
    Point:
    113
    Jeg har en idé om at mine point enten skal bruges på *A F til Asien, gerne noget Asiana F om muligt, tror ANA er for svært men har ikke sat mig meget ind i det da jeg stadig mangler 50.000 point for denne tur og alternativt skal det være SK C så der ikke er YQ, men først når det bliver i den nye kabine.

7. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    268
    404
    Point:
    63
    For tiden bliver min konto som regel tømt en gang imellem til køb af helt kedelige Y-billetter CPH-ORD (2v+2b) - og det er da hyggeligt nok. Men jeg kan godt følge din tanke, hvad nu hvis det skulle være "kun til mig"?
    Hvad med Sydøstasien, fx SIN eller BKK på C? Hvis du skal have luksus, bliver du jo nødt til at flyve long-haul for at kunne mærke forskel. Og vestpå er der masser af muligheder. Men asiaterne kan noget med service om bord...

8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,850
    8,869
    Point:
    113
    @jefi99 - ingenEurobonus sæder availabilty, mn skal købe billet, som til SFO til IAH, kunne være en option - prisen er ligeledes 2x88.000 point (ihvertfald de tidspunkter jeg checkede), men har været i Houston og husker det ikke som det mest spændende sted, men ok vi var kun i byen en dag og resten af tiden på et Campus udenfor byen...

9. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,850
    8,869
    Point:
    113
    @Freqie 110K - det er da slet ikke tosset, men der er jo så YQ/surcharge som du siger, måske man skulle arbejde lidt i det, men det kræver en vis tålmodighed og viden om hvad der er ledigt, sådan som jeg læser mig frem til :)

10. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,850
    8,869
    Point:
    113
    @tbh - hvor mange point kræver en tur med Asiana i F? - ja, det der holder mig tilbage med SAS er nok også at afvente til næste år med nye fly og kabine! Der er ikke nogen point (15k) der udlæber i januar 2015, så kan godt vente...

11. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,850
    8,869
    Point:
    113
    @danielbirch ja, det er slet ikke dårligt med noget service og bliver forkælet! for skal man fyre nogle point af, skal det være til sig selv og ordentligt eller med familien ud, hvor det jo også er ordenligt, men jo flere billetmunde at mætte med sine point..

12. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,821
    3,218
    Point:
    113
    Europa til Korea (og japan og sikkert en del andet) er 190.000 T/R i F. Hvis du undersøger nærmere og finder en rute og priser på YQ (&taxes) må du meget gerne melde tilbage, har selv været for doven til at finde det :)

13. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Seoul plejer at være til at finde på Award med Lufthansen eller Asiana... Det er vel en af de meget brugte "Award-ruter". Vi har selv været i Seoul på F med Lufthansa. Forøvrigt en by/land som varmt kan anbefales.

14. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,188
    6,207
    Point:
    113
    Jeg ville nok personligt gå efter en tur med TG i F og så måske hjem med AZ i F. Dette giver helt klart den value4money jeg går efter. Det er noget jeg aldrig ville kunne købe for penge og derfor point... Jeg sparer op til den vilde F tur med fruen og har pt. 345K SAS EB point til netop dette formål :)

Dertil har jeg også godt 400K Hilton point og de skal bruge på 5 dage på en af deres resorts i Asien ifm med dette tur.

Hilsen
    HerrO

15. jefi99

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Formoder du mener OZ... :D

16. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,188
    6,207
    Point:
    113
    Fat fingers on the keyboard....... (Fejl 40)....

17. Bizflyer

Bizflyer Aktivt medlem

Beskeder:
    175
    165
    Point:
    43
    Jeg ville da bestemt bruge dem på en tur med Lufthansen i First.
    Der er jo ellers ikke mange muligheder for at flyve med dem og opleve First Class terminalen i Frankfurt uden at man har en fed bankkonto.

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  18. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    hvad mener du? På deres hjemmeside har de har tilbud til Buenos Aires lige nu ;)

Skærmbillede 2014-08-31 kl. 22.52.22.png

Løb og køb ;)

mhsalv, danielbirch og Schwert "Synes godt om dette"
  19. Bizflyer

Bizflyer Aktivt medlem

Beskeder:
    175
    165
    Point:
    43
    Grisebilligt! Kun 367 996 kr for hele familien jo! :p

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  20. Rune

Rune VIP medlem

Beskeder:
    168
    371
    Point:
    63
    Hvis du har point/tid/lyst til at prøve "mega luksus" er det ubetinget på tide at få prøvet First Class (F). Fint og godt med nye SAS Business Class sæder til næste år, men det gør det ikke til en First Class oplevelse. Så smid 190k EB point på bordet, betal et par tusind i skatter og prop dig med kaviar og champagne i F på Star Alliance.

På jorden er der IMHO to First Class oplevelser som er unikke: First Class Terminal i Frankfurt (adgang kræver F billet samme dag med LH eller LX) og Thais First Class lounge/spa i Bangkok.

I luften er der et højt First Class niveau på LH/LX og de sydøst-asiatiske selskaber SQ, OZ, NH og TG (pas dog på Thais gamle 747/A340 med gamle F sæder). SQ er praktisk talt umulige at få på point, så i praksis betyder det en tur via FRA, ICN, NRT og/eller BKK. Jeg vil også anbefale så vidt muligt at flyve A380, da det lave støjniveau og den store kabine giver endnu mere luksus fornemmelse. Det nye "sort" i F class awards, er Asianas A380 First Class suites, men da de flyver ICN-JFK, kræver det en tur jorden rundt fra disse breddegrader.

Du skal jo under alle omstændigheder booke telefonisk hos EB, så jeg tænker om et fornemt Diamond medlem som dig ikke bare stikker EB opgaven med at strikke et par turforslag sammen inden for de datoer der passer dig med ovenstående ønsker (A380 F på longhaul m. min. 4 timer i FRA og BKK, flest mulige selskaber af LH,LX, SQ, OZ, NH og TG, stopover i ???). Det er under alle omstændigheder meget nemmere at finde én, F award end to eller flere (de fleste fly har kun 8 eller 16 pladser på F).

Mht. Hilton HHonors, bekender jeg mig jo til en anden religion, men Conrad Koh Samui skulle vist være ret lækkert hvis din F billet alligevel bringer dig forbi Thailand.

Del denne side